Outgivna Eddie-låtar på cd

Eddie Meduza visuellt
Post Reply
E-M
Levertransplanterad
Posts: 4364
Joined: 08 Oct 2005, 15:21
Location: Någonstans i Västra götaland;)

Outgivna Eddie-låtar på cd

Post by E-M »

Jag tycker att det är fel att försöka göra pengar genom att sälja detta outgivna.

Om någon hellre vill ha det gratis kan jag ladda upp det. Måste bara upplysa om att ljudkvalitén på det mesta är inte alls bra.
ELN
Levertransplanterad
Posts: 2713
Joined: 06 May 2008, 07:38
Location: Strömstad

Outgivna Eddie-låtar på cd

Post by ELN »

Jag vill GÄRNA ha det outgivna på digital väg Image
ELN
Levertransplanterad
Posts: 2713
Joined: 06 May 2008, 07:38
Location: Strömstad

Outgivna Eddie-låtar på cd

Post by ELN »

Martinsson wrote:E-M: Jag vet att vissa av dessa har cirkulerat runt på t.ex. Pirate Bay. Men dom inspelningarna är dragna från en kassett som jag kopierade en gång till en annan. Så ljudkvalitén på dessa är bättre då dom är överförda direkt från kassett till cd. Och inte kassett till kassett som på Pirate Bay.

Visst, kan hålla med om att det är fel att göra pengar på det, men om man ser så här: Skivorna kostar 10 kr st och frakten 22 kr = 42 kr i materialkostnad.

Så "vinsten" blir ju inte så hisnande hög i alla fall. Man får ju se till vad man får. Och jag har själv fått betala för en del av det en gång i tiden. Så lite vill man ju ha tillbaka av vad man gett ut.

Image Image Image Image Image Image Image
Självklart skall vi inte snyllta dig på pengar och få gratis skivor, men jag tror att E-M menade att eftersom du ändå har dom vore det ju ingen förlust för dig att ladda upp dom. Eller nått sånt Image Image Image
ELN
Levertransplanterad
Posts: 2713
Joined: 06 May 2008, 07:38
Location: Strömstad

Outgivna Eddie-låtar på cd

Post by ELN »

Ja för jag tror inte han menar att du ska stå och dela ut gratis skivor för 200-300 spänn. Image Image
E-M
Levertransplanterad
Posts: 4364
Joined: 08 Oct 2005, 15:21
Location: Någonstans i Västra götaland;)

Outgivna Eddie-låtar på cd

Post by E-M »

Det jag tycker är fel är att sälja piratkopierat. Särskilt när det är något som Errol troligtvis aldrig har tjänat några pengar på. Jag tycker då att det är bättre att bara dela med sig utav.
ELN
Levertransplanterad
Posts: 2713
Joined: 06 May 2008, 07:38
Location: Strömstad

Outgivna Eddie-låtar på cd

Post by ELN »

Då hade jag nästan rätt av vad du mena E-M Image Image
Post Reply