"Eleganten från vidderna" - åsikter.

Eddie Meduza visuellt
leila
Posts: 264
Joined: 07 Oct 2008, 10:05
Location: Stockholm, stolt Söderböna =)

"Eleganten från vidderna" - åsikter.

Post by leila »

Vi såg filmen igår. Tycker den var mycket bra. Och det är klart.. Det var både roligt och jobbigt att se den...
MusOrkestern
Glad amatör
Posts: 38
Joined: 15 Jun 2009, 12:45
Location: Göteborg

"Eleganten från vidderna" - åsikter.

Post by MusOrkestern »

Jag såg också filmen igår. Satt på raden framför dig Leila. Du ser ut att vara så gķ Image Vågade dock inte komma fram och säga något.

Filmen var så himla härlig! Växlande rolig och sorglig! Fast Jag hade velat ha lite mer historier om alla roliga galenskap han gjorde!
Annars var den mycket snyggt gjord! Och alla dessa snygga bilder på honom!! Jag hade velat haft flera utav dom som tavlor!
leila
Posts: 264
Joined: 07 Oct 2008, 10:05
Location: Stockholm, stolt Söderböna =)

"Eleganten från vidderna" - åsikter.

Post by leila »

Tack för de snälla orden! Men det är klart du skulle kommit och sagt hej Image Får ta det nästa gång då Image
User avatar
Javlar
Helgfyllo
Posts: 71
Joined: 14 Sep 2008, 12:32

"Eleganten från vidderna" - åsikter.

Post by Javlar »

Är säker på att jag såg dig, MusOrkestern. Jag satt på samma rad som Leila, fast i mitten. Jag hade en ljusblå tröja med mörkblå armar.

Edit: Dessvärre fann jag inget tillfälle att växla några ord med någon av er. Leila och Company såg jag inte igen efter att vi lämnat salongen och det var först nu som jag insåg att det var MusOrkestern som satt snett framför mig.
Last edited by Javlar on 09 Feb 2010, 00:15, edited 1 time in total.
MusOrkestern
Glad amatör
Posts: 38
Joined: 15 Jun 2009, 12:45
Location: Göteborg

"Eleganten från vidderna" - åsikter.

Post by MusOrkestern »

Haha vad roligt! Men vad dålig man är som inte vågar ta kontakt. Det ångrar man ju nu efteråt Image
sagofarbrorn
Helgfyllo
Posts: 67
Joined: 17 Feb 2007, 07:11

"Eleganten från vidderna" - åsikter.

Post by sagofarbrorn »

då har man sett filmen. Bra och intressant, gillade introt jävligt mycket. Men som någon annan nämde så var det lite väl mycket från hans egna filmade sketcher, jag är inte så jätteförtjust i dom. Sedan gick det så fort på slutet, samma med radiodokumentären, saknar hans comback på 90-talet. Kul att se alla fruar, barn och familj. Sen kände man ju igen mycket från radioprogrammet. Har inte sett allt extramaterial än, så hoppas på en del godbitar där.
Det var en mycket märklig man, men jävligt bra musik har han gjort.
Loofen
Glad amatör
Posts: 27
Joined: 11 Jan 2009, 13:19

"Eleganten från vidderna" - åsikter.

Post by Loofen »

Ja då har man sett dokumentären ...hmmm ja vad kan man säga, annat än att han var eller är en stor musiker... Man har verkligen blandade känslor efter sett den i allafall har jag det, många minnen kommer fram osv, han gav så otroligt mkt till oss .. mer än vi anar.........Vila i frid Errol.. kommer alltid sakna dig oerhört mycket..
Last edited by Loofen on 04 Mar 2010, 22:47, edited 1 time in total.
User avatar
uy
Levertransplanterad
Posts: 5438
Joined: 13 Oct 2004, 15:42
Location: Dalarna, Dalarna
Contact:

"Eleganten från vidderna" - åsikter.

Post by uy »

Nu har jag sett den, och jag tyckte den var väldigt bra. Men jag har inte så mycket att säga ännu, jag får återkomma när jag har fått smälta intrycken.
Jag ska se den igen tillsammans med en kompis och några öl till helgen också. Det känns som om en gammal dröm går i uppfyllelse, att det blir en dokumentär om Errol.
Skitarna ska va' lika långa i år
E-M
Levertransplanterad
Posts: 4364
Joined: 08 Oct 2005, 15:21
Location: Någonstans i Västra götaland;)

"Eleganten från vidderna" - åsikter.

