En borttappad/glömd bild på Eddie

Eddie Meduza visuellt
overkill
Levertransplanterad
Posts: 2400
Joined: 19 Jun 2005, 15:47

En borttappad/glömd bild på Eddie

Post by overkill »

När man sökte på nätet efter ( t.ex på Google eller nån annan sökmotor) Eddie Meduza under de åren han var i livet så fick man ju inte upp överdrivet många träffar, inte alls som idag när man får upp en halv miljard träffar eller så.

Hur som helst - jag har ett minne av en bild på Eddie som fanns på en sida som jag inte sett någon annan stans. Jag minns inte riktigt vad sidan handlade om, tror bara det var en personlig sida som nån hade gjort och där nämnde personen att han brukade springa in i Eddie lite då och då där han bodde, på en pub/resturang. Ett lokalt hak så att säga. Jag vet inte var det var nån stans men antagligen kanske i Tingsryd där eddie bodde eller i nån närliggande stad/samhälle. I samband med texten fanns en bild på eddie som var tagen inomhus, och eddie såg lite lätt uppjagad ut (kanske onykter) och hade röda ögon (det blev så med vissa kameror ibland).

Jag gissar att sidan fanns (finns?) nog kvar ett tag efter hans död, men nu vetifan. Är ett bra tag sen jag googlade på Eddie och smart som man var sparade man aldrig bilden.
Den fanns i alla fall runt 2001 och antagligen tidigare också.

Jag vet att chansen att hitta den igen är väl i det närmaste oebfintlig, men om nån vet vilken bild jag menar - skriv gärna här och länka/ladda upp den.
Tänkte att den kan vara lite kul att ha.
Bilden såg ut att ha varit tagen kanske 95-97 eller så att dömma hur han såg ut. Jag ska själv söka lite mer ordentligt en dag när tid finnes. Kanske finns sidan kvar.
Last edited by overkill on 17 Apr 2009, 01:45, edited 1 time in total.
Långis
Posts: 4558
Joined: 07 Oct 2004, 07:59
Contact:

En borttappad/glömd bild på Eddie

Post by Långis »

Nej, jag kan inte komma på att jag sett bilden. Sällar mig till dem som vill se den!
overkill
Levertransplanterad
Posts: 2400
Joined: 19 Jun 2005, 15:47

En borttappad/glömd bild på Eddie

Post by overkill »

Jag gjorde en bildsökning på Google och håller på att gå igenom träffarna nu. Verkar finnas oändligt mycket bilder att gå igenom. Jag hojar om jag hittar den.

Bilden i sig är väl inget märkvärdigt i sig, men jag vill ändå se om den går att finna. Eddie såg rätt så alldaglig ut på på nått sätt.

Har hitils inte hittat den bilden jag tänker på, men en del andra jag inte känner igen. Den här t.ex:
http://lyricskeeper.com.br/pics/E/d/d/E ... -large.jpg

Sidan verkar vara en sida med texter som jag inte sett innan.
overkill
Levertransplanterad
Posts: 2400
Joined: 19 Jun 2005, 15:47

En borttappad/glömd bild på Eddie

Post by overkill »

Efter mycket letande så Tror jag att jag fann bilden jag tänkte på! :

http://home.vxu.se/asafr97/eddie.htm

Det ser ut som den jag tänkte på, men jag vet inte var jag fick infon om den från som jag skrev ovan. Antagligen något som jag antagit utifrån bilden och texten under den. Det är som sagt flera år sedan jag såg den.

