Eddies sämsta låt?

Diskutera Låtarna
rex
Levertransplanterad
Posts: 4375
Joined: 29 Oct 2004, 13:21

Eddies sämsta låt?

Post by rex »

Det är ju bästa låten ju...
gammalhardrockare
Levertransplanterad
Posts: 5422
Joined: 01 Jan 1970, 01:00

Eddies sämsta låt?

Post by gammalhardrockare »

Rex:

Melodin är helt ok men texten är fruktansvärd! Och inte fan kan man spela den låten om det är kvinnor i närheten. Då skäms man ju huvudet av sig. I alla fall gör jag det... Image
Jungbacka Erik
Site Admin
Posts: 2475
Joined: 01 Jan 2001, 01:01
Location: Vasa - Finland
Contact:

Eddies sämsta låt?

Post by Jungbacka Erik »

Kanske inte rätt låt att spela om man har dambesök. Kanske svärmor då isf. Image Men det gäller ju nog en ganska stor del av Eddie Meduzas låtar Image hm... Fick en ide´till ny tråd.
retepnoslack
Levertransplanterad
Posts: 1503
Joined: 01 Dec 2004, 14:34
Location: Åmål, Dalslands enda stad.
Contact:

Eddies sämsta låt?

Post by retepnoslack »

Ingen alls, tänkte jag först skriva, men ångrade mej, när jag tänkte efter lite.

Alla låtarna på "Dance Mix".

Först trodde jag, att det hela var ett billigt skämt, när en kompis sade till mej, att Eddie Meduza hade släppt en Techno-Skiva. Tyvärr var det sant.

Jag köpte inte den skivan själv, utan fick den i present utav en Techno-älskare. Jag brukar lyssna på den skivan en gång per år, det brukar vara lagomt, och då offrar jag mej rejält bara för sakens skull. Ett rejält bottennapp.

Lyckligtvis, så återställde herr Norsteth skadan rejält med, att släppa skivan: "Väg 13" samma år.
rockabillyhoodlums
Periodare
Posts: 289
Joined: 01 Jan 1970, 01:00

Eddies sämsta låt?

Post by rockabillyhoodlums »

Du menar "Slicka En Fitta" från E.Hitler & Luftwaffe Nr.3 Del.1?
GammalHardrockare wrote:"Slicka fitta" för att den har så jävla äcklig text!
Men den är onekligen trallvänlig och fastnar direkt.
User avatar
uy
Levertransplanterad
Posts: 5438
Joined: 13 Oct 2004, 15:42
Location: Dalarna, Dalarna
Contact:

Eddies sämsta låt?

Post by uy »

Spekpanna wrote:Själv e jag inte så förtjust i Hallå Louise från A non smoking generation.
Vad har de egentligen emot smokings? Den där lilla pingvinutstyrseln är ju för fan STILIG!!!
Trodde att dem menade rökare. Är det inte anti-rök-låtar på skivan?
Skitarna ska va' lika långa i år
whonka
Periodare
Posts: 340
Joined: 21 Oct 2004, 09:46
Location: Jämtland

Eddies sämsta låt?

Post by whonka »

GammalHardrockare wrote:"Slicka fitta" för att den har så jävla äcklig text!
Men den är onekligen trallvänlig och fastnar direkt.
Har du hört Slicka Fitta med Frisse Frisen då?
Last edited by whonka on 03 Mar 2005, 20:02, edited 1 time in total.
E-M
Levertransplanterad
Posts: 4364
Joined: 08 Oct 2005, 15:21
Location: Någonstans i Västra götaland;)

Eddies sämsta låt?

Post by E-M »

instämmer med GM d finns inga dåliga låtar med eddie bara vissa låtar som är bättre än andra ta tex när jag köper en skiva så e d en låt som ja inte tycker är så bra och efter ettag så har just den låten blivit min favoritlåt såklart att vissa tjötiga låtar kan vara jöbbiga ibland men dem e också bra på ngt vis ta tex ronka ronka ronka ronka ronka lr ronka mitt hode Image
gammalhardrockare
Levertransplanterad
Posts: 5422
Joined: 01 Jan 1970, 01:00

Eddies sämsta låt?

Post by gammalhardrockare »

Visst har han gjort en massa dåliga och rent fåniga låtar vilket inte är konstigt i och med att han var så produktiv.
Ett riktigt bottennapp är ju t ex låtar som "Killa min fot", "Peta näsan" och liknande hjål. Inte roliga, inte trallvänliga, ingenting.
wiking
Levertransplanterad
Posts: 1827
Joined: 02 Jan 2005, 17:45

Eddies sämsta låt?

Post by wiking »

Han hade en dålig period då han släppte några riktigt usla kassetter. Någon enstaka låt var ju förstås ok men mycke dynga var det på dom.
Långis
Posts: 4558
Joined: 07 Oct 2004, 07:59
Contact:

Eddies sämsta låt?

Post by Långis »

GM wrote:J...är bättre änn "Hoppla lilla åsna" (Den är dock rolig).
Den är ju också en bitande satir. Jag gillar budskapet i den låten.
overkill
Levertransplanterad
Posts: 2400
Joined: 19 Jun 2005, 15:47

Eddies sämsta låt?

Post by overkill »

Ingen lätt fråga detta. Dance Mix räknar jag inte riktigt, för det första är det ju bara om-mixade gamla låtar och för det andra är det troligen Bäverns påfund, undra hur mycket (eller lite) Eddie hade att göra med den skivan...

Steka Körv på Väg 13 har jag aldrik riktigt gillat, Cailifornia Sun på För Jaevle Braa är ingen höjdare heller (visserligen en cover, men ändå) 21 Värsta-versionen är mycket bättre. Kommer inte på fler just nu, men det finns ett antal tveksamma låtar. Dock ingen riktigt kräkmedel till låt finns vad jag komma på. Sen finns det ju många som bara känns lite halvt meninglösa, typ runk-låtar ungäfär för att fylla ut vissa kassetter... vilket han ju själv sa också Image
E-M
Levertransplanterad
Posts: 4364
Joined: 08 Oct 2005, 15:21
Location: Någonstans i Västra götaland;)

Eddies sämsta låt?

Post by E-M »

Hugga huet av en höna äger ju Image
2meterhansson
Obotlig alkoholist
Posts: 989
Joined: 18 Jun 2006, 10:43
Location: Lima

Eddies sämsta låt?

Post by 2meterhansson »

Usch jag tycker "Stå å peta näsan" är så jävla äcklig så jag kan helt enkelt inte lyssna på den låten. Den är säkert bra på sitt sätt, men jag kan inte med den.
gurlf
Helgfyllo
Posts: 236
Joined: 13 Dec 2006, 07:54
Location: mellan norge och finland

Eddies sämsta låt?

Post by gurlf »

"leila lilla" då. den är varken rolig eller bra

låter som han arto vykipartä (eller hur fan det stavas), och han är inte ett dugg rolig eller bra

tycker förresten inte nån låt på finlandssvenska är bra. inte vad jag kan komma på iaf
Last edited by gurlf on 06 Feb 2007, 20:51, edited 1 time in total.
Post Reply