Eddies karaktärer

Diskutera Eddies sketcher här, eller skriv en egen
E-M
Levertransplanterad
Posts: 4364
Joined: 08 Oct 2005, 15:21
Location: Någonstans i Västra götaland;)

Eddies karaktärer

Post by E-M »

min röst föll på ljungabacka-erik han e så jävla go asså Image
E-M
Levertransplanterad
Posts: 4364
Joined: 08 Oct 2005, 15:21
Location: Någonstans i Västra götaland;)

Eddies karaktärer

Post by E-M »

Den sketchen är så rolig när ljungbacka-Erik börjar tjata [- ahh di ä en bra spis de här, spisringa åå.........] Image
felix
Obotlig alkoholist
Posts: 540
Joined: 15 Aug 2005, 12:36
Location: sweden
Contact:

Eddies karaktärer

Post by felix »

har ni tänkt på vad många karaktärer han hade som inte blev så stora som vissa andra.

satt och lyssnade på ett gammalt band tidigare idag och där dök farbror ruben upp.

jag hade nästan glömt bort denna karaktär.
raggarjojje
Obotlig alkoholist
Posts: 522
Joined: 16 Oct 2007, 10:11
Contact:

Eddies karaktärer

Post by raggarjojje »

Jag röstade på Börje Lundin.
m4goo2
Glad amatör
Posts: 2
Joined: 21 Oct 2007, 04:34

Eddies karaktärer

Post by m4goo2 »

Kan verkligen itne rösta Image

Alla är ju bäst Image
overkill
Levertransplanterad
Posts: 2400
Joined: 19 Jun 2005, 15:47

Eddies karaktärer

Post by overkill »

Ljunbacka-Erik såklart Image

Alla är ju bra, fast på olika sätt så det är väldigt svårt att välja.

Sigge är ju också klockren. Kul också med nån utomstående person i kassetterna som kan liva till det ibland.
errrol
Obotlig alkoholist
Posts: 657
Joined: 15 Mar 2008, 03:20
Location: umeå

Eddies karaktärer

Post by errrol »

RaggarJojje wrote:Jag röstade på Börje Lundin.
jag med
ELN
Levertransplanterad
Posts: 2713
Joined: 06 May 2008, 07:38
Location: Strömstad

Eddies karaktärer

Post by ELN »

Jag röstade tillslut på gamle Börje, det stod mellan honom och Jungbacken i slutstriden.
har ni tänkt på vad många karaktärer han hade som inte blev så stora som vissa andra.

satt och lyssnade på ett gammalt band tidigare idag och där dök farbror ruben upp.

jag hade nästan glömt bort denna karaktär.
Ja Farbror Ruben har ja bara hört en gång utanför de häringa "Sagostunden"sketcherna
Evert Meduza
Levertransplanterad
Posts: 1987
Joined: 06 Jan 2011, 10:11
Location: SKÅNE!
Contact:

Eddies karaktärer

Post by Evert Meduza »

Alla Eddie's figurerrrr e underbara, men min röst föll på greven i stark kamp med Börje, Börje e fan hur skön som heslt, men greven e bara bäst Image
Sen så e' de' dags å' börja ragga runt, gasa på som f*n o' bara ragga runt, spela bästa raggarlåten, dunka takten uti plåten, visa röven här o' där o' ragga runt!
Evert Meduza
Levertransplanterad
Posts: 1987
Joined: 06 Jan 2011, 10:11
Location: SKÅNE!
Contact:

Eddies karaktärer

Post by Evert Meduza »

En annan figur som jag tyvärr inte vet namnet är också skön tycker jag, jag syftar på han som presenterar gruppen "Blues for money" på kassetten "Dårarnas julafton" och berättar även lite om Lester C Garreth på reklamkassetten Errol gjorde till den gruppen, den här figuren kanske ni främst känner till för hans uttryck: Välkomna Music Lovers till en fantastisk session! Dessutom så heter alla Louis Armstrong enligt han Image
Sen så e' de' dags å' börja ragga runt, gasa på som f*n o' bara ragga runt, spela bästa raggarlåten, dunka takten uti plåten, visa röven här o' där o' ragga runt!
mrrogerballis
Obotlig alkoholist
Posts: 669
Joined: 28 Mar 2011, 23:39
Location: Mölndalesien;-)
Contact:

Eddies karaktärer

Post by mrrogerballis »

Per Hummer wrote:En annan figur som jag tyvärr inte vet namnet är också skön tycker jag, jag syftar på han som presenterar gruppen "Blues for money" på kassetten "Dårarnas julafton" och berättar även lite om Lester C Garreth på reklamkassetten Errol gjorde till den gruppen, den här figuren kanske ni främst känner till för hans uttryck: Välkomna Music Lovers till en fantastisk session! Dessutom så heter alla Louis Armstrong enligt han Image
Jag tror att du syftar på en gubbe som hette Leif"smokrings"Andersson han hade ett radioprogram för i tiden på P4 på 80-90 talet,en lysande imitation utav Errol/Eddie på det bandet. Image
overkill
Levertransplanterad
Posts: 2400
Joined: 19 Jun 2005, 15:47

Eddies karaktärer

Post by overkill »

Ja, det stämmer nog bra det MrRogerBallis. Jag minns att hans program ett tag sändes på Söndag-kvällar kl. 23, lyssnade på det sporadiskt ibland innan man somnade. han spelade gamla jazzinspelningar som ibland knappt var hörbara, antingen pga den usla inspelningen (det var ju ofta väldigt gamla inspelningar från 20-30-40-50-talen) eller stenkakans ålder/slitage eller både och. Facinerande att lyssna på även om jag knappast diggade musiken, men ändå facinerande med en person som var så djupt intresserad. Hans röst & sätt att prata var väl det eddie tog fasta på Image
Last edited by overkill on 14 Sep 2011, 00:13, edited 1 time in total.
Evert Meduza
Levertransplanterad
Posts: 1987
Joined: 06 Jan 2011, 10:11
Location: SKÅNE!
Contact:

Re: Eddies karaktärer

Post by Evert Meduza »

http://www.youtube.com/playlist?list=PL ... z1tnh9NFyb" onclick="window.open(this.href);return false;

Kolla gärna in mina karaktärskrönikor om Errols figurer.
Sen så e' de' dags å' börja ragga runt, gasa på som f*n o' bara ragga runt, spela bästa raggarlåten, dunka takten uti plåten, visa röven här o' där o' ragga runt!
Evert Meduza
Levertransplanterad
Posts: 1987
Joined: 06 Jan 2011, 10:11
Location: SKÅNE!
Contact:

Re: Eddies karaktärer

Post by Evert Meduza »

Jag har gjort fler karaktärskrönikor sedan sist, ta gärna en titt.
Sen så e' de' dags å' börja ragga runt, gasa på som f*n o' bara ragga runt, spela bästa raggarlåten, dunka takten uti plåten, visa röven här o' där o' ragga runt!
Post Reply