"Eleganten från vidderna" - åsikter.

Eddie Meduza visuellt
Långis
Posts: 4558
Joined: 07 Oct 2004, 07:59
Contact:

"Eleganten från vidderna" - åsikter.

Post by Långis »

Har fått hem filmen nu, var lite sen med att beställa. Första intrycket är fantastiskt.. Sååå många timmar som jag tillbringade med det här omslaget i sluet på förra året. Den såg mycket bättre ut än på min dator. En glad överraskning!
Inlagan hade jag inte sett och får fyra +. Helsnygg!

Jag ska nu börja se exramaterialet. Det började med ett gapskratt utan dess like. Filmen där Eddie går fram och tillbaka och grymtar är genialistiskt rolig. Fy fan, vad jag skrattade. Den ville liksom aldrig ta slut Image

Återkommer med mer kommentarer om 3 timmar
Last edited by Långis on 08 Mar 2010, 18:52, edited 1 time in total.
User avatar
uy
Levertransplanterad
Posts: 5438
Joined: 13 Oct 2004, 15:42
Location: Dalarna, Dalarna
Contact:

"Eleganten från vidderna" - åsikter.

Post by uy »

on 03/08/2010 at 18:50:39, Långpanna wrote:Har fått hem filmen nu, var lite sen med att beställa. Första intrycket är fantastiskt.. Sååå många timmar som jag tillbringade med det här omslaget i sluet på förra året. Den såg mycket bättre ut än på min dator. En glad överraskning!
Inlagan hade jag inte sett och får fyra +. Helsnygg!

Jag ska nu börja se exramaterialet. Det började med ett gapskratt utan dess like. Filmen där Eddie går fram och tillbaka och grymtar är genialistiskt rolig. Fy fan, vad jag skrattade. Den ville liksom aldrig ta slut Image
[/quote]

Är det du som gjort omslaget? jag måste då säga att det var väldigt bra gjort! Image Och jag måste hålla med om bakgrundsfilmen på skiva 2, den var helt underbar! Image
Skitarna ska va' lika långa i år
User avatar
sten1972
Periodare
Posts: 288
Joined: 08 Sep 2008, 11:37
Location: Swärrje

"Eleganten från vidderna" - åsikter.

Post by sten1972 »

Då har man tittat & lyssnat igenom hela rubbet förutom några av livelåtarna, och jag ger 10 av 10 i betyg! Kul att dom dessutom fått till så bra kvalitet på allt videomaterial. Det enda lilla jag har att anmärka på är att dom borde ha använt okomprimerat PCM ljud istället för 192kbs mp3 på dom outgivna bonuslåtarna.

Hoppas att dom får möjlighet att göra en till dvd med lite mer outgivet och svåråtkomligt. Gärna hela "Mannen utan hjärna" kassetten i samma ljudkvalitet som bonusspåret var i, och även gärna banden från 1977.
Image
Långis
Posts: 4558
Joined: 07 Oct 2004, 07:59
Contact:

"Eleganten från vidderna" - åsikter.

Post by Långis »

on 03/09/2010 at 20:50:38, Sten1972 wrote:Hoppas att dom får möjlighet att göra en till dvd med lite mer outgivet och svåråtkomligt. Gärna hela "Mannen utan hjärna" kassetten i samma ljudkvalitet som bonusspåret var i, och även gärna banden från 1977.
Image [/quote]

Ja, det där var intressant. Verkar som att de sprungit på en master med Mannen utan Hjärna. Eller så kanske det bara var nån enstaka låt.
2meterhansson
Obotlig alkoholist
Posts: 989
Joined: 18 Jun 2006, 10:43
Location: Lima

"Eleganten från vidderna" - åsikter.

Post by 2meterhansson »

En jävligt bra film måste jag säga, jag har egentligen inget att klaga på, tyckte dom fick med lite av allt. Självklart hade man väl velat se ännu mer och längre om allting men hur lång skulle inte filmen ha blivit då?

Kul att dom fick med "kingmeduza" på ett hörn.

Även jag fick en ny favorit "då går vi upp och runkar våran ball"

Någon som har den som mp3 så skulle jag vilja ha den, vet ej hur jag ska rippa den ur dvd`n.
Last edited by 2meterhansson on 11 Mar 2010, 22:21, edited 1 time in total.
Errol
Glad amatör
Posts: 45
Joined: 05 Jan 2006, 09:40
Location: småland

"Eleganten från vidderna" - åsikter.

Post by Errol »

Går det vända på skivorna eller... Image ?


Har inte sett hela disc 2 än men den verkar mest innehålla lite sketcher , var är alla Live-spelningar menar ni? (Jo jag spottade nästan ut Elk brewen när "menyn" laddades av gapskratt)

Angående själva dokumentären då.
Klockrent intro! bra balanserat innehåll men en aning snabbt slut.