Post by E-M »

Om du inte sett extramaterialet eller hört de outgivna och inte vill veta något så LÄS EJ!

Jag är lite besviken över de 16st outgivna låtarna. Sex stycken av dem har givits ut, bara att här är det demoversionen istället. En är till och med inte outgiven då den finns med på Mannen utan hjärna (Jag har en kraftig, saftig röv). En favoritlåt av de outgivna är nog "Då går vi upp och runkar våran ball".

En sak som är riktigt intressant i extra materialet är att både Sigge och Thomas säger att de aldrig fick se när Eddie sjöng. Man kan undra varför...
Last edited by E-M on 05 Mar 2010, 12:22, edited 1 time in total.
retepnoslack
Levertransplanterad
Posts: 1503
Joined: 01 Dec 2004, 14:34
Location: Åmål, Dalslands enda stad.
Contact:

"Eleganten från vidderna" - åsikter.

Post by retepnoslack »

Då har man tittat på denna pärla, då. Det har varit en riktig högtidsstund.

Väldigt bra sak. Fint klippt och jag tycker intervjuer och fakta varvades bra med stollig påhitt och liknande. Inklippet med Bert och "Kalle Bandare" var fyndigt, också. Men har verkligen inte Karlsson någon roligare anekdot än den där begravningsincidenten, att dra upp. Att skratta åt någon, som skall gå på begravning och inte har moderna kläder är väl inte så kul, tycker jag.

Jag var dock förvånad över, att Rozine inte fick vara med(hon kanske inte ville) samt Kenneth ifrån första gruppen. Dessutom borde Bodil Furu ha fått vara med på ett litet hörn och berätta, att Norge, i stort sett, hann före med en dokumentär.

Men, hur som helst, det var helt underbart! Tack så mycket alla medverkande!

Stig, som Smällphete Sigge pratade om, var inte det Errols STYVFAR och inte riktiga far, eller är jag helt ute och cyklar, nu?
sharpie
Helgfyllo
Posts: 104
Joined: 08 Sep 2008, 11:40

"Eleganten från vidderna" - åsikter.

Post by sharpie »

on 03/05/2010 at 12:11:08, E-M wrote:En favoritlåt av de outgivna är nog "Då går vi upp och runkar våran ball". [/quote]

Blev en favorit här med. Så mycket att jag var tvungen att rippa den så jag kan lyssna i MP3 och ha i playlist Image
leila
Posts: 264
Joined: 07 Oct 2008, 10:05
Location: Stockholm, stolt Söderböna =)

"Eleganten från vidderna" - åsikter.

Post by leila »

RetepNoslack: Stig Norstedt är Errols far.
Errol
Glad amatör
Posts: 45
Joined: 05 Jan 2006, 09:40
Location: småland

"Eleganten från vidderna" - åsikter.

Post by Errol »

"jag har varit bäst nu uti många långa år
men det tycks som ingen.....


Som inleder dokumentären! Var är den ifrån?
För mig hört den förr. Mellansnack nånstans.




Långis
Posts: 4558
Joined: 07 Oct 2004, 07:59
Contact:

"Eleganten från vidderna" - åsikter.

Post by Långis »

on 03/06/2010 at 21:57:25, Errol wrote:"jag har varit bäst nu uti många långa år
men det tycks som ingen.....


Som inleder dokumentären! Var är den ifrån?
För mig hört den förr. Mellansnack nånstans.
[/quote]

Den kommer från Fyllekalas 8, tror jag bestämt. Har för mig att den bara heter "inledning".
Errol
Glad amatör
Posts: 45
Joined: 05 Jan 2006, 09:40
Location: småland

"Eleganten från vidderna" - åsikter.

Post by Errol »

Det stämmer! hittade den nyss.... inledning vol 8.
den är klippt i filmen dock.

synd att han inte fortsatte på den lilla trudelutten.



-Snart kommer min recension på Dokumentären som jag måste se en gåång till Image -
Last edited by Errol on 06 Mar 2010, 23:52, edited 1 time in total.
Post Reply