Bästa sketchen

Diskutera Eddies sketcher här, eller skriv en egen
E-M
Levertransplanterad
Posts: 4364
Joined: 08 Oct 2005, 15:21
Location: Någonstans i Västra götaland;)

Bästa sketchen

Post by E-M »

Jo lite konstigt att ingen har nämnt Tvättmaskinen faktiskt. Det är en förbannat rolig sketch!

Fagerberg – Kröp du in i tvättmaskinen?
Börje – Ja dä tror fan dä!
Image Image Image
ELN
Levertransplanterad
Posts: 2713
Joined: 06 May 2008, 07:38
Location: Strömstad

Bästa sketchen

Post by ELN »

jad tycker det är roligt när Sven, Jungbacka-Eric och Börje kastar sönder Bert Karlsson rutor med snöbollar, annars "Den perversa lärarinan" och "Radioteatern ger". "Spisknull" åå de där sketchera vtyckte jag var brännsköj första gångerna jag hörde dom. och sist men inte minst: "Kuken i örat stendöv" Bara så bäst Image
ELN
Levertransplanterad
Posts: 2713
Joined: 06 May 2008, 07:38
Location: Strömstad

Bästa sketchen

Post by ELN »

Skitning i kubik är en väldigt rolig sketch, och kanske ringklocka skitning Image
Blitzsturm
Glad amatör
Posts: 30
Joined: 15 Nov 2008, 10:46
Location: Blattnicksele

Bästa sketchen

Post by Blitzsturm »

Ifall hela GP är en galt räknas som sketch så är ju den bäst, men det är ju en fin bok i själva verket...
Av alternativen som går att välja är nog "ring så retas vi" bäst, då Smällfete Sigge medverkar, och han är ju en favorit...
raggarjojje
Obotlig alkoholist
Posts: 522
Joined: 16 Oct 2007, 10:11
Contact:

Bästa sketchen

Post by raggarjojje »

Jag tycker att Eddies bästa sketch är Bingolotto. Den jävligt rolig.
overkill
Levertransplanterad
Posts: 2400
Joined: 19 Jun 2005, 15:47

Bästa sketchen

Post by overkill »

Finns hur många som helst, men Ring så retas vi är en klar favorit.
En annan är ett av mellansnacken på Radio Ronka 1 där nån kärring ringer in till programmet och klagar på alla fula ord osv i programmet men avslutar själv samtalet med att säga "adjö, adjö era jävla kukrunkare", haha.
Låter väldigt bra gjord också, kärringen låter ju väldigt äkta så undrar hur han spelade in det. Kanske dåvarande sambon Hanne fick spela den rösten?

Vart finner man "Den snorkige interljuvaren" ?
Jag lyssnade f.ö. på God Jul Era Rövhål häromdan såhär i Juletider, och i ett av mellansnacken finns en sketch. Han interljuvar Jöns Månsson från Skuggarp som påstår sig vara oskyldig till alla möjliga påståenden.
Finns denna sketchen bara här eller är den tagen från nått annat band?
Last edited by overkill on 29 Dec 2008, 03:39, edited 1 time in total.
User avatar
Javlar
Helgfyllo
Posts: 71
Joined: 14 Sep 2008, 12:32

Bästa sketchen

Post by Javlar »

on 12/29/2008 at 03:35:21, Overkill wrote:Vart finner man "Den snorkige interljuvaren" ? [/quote]

Den finns på E.Hitler och Luftwaffe nr.3 del 2.

Och det heter "intervju" och "intervjuare" Image
overkill
Levertransplanterad
Posts: 2400
Joined: 19 Jun 2005, 15:47

Bästa sketchen

Post by overkill »

Ja, jag såg sen att jag hade stavat fel... Image Image

Nån som vet vilken sketch som finns på Julbandet -96 då ? om den bara finns där eller egentligen är från nån annat band.
User avatar
uy
Levertransplanterad
Posts: 5438
Joined: 13 Oct 2004, 15:42
Location: Dalarna, Dalarna
Contact:

Bästa sketchen

Post by uy »

På Julbandet är det en intervju med en Jöns Månsson, som inte har "gjort nånting". Den sketchen tror jag var nyinspelad för det bandet, eller så var det något han hade liggandes, för jag kan då inte hitta den någon annanstans.
Skitarna ska va' lika långa i år
E-M
Levertransplanterad
Posts: 4364
Joined: 08 Oct 2005, 15:21
Location: Någonstans i Västra götaland;)

Bästa sketchen

Post by E-M »

Jöns Månsson-sketchen är lite utav en favorit.
Evert Meduza
Levertransplanterad
Posts: 1987
Joined: 06 Jan 2011, 10:11
Location: SKÅNE!
Contact:

Bästa sketchen

Post by Evert Meduza »

Jag gillar den sketchen i Radio Ronka 1 då han intervjuar en bluessångare från Chicago Image
Sen så e' de' dags å' börja ragga runt, gasa på som f*n o' bara ragga runt, spela bästa raggarlåten, dunka takten uti plåten, visa röven här o' där o' ragga runt!
User avatar
sten1972
Periodare
Posts: 288
Joined: 08 Sep 2008, 11:37
Location: Swärrje

Bästa sketchen

Post by sten1972 »

VM i skitprat fick min röst utan tvekan. Den har man druckit mycket folköl och billigt vin (Kir & Diamant) till i replokalen när man var yngre.
Image
Evert Meduza
Levertransplanterad
Posts: 1987
Joined: 06 Jan 2011, 10:11
Location: SKÅNE!
Contact:

Bästa sketchen

Post by Evert Meduza »

Gillar även sketcherna i Radio Ronka 1 när geven kommer på besök eller när kärringen ringer o klagar på grund av att sketcherna o låtarna e för grova. Image
Sen så e' de' dags å' börja ragga runt, gasa på som f*n o' bara ragga runt, spela bästa raggarlåten, dunka takten uti plåten, visa röven här o' där o' ragga runt!
fjalar
Glad amatör
Posts: 13
Joined: 03 Jul 2010, 11:21
Location: Rävemåla kohage

Bästa sketchen

Post by fjalar »

har många favoriter men Roboten är ju väldans rolig, efraim barbkit i rävemåla kohage osv. skånsk historia 1 & 2 (så heter dem iallafall i den samlingen jag laddade ner från piratebay)


äh fan Roboten tycker jag är den bästa era loffare Image
E-M
Levertransplanterad
Posts: 4364
Joined: 08 Oct 2005, 15:21
Location: Någonstans i Västra götaland;)

Bästa sketchen

Post by E-M »

on 02/19/2011 at 11:16:43, fjalar wrote:...äh fan Roboten tycker jag är den bästa era loffare Image [/quote]

Jag kanske börjar blir ringrostig men vilken sketch är Roboten? Du tänker inte på Kunkrunkarmaskinen?
Post Reply