Max Fenders - Va var det jag sa (Errol) nu på CD

Diskutera Låtarna
overkill
Levertransplanterad
Posts: 2400
Joined: 19 Jun 2005, 15:47

Max Fenders - Va var det jag sa (Errol) nu på CD

Post by overkill »

Låten som errol skrev till Max Fenders finns nu med på en nysläppt samling med Max Fenders.

http://cdon.se/musik/max_fenders/minnenas_dans-14105613

Inget jag lär köpa för fullpris, men kanske när den gått ner i pris. Men bara kanske Image (har ju LP´n där låten finns från början så det känns väl som att det räcker kanske)

Det verkar för övrigt inte som att nån låt som Errol skrev på 70-talet åt olika band finns släppta nånstans idag. Alla banden har ju släppt olika CD-samlingar i nutid, jag gjorde en raid för några år sen där jag gick igenom band för band och kollade om nån Errol låt var med, men hittade inte en enda. Denna är nog första Image
wiking
Levertransplanterad
Posts: 1827
Joined: 02 Jan 2005, 17:45

Max Fenders - Va var det jag sa (Errol) nu på CD

Post by wiking »

Någon som har tid och koll borde slänga ihop alla låtar som Errol skrivit och andra spelat in i en torrent, vore kul att lyssna igenom. Har själv dålig koll så kan inte göra det själv tyvärr.
User avatar
uy
Levertransplanterad
Posts: 5438
Joined: 13 Oct 2004, 15:42
Location: Dalarna, Dalarna
Contact:

Max Fenders - Va var det jag sa (Errol) nu på CD

Post by uy »

Overkill wrote:Det verkar för övrigt inte som att nån låt som Errol skrev på 70-talet åt olika band finns släppta nånstans idag. Alla banden har ju släppt olika CD-samlingar i nutid, jag gjorde en raid för några år sen där jag gick igenom band för band och kollade om nån Errol låt var med, men hittade inte en enda. Denna är nog första Image
Ja, jag märkte också detta när jag skulle leta upp spotify-länkar till Luftkaffe för något år sedan. Det var inte mycket av det gamla som fanns tillgängligt. Men kul att Max Fenders-låten kommer på Cd, så man kan få den i lite bättre ljudkvalité.

Det handlade förresten om Max Fenders i P4 Dans i söndags. Jag tvivlar på att det sades något om Eddie, men ska ska ta och lyssna igenom det någon gång under veckan.
Skitarna ska va' lika långa i år
overkill
Levertransplanterad
Posts: 2400
Joined: 19 Jun 2005, 15:47

Max Fenders - Va var det jag sa (Errol) nu på CD

Post by overkill »

Wiking, jag kan fixa en länk vid tillfälle när jag orkar. Vill dock varna för att de flesta låtarna är usla, trots att Errol har skrivit dem Image Nä, men det är inte alls min kopp te även om några är lyssningsbara. Däremot så låter de ju alltid bättre med errol själv i den mån de finns att höra med honom, ett gäng finns ju på Errol och ytterligare ett fåtal cirkulerar som outgivna.

Jag har samlat på mig de flesta men saknar ett fåtal. Dels en låt med Göran Muhlert och 2 låtar med Vi Fem. Dessa skivorna har jag faktiskt, men är kass på att digitalisera. Får väl se om jag kan lösa det nån gång.
Det finns en låt med Wendies också där de tolkar Tonight, annars tror jag att jag har de flesta.

uy, rapportera gärna om du hör nått intressant. Max Fenders spelade ju "bara" in en låt av Errol så det är väl tveksamt om de nämner han men vem vet?.
BOB-blommorobin
Obotlig alkoholist
Posts: 581
Joined: 21 Jan 2010, 11:44
Location: Sweden : Västra Götaland

Max Fenders - Va var det jag sa (Errol) nu på CD

Post by BOB-blommorobin »

Va kul. Image
Jag kunde gjort allting 100 gånger bättre, men nu gjorde jag inte det.
wiking
Levertransplanterad
Posts: 1827
Joined: 02 Jan 2005, 17:45

Max Fenders - Va var det jag sa (Errol) nu på CD

Post by wiking »

Overkill: Det vore toppen!
Jag har inga stora förväntningar på låtarna men tycker bara det vore kul att höra dom och ha dom Image
overkill
Levertransplanterad
Posts: 2400
Joined: 19 Jun 2005, 15:47

Max Fenders - Va var det jag sa (Errol) nu på CD

Post by overkill »

Håller på nu och sorterar låtarna wiking, så jag slänger upp en länk här snart, så kan du och andra intresserade dra hem dem då.

Passar på och lägger och med alla covers jag har, även låtarna med Matz-Ztefanz och en massa andra låtar. Så får ni allt i coverväg som jag har hittat, dock inte den där Punkhyllnings-skivan, den har jag inte i datorn och den finns ju att köpa också.

