Vad skulle du vilja se på en engelsk samlingsskiva?

Diskutera Låtarna
Post Reply
The Rocken
Glad amatör
Posts: 9
Joined: 18 May 2014, 17:49

Vad skulle du vilja se på en engelsk samlingsskiva?

Post by The Rocken »

Gott om samlingsskivor har det kommit med Eddie. Så många att jag slutat köpa dem då det oftast endast är en eller två nya låtar på dem som skivbolagen försöker sälja. Ganska blandat eller humoristiskt. Däremot har jag bara sett en samling med hans engelska låtar, vilken de lyckades klämma in två svenska på där med.
Själv har jag länge velat se ett samlingsverk av just Eddies engelska låtar. Hur skulle en sån se ut? Jag tänkte att vi skulle kolla det.
Om du fick nominera 10 låtar till en sådan skiva, vilka skulle det bli?
I mitt fall lutar det emot:

Red haired Lisa
Yea yea yea
Juanita
I'm in love for the very first time
Cupid (Aimin' at your heart)
Silver Wheels
Tonight
Heaven is near me
Oh what a cadillac
Got no answer woman
overkill
Levertransplanterad
Posts: 2400
Joined: 19 Jun 2005, 15:47

Re: Vad skulle du vilja se på en engelsk samlingsskiva?

Post by overkill »

Jag tycker de engelska låtarna från kassetterna förtjänar mer uppmärksamhet. Finns ju hur mycket bra som helst på bl.a Radio Ronka 2, Mera Material, Radio Abonnerad osv. Alla kassetter innehåller ju inte engelska låtar, men många gör det och de är ofta jävligt bra. Ska återkomma med en lista på låtar
senare. Sen finns ju förstås många bra låtar på hans vanliga album men dessa är ju ändå ganska väl spridda.
sharpie
Helgfyllo
Posts: 104
Joined: 08 Sep 2008, 11:40

Re: Vad skulle du vilja se på en engelsk samlingsskiva?

Post by sharpie »

Man In The Sky och Red Mazerati lägger jag min röst på. Rollin' Down är också bra.
Jungbacka Erik
Site Admin
Posts: 2475
Joined: 01 Jan 2001, 01:01
Location: Vasa - Finland
Contact:

Re: Vad skulle du vilja se på en engelsk samlingsskiva?

Post by Jungbacka Erik »

Take my heart tycker jag skulle kvala in på en sån platta, och naturligtvis Til the end of time.
Post Reply