Börje, Sven och Ljungbacken!

Diskutera Eddies sketcher här, eller skriv en egen
elo
Periodare
Posts: 362
Joined: 21 Mar 2005, 17:20
Location: Färila

Börje, Sven och Ljungbacken!

Post by elo »

Att dom inte bor särskilt centralt hör man i Ute på Vischan.
Däremot så bör dom bo i eller utanför en by eftersom dom går hem från Kyrkan (men det berodde ju på att Sven skjutit hästen om jag inte minns fel, har inte bandet)
Hillybilly
Glad amatör
Posts: 11
Joined: 28 Oct 2005, 14:50

Börje, Sven och Ljungbacken!

Post by Hillybilly »

Så här ligger det till mina vännerrrrrrrr
Ljungbackaerik är en gubbe från Västergötland, han bor i Ljungbacken som ligger söder om Falköping och umgicks med Eddie när han bodde däruppe, Börje och Sven är bönder som också kom därifrån någonstans,
Lisa var hans styvfars kärring och dom bodde i Åskefellelund, i södra småland, Tingsryds komun.
Jag var utanför Falköping häromåret och köpte bil, och nästan varenda jävel snackade med samma dilekt som Ljungbackaerik ,så jag kunde inte hålla mej, jag stanade på torget och vrålade REEEVA
Hillybilly
Hillybilly
Glad amatör
Posts: 11
Joined: 28 Oct 2005, 14:50

Börje, Sven och Ljungbacken!

Post by Hillybilly »

Jo jag kände honom,han bodde bara någon mil härifrån ,där jag bor , och han var allmänt omtyckt av folket häromkring.
En gång stod han och tankade bilen i Tingsryd och hade en fånig keps på sej men en jävla propeller som snurrade i vinden och där stod han och skrek KUKEN STÅRRRRR,för sej själv medan han fyllde bensin,gubben som har macken var på väg att låsa för han trodde att det var en jävla dåre lös, men så fick han se att det var Errol och då log han och sa, jasså det var bara Eddie.
Jo son va han Eddie, alltid massa roliga grejor när han var i byn och handlade
Hillybilly
Hillybilly
Glad amatör
Posts: 11
Joined: 28 Oct 2005, 14:50

Börje, Sven och Ljungbacken!

Post by Hillybilly »

Var hos honom många gånger, men bara en gång i studio Ronka, som var en gammal ladugårdsbyggnad som han inrett till studio, faktiskt jävligt fint därinne
Där hade han sina instrument,han var jävlig duktig på och lira dragjuck och saxofon ,förutom gitarr, där var hen en av dom bästa
Hillybilly
niel
Glad amatör
Posts: 31
Joined: 23 Nov 2004, 10:25

Börje, Sven och Ljungbacken!

Post by niel »

RetepNoslack wrote:Åldern kanske varierar från olika gånger. Börje Lundin är dessutom (eller VAR åtminstone) gift och har barn.

I Sverigelåten, så hör man honom säga: "Jag tackar alla ponkare å alkoholister, si min fru å mina barn slipper gå ensamna på stan..."
Det är William Freestyle som skrivit den texten och spelat in den i original. Man kan alltså inte dra några slutsatser om Börje Lundin av den, tyvärr.
ELN
Levertransplanterad
Posts: 2713
Joined: 06 May 2008, 07:38
Location: Strömstad

Börje, Sven och Ljungbacken!

Post by ELN »

Jaha du Hillbilly, ettersöm du vet så himske möe om Eddie kanske du är mannen att fråga om Eddeis farfar var polis?
Evert Meduza
Levertransplanterad
Posts: 1987
Joined: 06 Jan 2011, 10:11
Location: SKÅNE!
Contact:

Börje, Sven och Ljungbacken!

Post by Evert Meduza »

Börje hade även en son som hette Lill-Börje, han e me i sketchen "Börje Lundins kukrunkarafton" o sen undrar inte jag om Börje hade en fru som hette Rut
Sen så e' de' dags å' börja ragga runt, gasa på som f*n o' bara ragga runt, spela bästa raggarlåten, dunka takten uti plåten, visa röven här o' där o' ragga runt!
Evert Meduza
Levertransplanterad
Posts: 1987
Joined: 06 Jan 2011, 10:11
Location: SKÅNE!
Contact:

Börje, Sven och Ljungbacken!

