Texten i Äppelblom?

Diskutera Eddie Meduzas texter
Post Reply
kukaspy
Glad amatör
Posts: 40
Joined: 06 Jul 2011, 12:15

Texten i Äppelblom?

Post by kukaspy »

Ja här har vi då en som fanimej inte hör vad han sjunger!

Är det någon som har texten eller vet vad det magiska ordet är? Inte är det Captain Rainbow i vilket fall.
Evert Meduza
Levertransplanterad
Posts: 1987
Joined: 06 Jan 2011, 10:11
Location: SKÅNE!
Contact:

Texten i Äppelblom?

Post by Evert Meduza »

Kukaspy wrote:Ja här har vi då en som fanimej inte hör vad han sjunger!

Är det någon som har texten eller vet vad det magiska ordet är? Inte är det Captain Rainbow i vilket fall.
Ja mina vänner, som ni hör är ni grundlurade i vanlig ordning, jag tänker inte alls ändra på mig och ta på mig smoking och sånt, utan på den här kassetten kommer jag om möjligt va' ännu värre än vad jag brukar vara, mina slibbigheter ska hoppa som grodor ur munnen, till och med den mest härdade lägerkommendant från andra världskriget kommer att rodna när han hör det här förbannade idiotierna. Ja jag sitter här i min studio och tittar ut igenom fönstret på det välklippta gräset, det är ungefär en och 20 högt nu, hä hä, ja det var lustigheter det där som ni ska skratta åt givetvis och så sitter jag här då på min lilla stol och njuter över hur skönt det är att sitta och titta ut på solnedgången och veta att fortfarande ni era förbannade mongoloida jubelåsnor till idioter, lägg märke till att jag aldrig ändrar på mina uttryck, att ni era förbannade slashasar fortfarande betalar mitt uppehälle genom att köpa mina otroligt långrandiga och slöa kassetter, för att ytterligare understryka detta och öka min egen sadistiska njutning så ska jag naturligtvis här spela en sång för er i gammal god anda, lägg märke till hur ostämda instrumenten är och hur enformig och vacker texten är, eller föresten lägg inte märke till det för att om ni lägger märke till det så kommer ni inte köpa nästa kassett, ja ni har jag babblat nog här eller föresten nu har jag inte, nu ska jag fortsätta babbla tills ni får blodstörtning och dör allihop, men nu ska jag i alla fall sätta på min lilla trummaskin här så ska vi köra en mycket vacker sak till som ni hör själva, ni kommer själva höra vad den heter

Kommer här nu, ja ni vet ju ungefär vad som kommer, ni känner väl mig vid det här laget, innerst inne så tycker jag ganska mycket om er va, men det är bara det att jag börjar bli gammal och grå och utsliten nu så jag har inte så stor förmåga å hitta på nya saker så det får blir det gamla vanliga, One and two and one two three four

Balle balle balle
Balle balle balle
Balle balle balle
Balle balle balle
Balle balle balle
Balle balle balle
Ball ball balle balle ball
Ball ball balle balle ball
Ball ball balle balle ball
Ball ball balle balle ball
Ball ball balle balle ball

Ja så tar vi ett solo på det

Jag skulle ta nåt annat i tredje versen

Slida slida
Slida slida slida slida
Slida slida slida slida
Slida slida slida slida

Jag kanske skulle variera mig lite, ja nu vet jag, vi tar nåt annat som jag aldrig har tagit förut, nåt ljuvligt och sofistikerat som får en att tänka på underbara saker, eh

Äppelblom äppelblom äppel äppel äppelblom äppelblom äppelblom äppel äppel äppelblom äppelblom äppelblom äppelblom äppelblom

Kantareller Kantareller Kantareller Kantareller Kantareller Kantareller

Alkoholfri öl alkoholfri, nä föresten, där går fanimej gränsen alltså,

Nu var det slut på det, nu tar vi nästa inslag här, vi tar en riktig låt här istället
Last edited by Evert Meduza on 08 Jul 2011, 18:53, edited 1 time in total.
Sen så e' de' dags å' börja ragga runt, gasa på som f*n o' bara ragga runt, spela bästa raggarlåten, dunka takten uti plåten, visa röven här o' där o' ragga runt!
mrrogerballis
Obotlig alkoholist
Posts: 669
Joined: 28 Mar 2011, 23:39
Location: Mölndalesien;-)
Contact:

Texten i Äppelblom?

