Sketch om "Curt & Roland" ?

Diskutera Eddies sketcher här, eller skriv en egen
Post Reply
overkill
Levertransplanterad
Posts: 2400
Joined: 19 Jun 2005, 15:47

Sketch om "Curt & Roland" ?

Post by overkill »

Det ska enligt uppgift finnas en sådan nånstans, nån som vet vilken jag menar ?

Curt & Roland var en sångduo som mestadels sjöng religösa sånger.

http://sv.wikipedia.org/wiki/Curt_%26_Roland" onclick="window.open(this.href);return false;
Last edited by overkill on 08 Dec 2012, 14:01, edited 1 time in total.
User avatar
Javlar
Helgfyllo
Posts: 71
Joined: 14 Sep 2008, 12:32

Re: Sketch om "Curt & Roland" ?

Post by Javlar »

Talangjakt i Maranata?
overkill
Levertransplanterad
Posts: 2400
Joined: 19 Jun 2005, 15:47

Re: Sketch om "Curt & Roland" ?

Post by overkill »

Kan mycket väl vara den som avses. Det finns ingen sketch där han nämner dem vid namn?
Det gör han väl inte i Talangjakt i Maranata.

Frågar mest då jag häromdan lyssnade igenom ett nästan 10 år gammalt minnesprogram som sändes på en lokal
radiostation här i Göteborgs-området 2003, 4 timmar långt. Kanalen hette bara Radio FM tror jag.
Jag kunde själv inte få in programmet på radion men det gick att köpa på CD i efterhand.
Hur som helst, där pratas det bl.a om eddies religösa sida och att han tydligen skulle ha viljat framföra
lite religösa alster tillsammans med just Curt & Roland. Det framgick aldrig dock om några seriösa försök till
kontakt gjordes heller, men troligen inte om jag får gissa. Det nämns också att eddie ska ha skämtat om dessa
herrarna i en sketch, därav min undran. Det kan ju vara nämnda sketch som avses, men de kan ju förekomma nån annan
stans där han nämner dem vid namn.
Last edited by overkill on 08 Dec 2012, 14:04, edited 1 time in total.
overkill
Levertransplanterad
Posts: 2400
Joined: 19 Jun 2005, 15:47

Re: Sketch om "Curt & Roland" ?

Post by overkill »

Lyssnade lite mer noga nu och Curt & Roland nämns i slutet som hastigast, så det var/är nog denna sketchen som avses.
Tack för hjälpen ändå :)
Post Reply