Vad hände?

Allmän diskussion om Eddie Meduza
Post Reply
User avatar
EddieM
Helgfyllo
Posts: 129
Joined: 22 Mar 2015, 07:29
Location: DALARNA

Vad hände?

Post by EddieM »

Det är lite halvt dött med intresse när det gäller Eddie Meduza samt att han börjas glömmas bort i den yngre generationen. Tror det beror på tre saker dock:

1. Det blir glesare och glesare mellan utgivningar och det mesta som ges ut är samlingsalbum med låtar som folk redan hört (inget outgivet). Tänker då på att intresset var jättestort när det var inför dokumentären som släpptes med anakronfilm, det gavs ju ut en hel del och intresset var ju så stort, skrevs ju överallt, men så fort allt gavs ut så blev det tyst och det fick flera att tappa och sluta vänta på att något skulle komma. De två nya "picture vinyls" va ju inte direkt jättemycket reklam för heller från i år? (eller inget jag sett)
2. Man gör knappt någon reklam för honom längre, finns ju som sagt några coverband men de gör ju ingen rätta?
3. Tiderna förändras och folk blir kräsnare och vill ha en helt annan genre av musik.

Tror man skulle försöka att göra något mer för att få igång intresset:

1. Skapa ett brädspel med Eddie Meduza.
2. Släppa ALLA kassettband fast omgjorda till cd'n i stor cd-box nymastrade.
3. Ge ut mer outgivet eller skivor med bara outgivet.
4. Sälja gamla affischer som nytryck.
5. Skapa tillbaka en medlemsklubb som fanns förut.

6. Uppdatera detta forum något så det ser lite fräschare ut? Känns lite gammalt och "outdated", älskar verkligen meduzaland, men tror det skulle locka fler.
Det bor en man i skogarna.
User avatar
EddieM
Helgfyllo
Posts: 129
Joined: 22 Mar 2015, 07:29
Location: DALARNA

Re: Vad hände?

Post by EddieM »

Kom på en sak till, man skulle ta de lite äldre låtarna och lägga till nya instrument och piffa upp dem, det skulle kunna locka en del också. :)
Det bor en man i skogarna.
Evert Meduza
Levertransplanterad
Posts: 1987
Joined: 06 Jan 2011, 10:11
Location: SKÅNE!
Contact:

Re: Vad hände?

Post by Evert Meduza »

Jag tror intresset kommer tillbaka, vi får ha tålamod.

Förresten:
https://www.youtube.com/channel/UCLwLm6 ... lzsJdYJgcw" onclick="window.open(this.href);return false;
Sen så e' de' dags å' börja ragga runt, gasa på som f*n o' bara ragga runt, spela bästa raggarlåten, dunka takten uti plåten, visa röven här o' där o' ragga runt!
overkill
Levertransplanterad
Posts: 2400
Joined: 19 Jun 2005, 15:47

Re: Vad hände?

Post by overkill »

Som med alla artister och band går väl intresset lite upp och ner, ser egentligen inget konstigt alls med det.
Men det faktum att vinylen har fått ett gigantiskt uppsving, och i och med Record Store Days inträde med lyxiga
utgåvor så bryr sig nog få om 2 bildskivor med Eddie som redan finns som vanliga LP, CD och digitalt. Intet nytt förutom
formatet i sig.

Förslag 2 & 3 köper jag rakt av. Nuförtiden släppas boxar med alla möjliga och omöjliga artister, både med vanliga album
och/eller tidigare outgivet. Personligen ser jag nog helst en eller 2 boxar med alla kassetter på CD. Förslagsvis kan man
möjligen göra 2 boxar, den första med alla band från 1976-1990, och en från 1993-1998. Mellan 1990 och 1993 släpptes inga kassetter och efter 1998 likaså. Årtals uppdelningen baseras på att jag ser det som lite av 2 perioder.

Sen kan man ju fylla ut varje box med en CD eller 2 med outgivet. Men det beror ju helt på vad som finns. Grejen är ju att ingen egentligen vet hur mycket outgivet som finns kvar, dessutom är det helt garanterat utspritt på olika platser, en del kanske enbart florerar hos fans och orginalbanden är troligen sen länge borta, medans annat samlar damm i nått osorterat arkiv på nått ställe där ingen ens vet exakt vad som finns i arkiven.
User avatar
EddieM
Helgfyllo
Posts: 129
Joined: 22 Mar 2015, 07:29
Location: DALARNA

Re: Vad hände?

Post by EddieM »

Ja men det håller jag med om, jo tyvärr känns det som att de ger ut sådant som redan finns, och intresse av upprepningar är inte intressanta även om det är små förändringar som bild på en vinyl.

Tror box skulle vara utmärkt, hade gärna sett något liknande som de gav ut med Dolly Parton och Porter Wagoner, där det är alla låtar de gjort tillsammans samt en skiva med helt outgivet. Den såldes som smör just på grund av de outgivna låtarna och att den var helt komplett.

Hoppas Sony tittar in och ser, eller kan man ge förslag till dem? (eller, är det inte sony bmg som har rättigheterna?) :P

Image
Det bor en man i skogarna.
Post Reply