Eddie Meduza i Finland

Allmän diskussion om Eddie Meduza
Post Reply
Jungbacka Erik
Site Admin
Posts: 2475
Joined: 01 Jan 2001, 01:01
Location: Vasa - Finland
Contact:

Eddie Meduza i Finland

Post by Jungbacka Erik »

Eddie Meduza gjorde ju ett antal spelningar i finland och här kan ni läsa vad som skrevs i Vasabladet i samband med en av dessa spelningar. Tyvärr är reportaget inte så välgjort enligt mig, men det kan ju vara kul ändå att läsa något "nytt". Det blev ett hel del letande i tidningens arkiv då jag inte ens visste vilket år det var men den som söker han letar:

http://imgbox.com/TT0H7bT1" onclick="window.open(this.href);return false;

http://imgbox.com/dFk7T9JQ" onclick="window.open(this.href);return false;

http://imgbox.com/pDbyIfCU" onclick="window.open(this.href);return false;
overkill
Levertransplanterad
Posts: 2400
Joined: 19 Jun 2005, 15:47

Re: Eddie Meduza i Finland

Post by overkill »

Tackar, intressant läsning! Vet du vilket datum och år spelningen ägde rum, eller rättare sagt spelningarna eftersom det var flera, i varje fall minst 2. Jag har hört talas om att han ska ha spelat i Finland ett antal gånger men inte vetat mer än så.

Dock så visste jag att han har spelat på Åland 1994-05-20, det finns en video från denna spelning som nån la upp på PB för några år sen. Jag gissar att spelningen som artiklarna handlar om gjordes i samma veva men det vore kul om det gick att luska reda på mer.

Han spelade ju även i Norge vid några tillfällen så han måste haft en viss publik i dessa länder.
Jungbacka Erik
Site Admin
Posts: 2475
Joined: 01 Jan 2001, 01:01
Location: Vasa - Finland
Contact:

Re: Eddie Meduza i Finland

Post by Jungbacka Erik »

Året var -91 eller -92, måste kolla upp det där. Lördagen 23.5 spelade han i Vörå men innan det hade han en spelning på en pub i Vasa. Det var väl tisdagen innan tror jag och jag var jävligt bakfull dagen därpå då jag skulle till jobbet :) Något eller några år senare besökte även griståget svensk-Österbotten med en spelning på ett motell i Lappfjärd. Den spelningen har jag tyvärr inga datum eller andra uppgifter om.
overkill
Levertransplanterad
Posts: 2400
Joined: 19 Jun 2005, 15:47

Re: Eddie Meduza i Finland

Post by overkill »

Okej, återkom gärna om du hittar de exakta åren och datumen så kan de läggas till på avdelningen med spelningar på luftkaffe.se. Men då handlar det om minst 3 spelningar + giget på Åland som jag nämnde.
Jag minns att jag frågade dig för ett antal år sen om du kunde luska lite i detta, jag visste att eddie hade spelat i finland samt att du har finskt påbrå, kul att du tog tag i detta till slut! Har inte tänkt på detta på väldigt länge och i princip helt glömt av det så jag blev glatt överaskad och lätt förvånad när jag såg denna tråden ;-)
Jungbacka Erik
Site Admin
Posts: 2475
Joined: 01 Jan 2001, 01:01
Location: Vasa - Finland
Contact:

Re: Eddie Meduza i Finland

Post by Jungbacka Erik »

Jag ska försöka gräva fram exakta datum.
Jungbacka Erik
Site Admin
Posts: 2475
Joined: 01 Jan 2001, 01:01
Location: Vasa - Finland
Contact:

Re: Eddie Meduza i Finland

Post by Jungbacka Erik »

Efter en hel del research har jag nu glädjen att presentera datumen när Eddie Meduza & The Roarin' Cadillacs turnerade i Österbotten i Svensk-Finland:

21.5.1992 - Vasa
22.5.1992 - Lappfjärd
23.5.1992 - Vörå
15.8.1992 - Forsby

Att griståget skulle ha besökt Finland måste vara något min hjärna hittat på. Hittade ingen info om detta, däremot hade Eddie en spelning i Lappfjärd där jag trodde griståget hade spelat.
Långis
Posts: 4558
Joined: 07 Oct 2004, 07:59
Contact:

Re: Eddie Meduza i Finland

Post by Långis »

Kul som fan att läsa detta! Jag slänger in spelningarna i kartoteket på sidan.
Post Reply