Post by Evert Meduza »

Jag har kollat med självaste Jan-Åke Fröidh om hur figuren Ljungbacka-Erik blev till, det var en gång då Jan-Åke var full och de skulle spela in en sketch, plötsligt så fick Jan-Åke till en röst som Errol ville göra en figur av, de diskuterade om vad figuren skulle heta och till slut blev det Ljungbacka-Erik.

Samma sak med Smällphete Sigge, Jan-Åke var ca 197 cm hög och vägde ungefär 50 kg och kunde då på den tiden få till en sån mörk basröst så den basrösten blev till Smällphete Sigge.

Jag frågade faktiskt även om han visste hur figurerna Börje och Sven Lundin blev till, dock så visste han tyvärr inget....
Sen så e' de' dags å' börja ragga runt, gasa på som f*n o' bara ragga runt, spela bästa raggarlåten, dunka takten uti plåten, visa röven här o' där o' ragga runt!
retepnoslack
Levertransplanterad
Posts: 1503
Joined: 01 Dec 2004, 14:34
Location: Åmål, Dalslands enda stad.
Contact:

Börje, Sven och Ljungbacken!

Post by retepnoslack »

Är det någon mer, som har reagerat negativt på Lisas presentation på sidan Eddiewik. Eh... har jag missat någoting?
Last edited by retepnoslack on 17 Feb 2012, 19:41, edited 1 time in total.
User avatar
uy
Levertransplanterad
Posts: 5438
Joined: 13 Oct 2004, 15:42
Location: Dalarna, Dalarna
Contact:

Börje, Sven och Ljungbacken!

Post by uy »

Ja, jag har också sett det. Jag tror till och med att jag har skrivit om det i en tråd nyligen. Kanske vi skulle ta och ändra om texten. Har någon förslag på hur den skulle se ut?
Skitarna ska va' lika långa i år
Evert Meduza
Levertransplanterad
Posts: 1987
Joined: 06 Jan 2011, 10:11
Location: SKÅNE!
Contact:

Börje, Sven och Ljungbacken!

Post by Evert Meduza »

on 02/17/2012 at 19:49:30, uy wrote:Ja, jag har också sett det. Jag tror till och med att jag har skrivit om det i en tråd nyligen. Kanske vi skulle ta och ändra om texten. Har någon förslag på hur den skulle se ut? [/quote]

Vi kan ändra om den att Lisa brukar ha sex med Ljunbacka-Erik och bröderna Lundin, även om oftast är en aning motvillig till en början.
Sen så e' de' dags å' börja ragga runt, gasa på som f*n o' bara ragga runt, spela bästa raggarlåten, dunka takten uti plåten, visa röven här o' där o' ragga runt!
User avatar
uy
Levertransplanterad
Posts: 5438
Joined: 13 Oct 2004, 15:42
Location: Dalarna, Dalarna
Contact:

Börje, Sven och Ljungbacken!

Post by uy »

on 02/24/2012 at 23:28:39, Evert wrote:Vi kan ändra om den att Lisa brukar ha sex med Ljunbacka-Erik och bröderna Lundin, även om oftast är en aning motvillig till en början. [/quote]

Nja, hon ville väl bara inte att de skulle ta henne på golvet, utan istället i sängen. sexet tror jag inte att hon hade något emot, även om hon kanske hellre suger kuk Image
Skitarna ska va' lika långa i år
Evert Meduza
Levertransplanterad
Posts: 1987
Joined: 06 Jan 2011, 10:11
Location: SKÅNE!
Contact:

Börje, Sven och Ljungbacken!

Post by Evert Meduza »

on 02/25/2012 at 14:45:32, uy wrote:Nja, hon ville väl bara inte att de skulle ta henne på golvet, utan istället i sängen. sexet tror jag inte att hon hade något emot, även om hon kanske hellre suger kuk Image [/quote]

Ska vi ändra det så det står så istället då våldtäkt kanske är att ta i ordentligt.
Sen så e' de' dags å' börja ragga runt, gasa på som f*n o' bara ragga runt, spela bästa raggarlåten, dunka takten uti plåten, visa röven här o' där o' ragga runt!
Evert Meduza
Levertransplanterad
Posts: 1987
Joined: 06 Jan 2011, 10:11
Location: SKÅNE!
Contact:

Re: Börje, Sven och Ljungbacken!

Post by Evert Meduza »

https://www.youtube.com/watch?v=LCghZsDHVs8" onclick="window.open(this.href);return false;

En krönika om Börje.
Sen så e' de' dags å' börja ragga runt, gasa på som f*n o' bara ragga runt, spela bästa raggarlåten, dunka takten uti plåten, visa röven här o' där o' ragga runt!
Post Reply