Bodil furu eller vad människan heter!!??

Eddie Meduza visuellt
Post Reply
Loofen
Glad amatör
Posts: 27
Joined: 11 Jan 2009, 13:19

Bodil furu eller vad människan heter!!??

Post by Loofen »

En liten undran från en ny medlem här på detta eminenta forum. Var kan man se denna dokumentär?? finns den att köpa eller nåttImage *undrar* Image har hört att den finns i två versioner? en lång och en kort. Har tyvärr inte sett nån av dem så om nån har nåt tips på var och hur man kan se dem så vore jag mycket tacksam mvh säffle bonnen Image
Långis
Posts: 4558
Joined: 07 Oct 2004, 07:59
Contact:

Bodil furu eller vad människan heter!!??

Post by Långis »

Tjena! Stort välkommen till denna oas i öknen! Säger som jag brukar: Alltid trevligt med lite nytt folk!

Jag hoppas att dokumentären kommer läggas upp av nån på piratebay eller liknande.
Den har inte sålts offentligt, utan har möjligtvis gått att beställa direkt från henne.
Den längre versionen skulle inte släppas alls, utan har sipprat ut utan hennes vetskap.

Eddie Nilsson alias UGRM gjorde några DVD:er som han delade ur för några år sen. Båda filmerna fanns med där. Ska kolla om han är sugen på att ladda upp igen.
retepnoslack
Levertransplanterad
Posts: 1503
Joined: 01 Dec 2004, 14:34
Location: Åmål, Dalslands enda stad.
Contact:

Bodil furu eller vad människan heter!!??

Post by retepnoslack »

Säffle, det är ju inte så långt ifrån min hemstad. Mindre än två mil samt landskapsgränsen, kan man säga.
E-M
Levertransplanterad
Posts: 4364
Joined: 08 Oct 2005, 15:21
Location: Någonstans i Västra götaland;)

Bodil furu eller vad människan heter!!??

Post by E-M »

Välkommen!

Jag fick tag på den långa versionen på TPB. Den färdiga versionen har jag inte fått tag på så den hade jag också gärna velat lades upp.
overkill
Levertransplanterad
Posts: 2400
Joined: 19 Jun 2005, 15:47

Bodil furu eller vad människan heter!!??

Post by overkill »

Välkommen säger jag också då! alltid trevligt med lite nytt blod.

Japp, den långa/oklippta versionen (råmaterialet med alla interljuverna med Errol hon gjorde) finns med på en av UGRM´s DVD-utgåvor och har funnits på PB ibland men inte för tillfället, tyvärr.

Den färdiga versionen (som är 21 minuter lång/kort) finns ej med på nån av UGRM´s DVD-er vad jag vet, utan har endast (?) gått att beställa genom Bodil Furu själv. Hon har inte gjort någon som helst reklam för detta, men om man har kontaktat henne och frågat har det gått bra att köpa, åtminstonde var det så jag gjorde. Den har ej funnits uppladdad nånstans vad jag vet. Den innehåller f.ö. andra interljuvsnuttar med anhöriga osv som ej är med alls på den oklippta versionen. Den oklippta versionen innehåller enbart interljuverna med Errol (samtäven lite live-klipp och tv-reklamen för samlingen Just Like An Eagle).

Ska väl sägas också att utgåvorna som UGRM har gjort är väldigt bra gjorda i mitt tycke, men det är inga officella utgåvor som har funnits att köpa i vanliga butiker, eller som gått att beställa nånstans. OM nån säljer dem är det nån som försöker göra sig en hacka på andras verk. Fanns nån som annonserade på blocket vill jag minnas, och det var UGRM´s plattor han sålde, såförvisso såg dem äkta ut de hade omslag och tryck på skivorna osv. Men det var som sagt bara nån som tankat ner skivorna och sen fixat ett omslag till dem.
Last edited by overkill on 14 Feb 2009, 01:25, edited 1 time in total.
stockis
Glad amatör
Posts: 19
Joined: 15 Jan 2009, 11:26

Bodil furu eller vad människan heter!!??

Post by stockis »

Hejsan!

Mitt första inlägg här! Och anledningen till att jag regga mig, var just att jag ville få tag på bla. denna dokumentären. Försökt och komma i kontakt med folk som har den/dom, så att jag sedan skulle kunna lägga ut dom på tpb. Tror nog deflesta skulle gilla detta, då det värkar vara många som gått miste om den, och vill ha den!

Så om någon villig skäl är redo för att langa över dessa till mig, så fixar jag resten!

MVH Stockis
ELN
Levertransplanterad
Posts: 2713
Joined: 06 May 2008, 07:38
Location: Strömstad

Bodil furu eller vad människan heter!!??

Post by ELN »

Får väl passa på att välkomna då och säga att jag i alla fall skulle uppsatta denna gesten Image
Post Reply