Klippan

Diskutera Låtarna
Post Reply
borjelundin
Helgfyllo
Posts: 96
Joined: 26 Apr 2012, 13:54
Location: Skaune

Klippan

Post by borjelundin »

Jag trodde kommissarie Roys Oh, what a garderob och Storlek 48 hade diskuterats i detta forum men jag kan inte hitta något...
Hur som helst så hittade jag en "Eddie-låt" till med ett annat "Klippan-band" som bara släpptes på vinylsingel:
http://www.youtube.com/watch?v=4JH5BKCaPek" onclick="window.open(this.href);return false;

Låten låg som singelbaksida och på framsidan fanns denna låten:
http://www.youtube.com/watch?v=f4SwECWLxOQ" onclick="window.open(this.href);return false;
Men den har inget med Eddie att göra.
overkill
Levertransplanterad
Posts: 2400
Joined: 19 Jun 2005, 15:47

Re: Klippan

Post by overkill »

Jag gjorde en tråd för ett antal år sedan i samband med att Kommissarie Roy albumet släpptes på CD så nog har det snackats om den skivan och de låtarna här, men det är ett tag sen som sagt. Sen har jag alltid upplevt sökfunktionen som krånglig och alltmänt värdelös så Om det var den du använde är det inte så förvånande att du inte hittade nått.

Tack för infon om singeln, den kände jag inte till.
borjelundin
Helgfyllo
Posts: 96
Joined: 26 Apr 2012, 13:54
Location: Skaune

Re: Klippan

Post by borjelundin »

Ja jag använde sökfunktionen...
User avatar
sten1972
Periodare
Posts: 288
Joined: 08 Sep 2008, 11:37
Location: Swärrje

Re: Klippan

Post by sten1972 »

På vilket sätt är dessa värdelösa låtar kopplade till Eddie???
borjelundin
Helgfyllo
Posts: 96
Joined: 26 Apr 2012, 13:54
Location: Skaune

Re: Klippan

Post by borjelundin »

Om du lyssnar på kukrunkarblues från E. Hitler & Luftwaffe nr 3 del 1 så känner du kanske igen melodin i "köra grus".
Den andra låten "Ambulansen kommer" har som jag skrev inget med Eddie att göra utan låg på denna singelns framsida.
Errol var säkert populär i Klippan :-)
Evert Meduza
Levertransplanterad
Posts: 1987
Joined: 06 Jan 2011, 10:11
Location: SKÅNE!
Contact:

Re: Klippan

Post by Evert Meduza »

Ja min far känner till både Kommissarie Roy och Bo & Holger, han hade ingen aning att båda hade gjort covers på "Kukrunkarblues" av E. Hitler & Luftwaffe. ;)
Sen så e' de' dags å' börja ragga runt, gasa på som f*n o' bara ragga runt, spela bästa raggarlåten, dunka takten uti plåten, visa röven här o' där o' ragga runt!
Post Reply