Nu tar vi ett solo på det här !

Diskutera Eddie Meduzas texter
Post Reply
User avatar
uy
Levertransplanterad
Posts: 5438
Joined: 13 Oct 2004, 15:42
Location: Dalarna, Dalarna
Contact:

Nu tar vi ett solo på det här !

Post by uy »

Ja, det är jävligt kul. en annan sak jag tycker om är när han driver om själva texten också. "Det blev lite ryckigt i slutet, men med tanke på att jag sitter och hittar på medans jag sjunger var det inte så jävla dåligt ändå".
Last edited by uy on 23 Nov 2005, 20:39, edited 1 time in total.
Skitarna ska va' lika långa i år
E-M
Levertransplanterad
Posts: 4364
Joined: 08 Oct 2005, 15:21
Location: Någonstans i Västra götaland;)

Nu tar vi ett solo på det här !

Post by E-M »

Jovisst det finns ingen som kan skoja till det så som Eddie Image
User avatar
uy
Levertransplanterad
Posts: 5438
Joined: 13 Oct 2004, 15:42
Location: Dalarna, Dalarna
Contact:

Nu tar vi ett solo på det här !

Post by uy »

På en av kassetterna (tror det är Idiotlåtar) säger han "vänd på bandet, kuksugare" i slutet av första sidan. han säger samma sak om och om igen, och ökar hastigheten varje gång. Till slut kan man inte höra vad han säger. Image
Skitarna ska va' lika långa i år
E-M
Levertransplanterad
Posts: 4364
Joined: 08 Oct 2005, 15:21
Location: Någonstans i Västra götaland;)

Nu tar vi ett solo på det här !

Post by E-M »

Hahaha Image, Vänd på bandet kuksugare! så speedar han först upp rösten sedan ned så den blir skit segImage.

Eller: Ahh nu har den där jävla E. Hitler stängt in mig i en låda Image Image Image.
ELN
Levertransplanterad
Posts: 2713
Joined: 06 May 2008, 07:38
Location: Strömstad

Nu tar vi ett solo på det här !

Post by ELN »

Eller när han säger ungefär så här: "Den här kassetten är ju så dålig att ni kanske har slängt ut den genom fönstret redan. Men då går ni ju miste om det här, men det är ju inget å gå miste om så ja menar.... Och om ni kör bil åå kastar ut kassetten genom fönsret åå så ligger de en man där i diket och runkar och så träffar kassetten precis (på nån närv) och då dör han och då han han junte komma och de vore ju synd så gör inte det" klockren(kanske är från 2 olika mellansnack som ja blandat ihop)
errrol
Obotlig alkoholist
Posts: 657
Joined: 15 Mar 2008, 03:20
Location: umeå

Nu tar vi ett solo på det här !

Post by errrol »

[quote ]Ja, det är jävligt kul. en annan sak jag tycker om är när han driver om själva texten också. "Det blev lite ryckigt i slutet, men med tanke på att jag sitter och hittar på medans jag sjunger var det inte så jävla dåligt ändå". [/quote]


visst nämnde han det i låten "jag ska sluta spela bingolotto"?
ELN
Levertransplanterad
Posts: 2713
Joined: 06 May 2008, 07:38
Location: Strömstad

Nu tar vi ett solo på det här !

Post by ELN »

Jajjemen innan sista versen säger han det Image
hakan
Obotlig alkoholist
Posts: 855
Joined: 08 Apr 2009, 12:03
Location: Göteborg

Nu tar vi ett solo på det här !

Post by hakan »

Eller när han säger ungefär så här: "Den här kassetten är ju så dålig att ni kanske har slängt ut den genom fönstret redan. Men då går ni ju miste om det här, men det är ju inget å gå miste om så ja menar.... Och om ni kör bil åå kastar ut kassetten genom fönsret åå så ligger de en man där i diket och runkar och så träffar kassetten precis (på nån närv) och då dör han och då han han junte komma och de vore ju synd så gör inte det" klockren(kanske är från 2 olika mellansnack som ja blandat ihop)
Trigeminus nerven, säger han. Det bevisar ytterligare vilken otrolig allmänbildning Errol hade. Trigeminus är en nerv som styr ansiktets rörelser.

