Sämsta filmatiserade sketch?

Diskutera Eddies sketcher här, eller skriv en egen
Post Reply
Evert Meduza
Levertransplanterad
Posts: 1987
Joined: 06 Jan 2011, 10:11
Location: SKÅNE!
Contact:

Sämsta filmatiserade sketch?

Post by Evert Meduza »

Ja mina vänner, Errol har ju gjort många fantastiska sketcher med sin filmkamera, sedan så kanske han har gjort lite sämre och då undrar jag vilken som ni tycker är hans sämsta filmatiserade sketch.

Alla åsikter och synpunkter är välkomna.
Last edited by Evert Meduza on 27 Dec 2011, 21:42, edited 1 time in total.
Sen så e' de' dags å' börja ragga runt, gasa på som f*n o' bara ragga runt, spela bästa raggarlåten, dunka takten uti plåten, visa röven här o' där o' ragga runt!
Evert Meduza
Levertransplanterad
Posts: 1987
Joined: 06 Jan 2011, 10:11
Location: SKÅNE!
Contact:

Sämsta filmatiserade sketch?

Post by Evert Meduza »

Precis, han har inte gjort några dåliga filmatiserade sketcher! Image
Sen så e' de' dags å' börja ragga runt, gasa på som f*n o' bara ragga runt, spela bästa raggarlåten, dunka takten uti plåten, visa röven här o' där o' ragga runt!
mrrogerballis
Obotlig alkoholist
Posts: 669
Joined: 28 Mar 2011, 23:39
Location: Mölndalesien;-)
Contact:

Sämsta filmatiserade sketch?

Post by mrrogerballis »

Nej han var ju bättre än både Bergman och Spielbergh eller hur fan det nu stavas. Image
Evert Meduza
Levertransplanterad
Posts: 1987
Joined: 06 Jan 2011, 10:11
Location: SKÅNE!
Contact:

Sämsta filmatiserade sketch?

Post by Evert Meduza »

Roger Ballis wrote:Nej han var ju bättre än både Bergman och Spielbergh eller hur fan det nu stavas. Image
Tänk vilka fantastiska filmer Norstedt hade kunnat göra tillsammans med Steven Spielberg, George Lucas och Peter Jackson, bara för att inte tala om Tim Burton Image
Sen så e' de' dags å' börja ragga runt, gasa på som f*n o' bara ragga runt, spela bästa raggarlåten, dunka takten uti plåten, visa röven här o' där o' ragga runt!
User avatar
uy
Levertransplanterad
Posts: 5438
Joined: 13 Oct 2004, 15:42
Location: Dalarna, Dalarna
Contact:

Sämsta filmatiserade sketch?

Post by uy »

Det är väldigt förvirrande när ni har samma visningsbild. Image
Skitarna ska va' lika långa i år
Evert Meduza
Levertransplanterad
Posts: 1987
Joined: 06 Jan 2011, 10:11
Location: SKÅNE!
Contact:

Sämsta filmatiserade sketch?

Post by Evert Meduza »

uy wrote:Det är väldigt förvirrande när ni har samma visningsbild. Image
Bättre nu?
Sen så e' de' dags å' börja ragga runt, gasa på som f*n o' bara ragga runt, spela bästa raggarlåten, dunka takten uti plåten, visa röven här o' där o' ragga runt!
User avatar
uy
Levertransplanterad
Posts: 5438
Joined: 13 Oct 2004, 15:42
Location: Dalarna, Dalarna
Contact:

Sämsta filmatiserade sketch?

Post by uy »

Ja, mycket bättre. Jag är så lat, så jag tittar bara på visningsbilden istället för att läsa namnet på den som skrivit inlägget. Image
Skitarna ska va' lika långa i år
mrrogerballis
Obotlig alkoholist
Posts: 669
Joined: 28 Mar 2011, 23:39
Location: Mölndalesien;-)
Contact:

Sämsta filmatiserade sketch?

Post by mrrogerballis »

Jahwischt Image
overkill
Levertransplanterad
Posts: 2400
Joined: 19 Jun 2005, 15:47

Sämsta filmatiserade sketch?

Post by overkill »

Tja, videon till Runke Ball tycker jag inte är vare sig kul eller bra, likaså en annan video där han spelar trummor och fånar sig, minns ej vad den heter nu dock.

