Om du ändrar dig

Eddie Meduza visuellt
Post Reply
raggarjojje
Obotlig alkoholist
Posts: 522
Joined: 16 Oct 2007, 10:11
Contact:

Om du ändrar dig

Post by raggarjojje »

Last edited by raggarjojje on 09 Nov 2008, 02:06, edited 1 time in total.
retepnoslack
Levertransplanterad
Posts: 1503
Joined: 01 Dec 2004, 14:34
Location: Åmål, Dalslands enda stad.
Contact:

Om du ändrar dig

Post by retepnoslack »

Tackarrrrrrr!

Fin bete. Ljudet var väl inte det bästa, men det fick ju gå. Det verkar som, om någon har lagt en mikrofon bredvid en stereohögtalare, eller något liknande.

Jag har inte hört/sett den på "Youtube", i alla fall, så den här var helt ny för mej. Detta tackarrrrrr man för.
overkill
Levertransplanterad
Posts: 2400
Joined: 19 Jun 2005, 15:47

Om du ändrar dig

Post by overkill »

Har du inte hört skivan "Errol" RetepNoslack ? det är därifrån låten kommer.
E-M
Levertransplanterad
Posts: 4364
Joined: 08 Oct 2005, 15:21
Location: Någonstans i Västra götaland;)

Om du ändrar dig

Post by E-M »

RaggarJojje:

Är det du som är "slangestorm"? Hur som helst är det bra/roligt att denna "slangestorm" lägger upp lite annat av Eddie än vad som oftast finns på Youtube. Många av låtarna förtjänar en större publik.
retepnoslack
Levertransplanterad
Posts: 1503
Joined: 01 Dec 2004, 14:34
Location: Åmål, Dalslands enda stad.
Contact:

Om du ändrar dig

Post by retepnoslack »

Jodå, jag har faktiskt skivan bränd på CD hemma. En utav de få nerladdade album jag har, men detta beror ju, naturligtvis, på att den inte finns på CD-skiva.

Jag skrev, att jag inte hade sett/hört den på "youtube innan. Det var DET jag menade.
overkill
Levertransplanterad
Posts: 2400
Joined: 19 Jun 2005, 15:47

Om du ändrar dig

Post by overkill »

Aha. Du menar så.

Jag har inte heller sett den på Youtube innan. Har dock lite svårt för vidoes som inte är nån video utan "bara" en låt.
overkill
Levertransplanterad
Posts: 2400
Joined: 19 Jun 2005, 15:47

Om du ändrar dig

Post by overkill »

Haha, ja men den gode Hellström har ju faktiskt inte så tokig musiksmak själv, även om musiken han gör inte är nån höjdare direkt. Han fick säga 3 favoritplattor i en interljuv en gång, och då var faktiskt en av dem Gasen i Botten. Tänka sig Image

edit: tror det finns en länk till artikeln i en annan tråd.
Last edited by overkill on 10 Nov 2008, 23:58, edited 1 time in total.
Långis
Posts: 4558
Joined: 07 Oct 2004, 07:59
Contact:

Om du ändrar dig

Post by Långis »

Han tackar ju även Eddie på någon skiva.
overkill
Levertransplanterad
Posts: 2400
Joined: 19 Jun 2005, 15:47

Om du ändrar dig

Post by overkill »

Såpass? det var mer än jag visste. Har dom träffats nån gång och kände varandra närmare på nått sätt ?

Appråpå tack i skivomslag, så har jag en demo-kassett med ett band som tackar Eddie på omslaget till demon. Bandet var ett death/thrash-band på underground-nivå som aldrig slog igenom och är idag rätt bortglömda.
Jag hade lite kontakt med en av killarna i bandet för några år sen, och dom är ifrån Växjö-trakten, dvs inte allför långt från där Eddie bodde i Tingsryd. Dom och Eddie lärde känna varandra lite halvt. Vet inte exakt hur mycket, men som jag förstod det hade dem sprungit in i varandra lite då och då och kände varandra löst i alla fall. Därav tacket på på demo-kassetten. Dom nämner även massa andra band, flera utlänska bl.a men dem är nog mest med för att det är band som influerat dem. Men i Eddie´s fall var det nog mest för att dom kände honom och gillade han personligen och hans musik. Men några influenser av Eddie i deras musik finner man inte i alla fall.
Image

Kan ju tilläga förresten att bandet heter Temperance, men på den aktuella demon jag referar till heter dom No Remorse. Dom bytte namn till Temperance nått år efter den demon. Demon med No Remorse var deras första och utkom 1990 och heter Wake Up Or Die.
Last edited by overkill on 13 Nov 2008, 00:01, edited 1 time in total.
wiking
Levertransplanterad
Posts: 1827
Joined: 02 Jan 2005, 17:45

Om du ändrar dig

Post by wiking »

Ja dom fick kanske reda på att det redan fanns ett band som heter No Remorse Image
overkill
Levertransplanterad
Posts: 2400
Joined: 19 Jun 2005, 15:47

Om du ändrar dig

Post by overkill »

Möjligt, men vilka skulle det vara i så fall ? jag vet inte något band som heter så. Däremot är det ju en låt med Metallica och även namnet på en samlingsskiva med Motörhead om jag minns rätt. Är nog därifrån namnet kommer kan man gissa.
Förbannat bra band för övrigt om man gillar band av den hårdare skolan.
Image
Last edited by overkill on 12 Nov 2008, 23:59, edited 1 time in total.
wiking
Levertransplanterad
Posts: 1827
Joined: 02 Jan 2005, 17:45

Om du ändrar dig

Post by wiking »

Fet FINNS ett band som heter No Remorse Image
raggarjojje
Obotlig alkoholist
Posts: 522
Joined: 16 Oct 2007, 10:11
Contact:

Om du ändrar dig

Post by raggarjojje »

E-M wrote:RaggarJojje:

Är det du som är "slangestorm"? Hur som helst är det bra/roligt att denna "slangestorm" lägger upp lite annat av Eddie än vad som oftast finns på Youtube. Många av låtarna förtjänar en större publik.
Nej, det är inte jag som är slangestorm.
Post Reply