Re: Musik video

Diskutera Eddie Meduzas texter
jaggare
Helgfyllo
Posts: 147
Joined: 25 Oct 2005, 04:03
Location: Tranås

Re: Musik video

Post by jaggare »

Jag försöker mig på en ny lek här som kan bli för jävla rolig!

En sak som jag har drömt om om jag hade fått min vilja igenom. hade ju varit att, om inte alla, men dom flesta låtarna hade haft musik videor. Jag menar inte den typen som "finns". Utan Vanlig film kvallité och den typen av som verkligen följer texten.

Jag kan rabbla upp 100 direkt här men det ska jag inte. men ett exempel: Bert Karlsson Blues! FY FAN VAD KUL! Då skulle det ju vara med dom riktiga människorna med. Det blir väl lite halvsvårt nu att genomföra, men ni för står vad jag menar! Tänk er Börje Lundins Julafton som real video? Jag TROR inte vissa scener där skulle lämpa sig för TV. Inte heller "Han snusar med picken!" (Jag skrattar så jag ligger dubbel här!).

Så vilken låt, sketch eller vilket mellansnack skulle ni vilja se som en musikvideo/film? Rabbla inte upp 50 nu. Skriv gärna lite tilllägg med efteråt.
raggarjojje
Obotlig alkoholist
Posts: 522
Joined: 16 Oct 2007, 10:11
Contact:

Re: Musik video

Post by raggarjojje »

Jag skulle vilja se alla låtar som musikvideo. Men helst skulle jag vilja se Punkjävlar. Det vore kul att se Eddie spöa upp lite punkare. Image
Långis
Posts: 4558
Joined: 07 Oct 2004, 07:59
Contact:

Re: Musik video

Post by Långis »

"Knulla en get i röven" Image
jaggare
Helgfyllo
Posts: 147
Joined: 25 Oct 2005, 04:03
Location: Tranås

Re: Musik video

Post by jaggare »

Jag skrev just texten till "Den runkade spårvagnschaufför" och den skulle vara för jävla kul att se! En... censuersad version då (jag intresserar min inte av att se karlar runka. hihi) Den scenen när han sprutar på nunnor och snutar den skulle man ju då se spårvangnen bakifrån och ut ur spårvangnen kommer väldigt övetrdrivna skvättar av sperma titt som tätt ut över folk. hihi. Enda gången man ser "kuken" är när han slår kuken i väggen och då ska man se att det är en överdimeconerad (jävla ord) jätte dildo som ska föreställa hans kuk. Hela jävla spårvangnen ska verkligen gunnga i takt med (från höger och vänster), så som i en tecknad film ni vet. hihi
jaggare
Helgfyllo
Posts: 147
Joined: 25 Oct 2005, 04:03
Location: Tranås

Re: Musik video

Post by jaggare »

"Volvo" och Punkarn och raggarn är ju 2 låtar som faktiskt skulle vara rätt lätt att göra live (om eddie hade levt) och då väldigt bra och exakt som låten beskriver.
overkill
Levertransplanterad
Posts: 2400
Joined: 19 Jun 2005, 15:47

Re: Musik video

Post by overkill »

Kom hit ska du få hade ju varit klockren som video. Eddie kutandes genom staden med en skåning hack i häl... Image
User avatar
uy
Levertransplanterad
Posts: 5438
Joined: 13 Oct 2004, 15:42
Location: Dalarna, Dalarna
Contact:

Re: Musik video

Post by uy »

Overkill wrote:Kom hit ska du få hade ju varit klockren som video. Eddie kutandes genom staden med en skåning hack i häl... Image
Den har jag faktiskt funderat i flera år på att göra en animerad video till. Vi får se om jag någon gång får tummen ur och gör det.
Skitarna ska va' lika långa i år
Jungbacka Erik
Site Admin
Posts: 2475
Joined: 01 Jan 2001, 01:01
Location: Vasa - Finland
Contact:

Re: Musik video

Post by Jungbacka Erik »