Jag har en låt som jag är osäker på vilken det är. Det är en version av Skinnet som sjungs på spanska, jag TROR att gruppen är Patriks Combo (??) men är inte 100.
overkill
Levertransplanterad
Posts: 2400
Joined: 19 Jun 2005, 15:47

Max Fenders - Va var det jag sa (Errol) nu på CD

Post by overkill »

Uppladdning pågår, länk kommer om en stund. Filen blev 267 MB stor så den kanske tar en stund att få hem om man har en seg uppkoppling. Image
overkill
Levertransplanterad
Posts: 2400
Joined: 19 Jun 2005, 15:47

Max Fenders - Va var det jag sa (Errol) nu på CD

Post by overkill »

Sådär, det tog en stund att ladda upp men nu är det klart. Håll tillgodo. Image

http://www.megaupload.com/?d=19UGHJOV

edit: lagt upp en fungerande länk

Delade upp filerna i 3 mappar så att man lättare vet vad som är vad (allt ligger i samma fil ovan dock).
Last edited by overkill on 04 Nov 2011, 00:03, edited 1 time in total.
mrrogerballis
Obotlig alkoholist
Posts: 669
Joined: 28 Mar 2011, 23:39
Location: Mölndalesien;-)
Contact:

Max Fenders - Va var det jag sa (Errol) nu på CD

Post by mrrogerballis »

Overkill wrote:Håller på nu och sorterar låtarna wiking, så jag slänger upp en länk här snart, så kan du och andra intresserade dra hem dem då.

Passar på och lägger och med alla covers jag har, även låtarna med Matz-Ztefanz och en massa andra låtar. Så får ni allt i coverväg som jag har hittat, dock inte den där Punkhyllnings-skivan, den har jag inte i datorn och den finns ju att köpa också.

Jag har en låt som jag är osäker på vilken det är. Det är en version av Skinnet som sjungs på spanska, jag TROR att gruppen är Patriks Combo (??) men är inte 100.
Är inte Patriks Combo är nån annat ifrån en spansk grupp
overkill
Levertransplanterad
Posts: 2400
Joined: 19 Jun 2005, 15:47

Max Fenders - Va var det jag sa (Errol) nu på CD

Post by overkill »

Nej fan, nån spansk grupp eller artist är det inte. Långpanna bör veta vilka det är då jag fått den av honom en gång i tiden Image Det KAN vara Lars Vegas Trio också men jag vet inte.

Bara för att man sjunger på spanska måste man ju inte vara spanjor, dessutom tror jag inte att eddie var speciellt känd därnere, även om Porrfavor (Compagneros) bör tilltala dem Image Tror iof inte att Mariannes skivor hade nån distribution där nere heller. "Spanskan" i den låten är f.ö. inte riktig spanska, förutom vissa fraser och enstaka ord, annars är det en hemmagjord spanska som eddie hittade på efter lite inspiration av Leila (hon berättar själv om det i en tråd).

Långpanna, kliv gärna in i tråden och upplys oss. Jag ska inte svära på att gruppen är svensk men jag vill minnas det i alla fall. Vore ju iof rätt kul om nu verkligen en spansk grupp eller artist har hört låten med Eddie, och bemödade sig med att spela in en egen version på sitt språk, detta kräver ju också en översättning såvida han inte kan båda språken flytande.

Däremot vet jag med säkerhet att Rene Shuman är Holländare, han gjorde en cover på Young Girls And Cadillac Cars runt 1986 som också ligger med här. Ganska bra tolkning även om det låter som om karln läspar lite när han sjunger, vid nått tillfälle sjunger han också Jaguars istället för Cars Image
Last edited by overkill on 03 Nov 2011, 01:12, edited 1 time in total.
ronka
Periodare
Posts: 443
Joined: 21 Oct 2004, 06:42
Location: Hemma
Contact:

Max Fenders - Va var det jag sa (Errol) nu på CD

Post by ronka »

Image Finns ett klipp på youtube med den spanska versionen av skinnet tyvärr så hittar jag inte länken just nu.Låter som ett riktigt spanskt skitband tror inte
det är Patriks Combo eller Lars Kristerz utan som sagt
ett spanskt skitband Image
mrrogerballis
Obotlig alkoholist
Posts: 669
Joined: 28 Mar 2011, 23:39
Location: Mölndalesien;-)
Contact:

Max Fenders - Va var det jag sa (Errol) nu på CD

Post by mrrogerballis »

Evert Lundin wrote:Image Finns ett klipp på youtube med den spanska versionen av skinnet tyvärr så hittar jag inte länken just nu.Låter som ett riktigt spanskt skitband tror inte
det är Patriks Combo eller Lars Kristerz utan som sagt
ett spanskt skitband Image
Länken till skinnet.
http://www.youtube.com/watch?v=OfeXqiaT5zw
User avatar
uy
Levertransplanterad
Posts: 5438
Joined: 13 Oct 2004, 15:42
Location: Dalarna, Dalarna
Contact:

Max Fenders - Va var det jag sa (Errol) nu på CD

Post by uy »

Jag är för korkad för att ladda ner filen. kan någon tala om hur man gör? Image

för övrigt så har jag lyssnat på programmet om Max Fenders nu, och som väntat så sades det ingenting om Eddie. Det kan ju hända att de själva inte ens visste om att det var Eddie Meduza som skrivit låten.
Skitarna ska va' lika långa i år
overkill
Levertransplanterad
Posts: 2400
Joined: 19 Jun 2005, 15:47

Max Fenders - Va var det jag sa (Errol) nu på CD

Post by overkill »

Länken verkar ju inte fungera så det är nog inte dig det är fel på uy, ska ladda upp den igen på megaupload istället. Länk kommer snart.

Evert, det kan ju lika gärna vara ett svenskt skitband med tanke på den lite tafatta spanskan Image
Post Reply