Post by mrrogerballis »

Per Hummer wrote:Ja mina vänner, som ni hör är ni grundlurade i vanlig ordning, jag tänker inte alls ändra på mig och ta på mig smoking och sånt, utan på den här kassetten kommer jag om möjligt va' ännu värre än vad jag brukar vara, mina slibbigheter ska hoppa som grodor ur munnen, till och med den mest härdade lägerkommendant från andra världskriget kommer att rodna när han hör det här förbannade idiotierna. Ja jag sitter här i min studio och tittar ut igenom fönstret på det välklippta gräset, det är ungefär en och 20 högt nu, hä hä, ja det var lustigheter det där som ni ska skratta åt givetvis och så sitter jag här då på min lilla stol och njuter över hur skönt det är att sitta och titta ut på solnedgången och veta att fortfarande ni era förbannade mongoloida jubelåsnor till idioter, lägg märke till att jag aldrig ändrar på mina uttryck, att ni era förbannade slashasar fortfarande betalar mitt uppehälle genom att köpa mina otroligt långrandiga och slöa kassetter, för att ytterligare understryka detta och öka min egen sadistiska njutning så ska jag naturligtvis här spela en sång för er i gammal god anda, lägg märke till hur ostämda instrumenten är och hur enformig och vacker texten är, eller föresten lägg inte märke till det för att om ni lägger märke till det så kommer ni inte köpa nästa kassett, ja ni har jag babblat nog här eller föresten nu har jag inte, nu ska jag fortsätta babbla tills ni får blodstörtning och dör allihop, men nu ska jag i alla fall sätta på min lilla trummaskin här så ska vi köra en mycket vacker sak till som ni hör själva, ni kommer själva höra vad den heter

Kommer här nu, ja ni vet ju ungefär vad som kommer, ni känner väl mig vid det här laget, innerst inne så tycker jag ganska mycket om er va, men det är bara det att jag börjar bli gammal och grå och utsliten nu så jag har inte så stor förmåga å hitta på nya saker så det får blir det gamla vanliga, One and two and one two three four

Balle balle balle
Balle balle balle
Balle balle balle
Balle balle balle
Balle balle balle
Balle balle balle
Ball ball balle balle ball
Ball ball balle balle ball
Ball ball balle balle ball
Ball ball balle balle ball
Ball ball balle balle ball

Ja så tar vi ett solo på det

Jag skulle ta nåt annat i tredje versen

Slida slida
Slida slida slida slida
Slida slida slida slida
Slida slida slida slida

Jag kanske skulle variera mig lite, ja nu vet jag, vi tar nåt annat som jag aldrig har tagit förut, nåt ljuvligt och sofistikerat som får en att tänka på underbara saker, eh

Äppelblom äppelblom äppel äppel äppelblom äppelblom äppelblom äppel äppel äppelblom äppelblom äppelblom äppelblom äppelblom

Kantarroeller,Kantrroeller,Kantaroeller,Kantaroeller,åh.

Alkoholfri öl alkoholfri, nä föresten, där går fanimej gränsen alltså,

Nu var det slut på det, nu tar vi nästa inslag här, vi tar en riktig låt här istället
mrrogerballis
Obotlig alkoholist
Posts: 669
Joined: 28 Mar 2011, 23:39
Location: Mölndalesien;-)
Contact:

Texten i Äppelblom?

Post by mrrogerballis »

Kukaspy wrote:Ja här har vi då en som fanimej inte hör vad han sjunger!

Är det någon som har texten eller vet vad det magiska ordet är? Inte är det Captain Rainbow i vilket fall.
Eddie sjunger kantareller på sitt klassika vis. lyssna noga så hör du det. Image
User avatar
uy
Levertransplanterad
Posts: 5438
Joined: 13 Oct 2004, 15:42
Location: Dalarna, Dalarna
Contact:

Texten i Äppelblom?

Post by uy »

Kantareller! Där har vi det! Jag har alltid trott att att han sjöng om någon som hette Kent i förnamn. Image
Skitarna ska va' lika långa i år
Evert Meduza
Levertransplanterad
Posts: 1987
Joined: 06 Jan 2011, 10:11
Location: SKÅNE!
Contact:

Texten i Äppelblom?

Post by Evert Meduza »

MrRogerBallis wrote:Eddie sjunger kantareller på sitt klassika vis. lyssna noga så hör du det. Image
MrRogerBallis, du är ett geni Image
Sen så e' de' dags å' börja ragga runt, gasa på som f*n o' bara ragga runt, spela bästa raggarlåten, dunka takten uti plåten, visa röven här o' där o' ragga runt!
Evert Meduza
Levertransplanterad
Posts: 1987
Joined: 06 Jan 2011, 10:11
Location: SKÅNE!
Contact:

Texten i Äppelblom?

Post by Evert Meduza »

MrRogerBallis wrote:
Tror rent utav att vi kan sätta den i färdiga texter Image
Sen så e' de' dags å' börja ragga runt, gasa på som f*n o' bara ragga runt, spela bästa raggarlåten, dunka takten uti plåten, visa röven här o' där o' ragga runt!
mrrogerballis
Obotlig alkoholist
Posts: 669
Joined: 28 Mar 2011, 23:39
Location: Mölndalesien;-)
Contact:

Texten i Äppelblom?

Post by mrrogerballis »

Jag vet jag kan min Errol i hodet juhu. Image
kukaspy
Glad amatör
Posts: 40
Joined: 06 Jul 2011, 12:15

Texten i Äppelblom?

Post by kukaspy »

Tack som fan och hans foster :}
mrrogerballis
Obotlig alkoholist
Posts: 669
Joined: 28 Mar 2011, 23:39
Location: Mölndalesien;-)
Contact:

Texten i Äppelblom?

Post by mrrogerballis »

Kukaspy wrote:Tack som fan och hans foster :}
Då är ju texten komplett, ImageMycket trevlig melodi. Image
Post Reply