Dåligt? Nja. Men mindre bra, absolut. Sen är jag inte så förtjust i musiken till Runke Ball heller. "Trummorna" låter som en dålig trummaskin och kompet är rätt enformigt...vad hände med svänget som Errol nästan alltid hade?
Texten är kul, men musiken är kass. "Tyvärr" har denna låten blivit ganska känd också, antagligen pga att den hamnade på Just Like An Eagle. När sen en del mindre begåvade individer hör den får de sina "fördomar" besannade: att Eddie Meduza bara var en omusikalisk, raggarliknande pajas som BARA gjorde kuk texter och absolut ingenting annat.
Runke Ball är mitt tycke den sämsta låten om detta ämne och reprsenterar Eddie dåligt, han gjorde ju en herrans massa låtar om detta ädla ämne och nästan alla andra är bättre Image
Last edited by overkill on 10 Feb 2012, 21:01, edited 1 time in total.
Evert Meduza
Levertransplanterad
Posts: 1987
Joined: 06 Jan 2011, 10:11
Location: SKÅNE!
Contact:

Sämsta filmatiserade sketch?

Post by Evert Meduza »

Overkill wrote:Tja, videon till Runke Ball tycker jag inte är vare sig kul eller bra, likaså en annan video där han spelar trummor och fånar sig, minns ej vad den heter nu dock.

Dåligt? Nja. Men mindre bra, absolut. Sen är jag inte så förtjust i musiken till Runke Ball heller. "Trummorna" låter som en dålig trummaskin och kompet är rätt enformigt...vad hände med svänget som Errol nästan alltid hade?
Texten är kul, men musiken är kass. "Tyvärr" har denna låten blivit ganska känd också, antagligen pga att den hamnade på Just Like An Eagle. När sen en del mindre begåvade individer hör den får de sina "fördomar" besannade: att Eddie Meduza bara var en omusikalisk, raggarliknande pajas som BARA gjorde kuk texter och absolut ingenting annat.
Runke Ball är mitt tycke den sämsta låten om detta ämne och reprsenterar Eddie dåligt, han gjorde ju en herrans massa låtar om detta ädla ämne och nästan alla andra är bättre Image
Fast det är ju en musikvideo och ingen sketch, den med trummorna, kan det möjligen vara "Good Old Dirty Crew"?

Personligen så gillar jag Runke Ball, jag var faktiskt tretton år gammal när jag hörde den för första gången, fast jag håller ändå med dig om att han har gjort kukrunkarlåtar som är ännu bättre, "Skinnet", "Jag Vill Runka Balle", "Råånka Kuk", "Då Går Vi Upp Och Runkar Våran Ball", "Ronka Kuken För Fina Stunder", "Do The Ronka", "Far På Vången", "Ronka I Ryssland", "Den Runkande Spårvagnschauffören" och en av mina personliga favoriter inom denna kategori: "Ronka Varje Dag" som har ett jävla gott ös i sig, kukrunkarrock när den är som bäst tycker jag, fast vi alla tycker olika och jag respekterar dina åsikter Herr Överdödare, även om vi inte alltid är överens Image
Sen så e' de' dags å' börja ragga runt, gasa på som f*n o' bara ragga runt, spela bästa raggarlåten, dunka takten uti plåten, visa röven här o' där o' ragga runt!
overkill
Levertransplanterad
Posts: 2400
Joined: 19 Jun 2005, 15:47

Sämsta filmatiserade sketch?

Post by overkill »

Ja, Good Old Dirty Crew är det nog... jag tänkte inte riktigt på att det är sketcher vi snackar om, och inte musikvideos. Men i Eddies fall blir sketcher och musikvideos delvis samma sak ändå Image

Jo smaken är ju olika och det är klart att vi ska representera varandras åsikter Image
mrrogerballis
Obotlig alkoholist
Posts: 669
Joined: 28 Mar 2011, 23:39
Location: Mölndalesien;-)
Contact:

Sämsta filmatiserade sketch?

Post by mrrogerballis »

Spela i "Sun city" är inte så sämst den är foer djabla bra Image
Evert Meduza
Levertransplanterad
Posts: 1987
Joined: 06 Jan 2011, 10:11
Location: SKÅNE!
Contact:

Sämsta filmatiserade sketch?

Post by Evert Meduza »

Roger Ballis wrote:Spela i "Sun city" är inte så sämst den är foer djabla bra Image
Den är jävligt bra också tycker jag, lite dålig bildkvalitet, fast sådant kan man ju fixa ju Image
Sen så e' de' dags å' börja ragga runt, gasa på som f*n o' bara ragga runt, spela bästa raggarlåten, dunka takten uti plåten, visa röven här o' där o' ragga runt!
Post Reply