Privat Pirat & Nya Tider - Innehållsuppgifter ?

Eddie Meduza visuellt
Post Reply
overkill
Levertransplanterad
Posts: 2400
Joined: 19 Jun 2005, 15:47

Privat Pirat & Nya Tider - Innehållsuppgifter ?

Post by overkill »

Tack vare gemensamma ansträngningar här på meduzaland, så kan den som vill tanka ner Eddie´s egenproducerade filmer och andra Eddie-relaterade videos. Så då tänkte jag att det kunde vara kul att få reda på lite mer exakt angående Nya Tider och Privat Pirat om när och var det är inspelat samt hur det gick till osv.

Så nu när Leila är här Image så kanske hon i korta drag kan redogöra för filmernas innehåll ? filmerna som hon var med och gjorde alltså.
Legal Video Bootleg och Jag har världens största var väl före din tid, men Nya Tider och Privat Pirat skedde väl med din inblandning.

Detta under förutsättning att Leila vill, orkar & har tid och lust, vill säga. Image
Jag antar att Leila och Eddie var de enda (?) närvarande när inspelningarna skedde så Leila är alltså den enda som vet nått om det. Den som möjligen visste mer befinner sig som bekant på annan ort Image

Hur gick inspelningarna till egentligen? var det bara spontant påhittat och inspelat (mer eller mindre), eller hade eddie skrivit ihop lite löst sammansatta sketcher/uppslag/idéer och manus i förväg som ni planerade att spela in?
Jag förmodar att delar av innehållet är gamla grejer (t.ex Bonnatwist-videon). Vad är gammalt och vad är nytt? är allt inspelat i Eddies hus i Småland eller är det inspelat på andra platser också?
Övriga minnen från eller anekdoter från inspelningarna?
Kort sagt så mycket info som möjligt.

Jag äger dessvärre inga orginalvideos själv, men har haft kopior av dem länge (ca 6-7 år). När jag först fick dem kollade jag ganska mycket på dem och man fick sig många goda skratt Image

Last edited by overkill on 19 Mar 2009, 04:17, edited 1 time in total.
overkill
Levertransplanterad
Posts: 2400
Joined: 19 Jun 2005, 15:47

Privat Pirat & Nya Tider - Innehållsuppgifter ?

Post by overkill »

Här är innehållet på Nya Tider och Privat Pirat:

NYA TIDER
1996
"En timmes brakande hålligång med roliga låtar, galna porrsketcher och idiotiskt snack av herr Meduza himself."

Rätt Sorts Råckenråll/Have A Party
Sven Balle Penissson
Då Tar Jag Mig En Köpp
Ding New Wave
Eddie berömmer sig själv
Porrfilm
Eddie sitter och snackar och spelar munspel
Flickorna I Småland
Eddie spelar gitarr
Mera porrfilm
Eddie utklädd till pirat och presenterar låten "Landlord Blues"
Landlord Blues
Sven Erik Bertilsson
Eddie sitter och snackar
Välkomna Till Undersökningen
Bonnaboogie
Eddie snackar och spelar flöjt
Skyrider
Eddie sitter och snackar
Squba Diver Rock
Visa röven jaga bort alla elefanter
Eddie spelar dragspel och Leila strippar


PRIVAT PIRAT
1996
"Lite udda inspelningar med Eddie Meduza, ej tidigare utgiven någonstans!"

Eddie sitter i en gungstol och härmar en gammal man
Balle Balle Balle - Eddie spelar saxofon och dragspel
Tittar Det Snöar - Vinterlandskap. Eddie sjunger och spelar dragspel
Bonnatwist - Eddie och hans vänner dansar på en äng och visar röven. Eddie visar ballen
Ronketi Ronk.. - Eddie`s kompis sjunger
Eddie blir intervjuad - Eddie och Leila
Kåt I Hela Fittan - Leila berättar en vits
Fallskärmshopparen - Eddie berättar en vits
Eddie blir intervjuad - Eddie klär av Leila
Småländsk Sommarnatt
Kalle Bandare
Jag Älskar Dig
Eddie och hans kompis spyr i en hink
Hos Psykologen
Hårdträning Inför Wasaloppet
Jägaren Svensson
Visa Röven, Jaga Bort Alla Elefanter
Jävla Bra Väckarklocka
Börje Och Berta - Eddie & Leila
Adjö Mina Vänner - Eddie avslutar och spelar dragspel
leila
Posts: 264
Joined: 07 Oct 2008, 10:05
Location: Stockholm, stolt Söderböna =)

Privat Pirat & Nya Tider - Innehållsuppgifter ?

Post by leila »

Jag tror jag har skrivit det här i nån annan tråd också, men jag tar det en gång till då Image
Det var 96, vinter och ström/telefon avbrott när vi åkte ner till huset i Småland. Vi hade inte så mycket att göra så vi tänkte att vi gör en småsjuk video. Först hade bara tänkt göra den på kul, men sen var det nån där i huset och såg den och tyckte vi skulle låta andra se den.. Så då blandade vi upp våra sketcher med lite annat och gjorde de där två banden.
De sketcher vi gör hänsyftar på lite interna skämt som vi hade om personer vi mött i verkliga livet, så ibalnd var det vansinnigt kul.. speciellt på Dostojevskys strippskola Image
overkill
Levertransplanterad
Posts: 2400
Joined: 19 Jun 2005, 15:47

Privat Pirat & Nya Tider - Innehållsuppgifter ?

Post by overkill »

Ja just det.. minns det nu, att du redan berättat om detta i annan tråd. Tänkte inte på det... Image
och det kanske inte finns så mycket mer att berätta?

De flesta visste/trodde nog sedan tidigare, att flera av Eddie´s sketcher och låtar är hämtade och delvis inspirerade av riktiga personer och händelser. Kul att se att så även var fallet med video-sketcherna.

Bra blev det i alla fall. Image
Post Reply