Edit: Jag sökte efter Sivans och det verkar finnas en pub som heter Sivans som ligger i Växjö. Kanske var det ett hak där Eddie brukade hänga och den andra personen på bilden likaså. Visserligen en pub för studenter, men bilden är ju antagligen sen 97 (enligt adressen, om det är årtalet som avses) så det är ju inte säkert att den var det då, utan kanske var en pub för alla.
http://www.sivans.com/

Sidan där bilden finns verkar vara en ökensida och jag hittar ingen länk från huvudsidan till sidan med bilden på Eddie (?). Den handlar om den andra personen på bilden.
Last edited by overkill on 17 Apr 2009, 03:50, edited 1 time in total.
Långis
Posts: 4558
Joined: 07 Oct 2004, 07:59
Contact:

En borttappad/glömd bild på Eddie

Post by Långis »

Overkill wrote:Efter mycket letande så Tror jag att jag fann bilden jag tänkte på! :

http://home.vxu.se/asafr97/eddie.htm
Ah, den minns jag mycket klart. Har för mig att bilden låg på en annan sida med en massa bilder. Tror att det var frågan om en spelning som Eddie gjorde för studenterna.
Eddie
Obotlig alkoholist
Posts: 894
Joined: 14 Dec 2004, 13:32
Location: Strängnäs

En borttappad/glömd bild på Eddie

Post by Eddie »

Har för mig att det som långis säger stämmer, men jag kommer inte ihåg vilken sida det är jag sett bilden på.
E-M
Levertransplanterad
Posts: 4364
Joined: 08 Oct 2005, 15:21
Location: Någonstans i Västra götaland;)

En borttappad/glömd bild på Eddie

Post by E-M »

Jag känner igen bilden väldigt väl men jag kan inte heller gräva fram VAR jag har sett den Image
overkill
Levertransplanterad
Posts: 2400
Joined: 19 Jun 2005, 15:47

En borttappad/glömd bild på Eddie

Post by overkill »

Jag funderar på att slänga iväg ett mail till den där nissen som har hemsidan och fråga lite om bilden. Om han vet var & när bilden är tagen, om det kanske fínns flera osv. Men risken är att adressen på sidan kanske inte fungerar med tanke på att den inte verkar vara uppdaterard på 5 år. Jag ska pröva i allafall.

Nån som vet något om denna bilden som jag länkade till ovan?
http://lyricskeeper.com.br/pics/E/d/d/E ... -large.jpg
overkill
Levertransplanterad
Posts: 2400
Joined: 19 Jun 2005, 15:47

En borttappad/glömd bild på Eddie

Post by overkill »

Jag har slängt iväg ett mail nu till nissen som har hemsidan. Mailet har inte studsat tillbaka (än så länge), så det verkar som att adressen fungerar.
Passade på att tipsa om det här forumet samt din hemsida Stekpanna. Har vi tur kanske han poppar upp här i forumet.
Image
retepnoslack
Levertransplanterad
Posts: 1503
Joined: 01 Dec 2004, 14:34
Location: Åmål, Dalslands enda stad.
Contact:

En borttappad/glömd bild på Eddie

Post by retepnoslack »

Apropå sidor och bilder. Jag minns, när jag började gilla Eddie Meduza och när "nätet" ännu var ungt. 1995, så sökte jag på namnet och det enda jag kan komma på, att jag hittade, var TVÅ(!) sidor med våran legend.

Den första var hans egen, den officiella, med kepsen, honnören och "Guda!". Inga avancerade prylar. Jag tror det fanns fem stycken bilder på hela sidan. Introbilden och grimasbilder på avdelningen, som deklarerade "Fy fan-klubbens" alla möjligheter och fördelar, samt en ritad bild på en penis ejakulerande sädesvätska *skratt* Den sista bilden var omslaget på den nya skivan: "Harley Davidsson".