Apropå Solo, så säger han i en av bög-låtarna (Von Boegroeff): "Nu tar vi ett bög-solo på det här" Image
Last edited by hakan on 14 May 2008, 10:47, edited 1 time in total.
ELN
Levertransplanterad
Posts: 2713
Joined: 06 May 2008, 07:38
Location: Strömstad

Nu tar vi ett solo på det här !

Post by ELN »

Haha tack, så va de ja. Orkade inte leta upp inspelningen. Jo det är en synerligen allmänbildad person detta. Man förundras ofta Image vet nån om han kunde tyska flytande?
ELN
Levertransplanterad
Posts: 2713
Joined: 06 May 2008, 07:38
Location: Strömstad

Nu tar vi ett solo på det här !

Post by ELN »

I "Häcken Swing" pratar han mycket sånt, väldigt mycket sånt Image de är härrrrrligt de!
niel
Glad amatör
Posts: 31
Joined: 23 Nov 2004, 10:25

Nu tar vi ett solo på det här !

Post by niel »

Det roligaste solo-utropet tycker jag är i "Kärleken och kyssarna":

-"Komigen Affe, på solot! SOLO!!"
Varpå världens tamaste gitarrsolo börjar, varpå samma person igen nu VRÅLAR med en röst som spricker totalt:
-"JAAAAAAAAA!!!!!"
Ungefär med samma inlevelse som Lasse Granqvist när han blir mest exalterad och rösten spricker totalt.
Image

Ett annat roligt tillfälle han använder solo-greppet är i låten "Suuug", där hela texten är "Suuuuuug! Suuuuuug!" osv, förutom när han säger "Det var ett jävla tjatande om 'sug', nu tar vi ett solo!" Image
Last edited by niel on 21 Aug 2008, 18:37, edited 1 time in total.
Logopeden
Glad amatör
Posts: 6
Joined: 15 Nov 2008, 10:47
Location: Stockholm

Nu tar vi ett solo på det här !

Post by Logopeden »

niel wrote:Det roligaste solo-utropet tycker jag är i "Kärleken och kyssarna":

-"Komigen Affe, på solot! SOLO!!"
Varpå världens tamaste gitarrsolo börjar, varpå samma person igen nu VRÅLAR med en röst som spricker totalt:
-"JAAAAAAAAA!!!!!"
Ungefär med samma inlevelse som Lasse Granqvist när han blir mest exalterad och rösten spricker totalt.
Image

Ett annat roligt tillfälle han använder solo-greppet är i låten "Suuug", där hela texten är "Suuuuuug! Suuuuuug!" osv, förutom när han säger "Det var ett jävla tjatande om 'sug', nu tar vi ett solo!" Image
Hahahahahaha, jag håller med dig fullständigt på bägge punkterna - Frisse Frisén är inte heller dum med sina "SOLO FÖR FAAAAA-AAAAN!!"
sharpie
Helgfyllo
Posts: 104
Joined: 08 Sep 2008, 11:40

Nu tar vi ett solo på det här !

Post by sharpie »

Håller med. Älskar hans narcissists ironi Image
Evert Meduza
Levertransplanterad
Posts: 1987
Joined: 06 Jan 2011, 10:11
Location: SKÅNE!
Contact:

Nu tar vi ett solo på det här !

Post by Evert Meduza »

"Ta solot Sven, va? Ä' du fuller Sven, dä va' sum skröen"

Gillar även när Börje säger åt Sven att solot Image
Sen så e' de' dags å' börja ragga runt, gasa på som f*n o' bara ragga runt, spela bästa raggarlåten, dunka takten uti plåten, visa röven här o' där o' ragga runt!
Post Reply