Eddie Meduza-dokumentär!

Eddie Meduza visuellt
Långis
Posts: 4558
Joined: 07 Oct 2004, 07:59
Contact:

Eddie Meduza-dokumentär!

Post by Långis »

De tar gärna emot info och idéer som ni har. Förra veckan sökte de lite inscannat material som skulle vara med i nåt sammanhang. Jag skickade själv ned det jag hade och som kunde vara av värde. Jag får info från dem då och då att publicera på hemsidan...

ELN
Levertransplanterad
Posts: 2713
Joined: 06 May 2008, 07:38
Location: Strömstad

Eddie Meduza-dokumentär!

Post by ELN »

Okok, får kika förbidär, kolla för övrigt där igår, men lyckades missa infot om filmandet
psykopatmullvad
Glad amatör
Posts: 7
Joined: 24 Dec 2007, 13:18
Location: Sverige, Borås

Eddie Meduza-dokumentär!

Post by psykopatmullvad »

Jag är nog lite sent ute här men faaaan vad skönt när denna filmen kommer ut! Har kollat på så mycket material jag bara kunnat komma över nu och jag vill gärna se den klar!

Det är inte någon som hört något om slutdatum än antar jag :S
Långis
Posts: 4558
Joined: 07 Oct 2004, 07:59
Contact:

Eddie Meduza-dokumentär!

Post by Långis »

En tredje film är nu släppt på anakronfilms sida: http://www.anakronfilm.se/filmklipp

Rockabilly Rebel i en trevlig liveversion!
E-M
Levertransplanterad
Posts: 4364
Joined: 08 Oct 2005, 15:21
Location: Någonstans i Västra götaland;)

Eddie Meduza-dokumentär!

Post by E-M »

Roligt med en live där Eddie själv lirar ett instrument. Ännu roligare är det att det är en låt som jag aldrig sett live tidigare. Men roligast av allt är ju att det är helt okej kvalité, de kan säkert förbättra den ännu mer. Står ju att det är råmaterial.

Ser fram emot den färdiga filmen Image
negris
Glad amatör
Posts: 2
Joined: 06 Apr 2009, 11:24

Eddie Meduza-dokumentär!

Post by negris »

Riktigt trevligt, dock visste jag redan om det innan jag läste här Image
Last edited by negris on 07 Apr 2009, 14:59, edited 1 time in total.
leila
Posts: 264
Joined: 07 Oct 2008, 10:05
Location: Stockholm, stolt Söderböna =)

Eddie Meduza-dokumentär!

Post by leila »

E.M: Eddie var en MYCKET bra komp gitarrist.. det är en viss finess att vara just det Image
E-M
Levertransplanterad
Posts: 4364
Joined: 08 Oct 2005, 15:21
Location: Någonstans i Västra götaland;)

Eddie Meduza-dokumentär!

Post by E-M »

on 04/08/2009 at 22:19:15, Leila wrote:E.M: Eddie var en MYCKET bra komp gitarrist.. det är en viss finess att vara just det Image [/quote]

Jo jag har förstått det Image För även Thomas Whitt säger att Eddie var den bästa kompigitarristen han sett. Det tvivlar jag inte en sekund på.

Leila:

Vet du något om vilka specifika instrument som Eddie kunde spela? Har ju hört på hans kassetter att det förekommer allt från dragspel till munspel och allt från saxofån till piano (synth). Kunde han spela sådana instrument lika bra som gitarr eller var det mera att han kunde använda sig av dem? Förstår du vad jag menar? Image
Last edited by E-M on 08 Apr 2009, 22:27, edited 1 time in total.
leila
Posts: 264
Joined: 07 Oct 2008, 10:05
Location: Stockholm, stolt Söderböna =)

Eddie Meduza-dokumentär!

Post by leila »

Ja han var ju multimusiker, så han kunde spela de flesta instrument. Det brukar ju vara så med riktigt musikaliskt begåvade människor, att de "vet" hur man ska spela ett instrument som man inte använt förut, det är en slags logik för de som kan använda den delen av hjärnan på så sätt, liksom mattesnillen kan använda en annan del av hjärnan osv... har jag lärt mej Image
E-M
Levertransplanterad
Posts: 4364
Joined: 08 Oct 2005, 15:21
Location: Någonstans i Västra götaland;)

Eddie Meduza-dokumentär!

Post by E-M »

on 04/08/2009 at 22:36:10, Leila wrote:Ja han var ju multimusiker, så han kunde spela de flesta instrument. Det brukar ju vara så med riktigt musikaliskt begåvade människor, att de "vet" hur man ska spela ett instrument som man inte använt förut, det är en slags logik för de som kan använda den delen av hjärnan på så sätt, liksom mattesnillen kan använda en annan del av hjärnan osv... har jag lärt mej Image [/quote]

Precis det jag trodde och har läst/hört. Men som alltid är det roligt att få svar från en säker källa. Man tackar Image
Last edited by E-M on 08 Apr 2009, 22:39, edited 1 time in total.
Post Reply