Den andra sidan fanns det fyra stycken inscannade kassettomslag varav den ena var "Börje Lundins Julafton" och som jag, så väl minns, att jag skrev ut ifrån Karlbergsgymnasiets datasal. Jag kan nämna, också, att det exakta utskriftsdattumet stod vid sidans underkant och jag fortfarande har den hängande på min sovrumsvägg. Hemsidan hade någonting med "Bollnäs" i sin adress utav någon anledning och förutom de fyra kassettomslagen fanns några bilder med närbild på Eddie, tagna ifrån "Röven 1" och "Röven 2".
overkill
Levertransplanterad
Posts: 2400
Joined: 19 Jun 2005, 15:47

En borttappad/glömd bild på Eddie

Post by overkill »

Kul kuriosa-minnen Retep!
Den officiella sidan minns jag också men jag upptäckte Eddie något senare, runt 97-98 eller så tror jag.
Hade inget internet hemma då så jag surfade från skolan när jag kom åt Image
Jag prövade att ringa det där numret där man kunde beställa prylar också. Jag minns inte till 100 %, men jag har för mig där var nått medelande och man kunde få en gratis broshyr. Jag talade in ett medelande med min adress, men nån broshyr kom aldrig. När jag prövade senare, en annan gång, var det avstängt vill jag minnas. Men jag minns inte säkert faktiskt.
overkill
Levertransplanterad
Posts: 2400
Joined: 19 Jun 2005, 15:47

En borttappad/glömd bild på Eddie

Post by overkill »

När jag surfade runt lite nu visade det sig att bilden finns på en sida till + fler bilder från samma tillställning.

http://w1.581.telia.com/~u58113644/sivansv.htm

Jag mailade även nissen bakom hemsidan (där jag ursprungligen såg den alltså). Jag frågade lite om spelningen osv. Såhär skrev han
--------------------------------
Hej!

Jag visste inte ens att sidan låg kvar, trodde univerrsietet tagit bort den.

Jo bilden föreställer herr Meduza och mig själv Anders Samuelsson då Eddie spelade på studentklubbben Sivans i Växjö år 1999. Eddie hade vid denna tid en utfästelse att om han var berusad under spelningen så gav han pengarna tillbaka. Nykter och bra var han denna kväll, även om han hade lite svårare att dra fram sina mer ekivoka nummmer när han var nykter tydligen.

Tack för länktipset

Hej!

Jo det var den 25 mars 1999 på stunentklubben Sivans i Växjö. Det var Moderata studentförbundet i Växjö som hade bjudit in honom för att locka väljare. Eddie var väl moderat själv har jag för mig.
Det finns fler bilder men ingen som jag har. HHar försökt få tag i dem tidigare men personen har inte fått tummen ur att skanna.

Jo jag är säker på datumet och övrig information. Det var "en svartspelning". jag hör av mig om jag fårtag i mer foto.

Jag var och tittade på hans hus söder om V-ö några veckor efter hans död. Det ar ingen vacker syn där, havla huset var rivet - en hel vägg saknades och eddies vykort med hälsningar från familjen flög i vinden. Har skickat foton därifrån till ngn eddie-sida förut. En kompis till mig har en ölflaska som Eddie tömt i sin ölsamling.
---------------------------------------

En del intressanta notiser. Detta stärker ju också ännu mer tesen att han var Moderat Image Image
User avatar
uy
Levertransplanterad
Posts: 5438
Joined: 13 Oct 2004, 15:42
Location: Dalarna, Dalarna
Contact:

En borttappad/glömd bild på Eddie

Post by uy »

Tack för infon, Overkill. Jag kan förresten tala om att sidan du länkade till är en del av Stefan Janssons Eddiesida:
http://web.telia.com/~u58113644/Meduza.htm
Skitarna ska va' lika långa i år
E-M
Levertransplanterad
Posts: 4364
Joined: 08 Oct 2005, 15:21
Location: Någonstans i Västra götaland;)

En borttappad/glömd bild på Eddie

Post by E-M »

Där fick man lite mera intressant info. Tackar för det herr överdödare!
overkill
Levertransplanterad
Posts: 2400
Joined: 19 Jun 2005, 15:47

En borttappad/glömd bild på Eddie

Post by overkill »

Håll tillgodo Image

uy, japp jag vet det, att det är Stefans hemsida. Det var så jag fann bilderna, när jag gick in på hans sida och kollade runt. Tänkte inte på att skriva ut det här bara.
Image
Post Reply