Fåntratt shuffle finns det ju en massa scener man skulle vilja se; sparkar till en neger som tvättar fötterna och fara runt i lakan och leta efter skit, vore ju intressant att få filmatiseratImage Det skulle ju också vara rätt intressant att se hur det ser ut då man kollar gamla klockor som inte hittar hem.
ELN
Levertransplanterad
Posts: 2713
Joined: 06 May 2008, 07:38
Location: Strömstad

Re: Musik video

Post by ELN »

Ni har ju räknat upp de jag helst vill se som videor: Volvo, Fåntratt Shuffle och Kom hit skall du få. Brukar lyssna på Eddie när jag tågpendlar till skolan och nu de sista gångerna har jag faktiskt tänkt varje låt jag hört som en video (läskigt sammanträffande!?) och faktiskt funderat på att filma lite själv sen när jag börjat jobba. En Cheva -63 skulle man ju haft då en sådan figurerar lite överallt. Hade varit skitkul Image Image Image
E-M
Levertransplanterad
Posts: 4364
Joined: 08 Oct 2005, 15:21
Location: Någonstans i Västra götaland;)

Re: Musik video

Post by E-M »

Faktum är att jag ofta visualiserar Eddies låtar och sketcher. En som hade varit klockren att se som film hade varit "Mord i Norrland". "... Å så to' ja' brevbärarjäveln å slet ur'n han ur bilen och snodde han runt brrrevlådan som en jävla spiralfjäder så det knakade i nacken på honom..."Image
Last edited by E-M on 29 Nov 2009, 00:56, edited 1 time in total.
ELN
Levertransplanterad
Posts: 2713
Joined: 06 May 2008, 07:38
Location: Strömstad

Re: Musik video

Post by ELN »

... och Fåntratt Shuffle had passat bra med en rad "sketcher" och Köks Schottis hade blivit barnförbjuden så det ryker om det osv Image
Evert Meduza
Levertransplanterad
Posts: 1987
Joined: 06 Jan 2011, 10:11
Location: SKÅNE!
Contact:

Re: Musik video

Post by Evert Meduza »

"När knugen knulla Silvia" hade jag velat se som musikvideo Image
Sen så e' de' dags å' börja ragga runt, gasa på som f*n o' bara ragga runt, spela bästa raggarlåten, dunka takten uti plåten, visa röven här o' där o' ragga runt!
The Rocken
Glad amatör
Posts: 9
Joined: 18 May 2014, 17:49

Re: Musik video

Post by The Rocken »

uy wrote:
Overkill wrote:Kom hit ska du få hade ju varit klockren som video. Eddie kutandes genom staden med en skåning hack i häl... Image
Den har jag faktiskt funderat i flera år på att göra en animerad video till. Vi får se om jag någon gång får tummen ur och gör det.
Jag vet inte hur det är med att länka till youtube filmer här på forumet. Men det finns en video där till den låten. Vem som än gjorde den videon gjorde ett suveränt jobb.

I övrigt så, en runkande spårvagnschauffören. Har jag nån dag orken till det så har jag funderat på att göra en animerad video till den. men jag ska nog börja med någonting kortare och enklare
User avatar
uy
Levertransplanterad
Posts: 5438
Joined: 13 Oct 2004, 15:42
Location: Dalarna, Dalarna
Contact:

Re: Re: Musik video

Post by uy »

Att länka till Youtube är helt okej. Jag kan dock inte svara på om det går att bädda in filmer, jag får be att återkomma i ämnet.
jag tror videon du nämner är denna: http://youtu.be/X6C56lpopS4" onclick="window.open(this.href);return false;
Det är för övrigt jag som har gjort filmen, så jag fick ändå tummen ur till slut. :D Nästa gång blir det kanske Fåntratt Shuffle? ;)
Skitarna ska va' lika långa i år
The Rocken
Glad amatör
Posts: 9
Joined: 18 May 2014, 17:49

Re: Musik video

Post by The Rocken »

Den videon har jag sett :)
Men det var däremot den här som jag tänkte på. Ljudet är halvdant, men videon är suverän :D
http://www.youtube.com/watch?v=0iCgxYnbrHM
Post Reply