Givetvis håller jag med om att det kändes som dom bara "skrapat på ytan" . Funkar ju säkert på TV & göteborgsfestiavler.... men En 3timmars interaktiv-super dokumentär i kronologisk ordning hade inte skadat mej alls! Med diskografi ,bildspel ex

Verkar ju som Anakronfilm kanske redan nu smider på att släppa mer om intresset finns. Dom bör sitta på tonvis av material. business business Image


I stort kändes det som att man kunde lyft fram Errols begåvning mer , Seriösare låtar /Att det minsann var han som lärde upp J.Norum att kompa / visat svenska folket att han gjort mer än ropa kuken stååår... Hoppas på en TV-kupp eller något !




Last edited by Errol on 11 Mar 2010, 23:21, edited 1 time in total.
overkill
Levertransplanterad
Posts: 2400
Joined: 19 Jun 2005, 15:47

"Eleganten från vidderna" - åsikter.

Post by overkill »

Jag min arma sate har inte fått min dvd ännu. Beställde den av en skivbutik som sagt och de har inte fått den, hoppas på imorgon dock...

Angående Norum, så var det väl inte riktigt så att Eddie "lärde" upp John från grunden att kompa och spela. John var en talang redan som 13-14 åring och kunde spela innan han träffade Eddie. Det var också därför han fick vara med på Punkjävlar-singeln, hade han inte kunnat lira hade Thomas Witt knappast tagit med John till Eddie. Det var ju Thomas som skötte den kontakten kan man säga. Men däremot så lärde sig säkert John mycket av Eddie och blev inspirerad av honom. Han har ju också berömt Eddie som musiker så han var ju helt klart inspirerad í nån mån, men Norum hade/har andra, större gitarr-hjältar och musiker som förebilder också (i stilar som mer liknar den musik han själv normalt spelar). Med andra ord så bör man väl inte göra en för stor sak av att John blev upplärd av Eddie även om det ligger lite i det. Image
sharpie
Helgfyllo
Posts: 104
Joined: 08 Sep 2008, 11:40

"Eleganten från vidderna" - åsikter.

Post by sharpie »

on 03/11/2010 at 22:20:29, 2meterhansson wrote:Någon som har den som mp3 så skulle jag vilja ha den, vet ej hur jag ska rippa den ur dvd`n. [/quote]

Här:
http://www.speedyshare.com/files/213912 ... n_Ball.mp3

256 kb/s Image



Jasså du långis, du gjorde omslaget, bra jobbat, det var skitsnyggt!
BOB-blommorobin
Obotlig alkoholist
Posts: 581
Joined: 21 Jan 2010, 11:44
Location: Sweden : Västra Götaland

"Eleganten från vidderna" - åsikter.

Post by BOB-blommorobin »

En dum fråga saknas det inte något, jag är tacksam att det är så mycket med. Men hörde någonstans att de skulle ta med matterial från hans videodagbok, men har inte sett något i filmen eller hittat på extramaterial. Har jag missat något?
Jag kunde gjort allting 100 gånger bättre, men nu gjorde jag inte det.
BOB-blommorobin
Obotlig alkoholist
Posts: 581
Joined: 21 Jan 2010, 11:44
Location: Sweden : Västra Götaland

"Eleganten från vidderna" - åsikter.

Post by BOB-blommorobin »

on 03/15/2010 at 22:29:35, Guitar Johnny wrote:Det enda jag såg som jag kan tänka mig var därifrån är när han pratar om "Landet bortom bergen". [/quote]

Jo det är det nog också, men såg på tv om det och då fick man se han sitta i en säng och snacka lite. Det var inte med alls.
Jag kunde gjort allting 100 gånger bättre, men nu gjorde jag inte det.
ELN
Levertransplanterad
Posts: 2713
Joined: 06 May 2008, 07:38
Location: Strömstad

"Eleganten från vidderna" - åsikter.

Post by ELN »

on 03/08/2010 at 18:50:39, Långpanna wrote:Jag ska nu börja se exramaterialet. Det började med ett gapskratt utan dess like. Filmen där Eddie går fram och tillbaka och grymtar är genialistiskt rolig. Fy fan, vad jag skrattade. Den ville liksom aldrig ta slut Image

Återkommer med mer kommentarer om 3 timmar [/quote]Haha!!! Ja de va ju nästan den bästa sketchen faktiskt! Jag skratta mest åt den, när han kommer kutande för knug och forstervatten tillbaka med knäna i hakan och gapar som fan själv, då låg jag på golvet i kramper! Image Image Image

Jag fick ju hem filmen första dagen där och skippade middagen när jag fick se vad som låg på bordet! Hur som helst hur bra som helst Image
raggarjojje
Obotlig alkoholist
Posts: 522
Joined: 16 Oct 2007, 10:11
Contact:

"Eleganten från vidderna" - åsikter.

Post by raggarjojje »

Nu har jag sett den äntligen. Det var en mycket bra film. Men dokumentären kunde ha varit lite längre. Men den blev lång när man räknar med extramatrialet. Det kunde ha fått vara lite mer sketcher, för det var ju en massa sketcher i början av filmen som man skulle vilja se. Men filmen var iallafall det bästa jag sett på länge. Undra om den kommer att få visas på tv?
Långis
Posts: 4558
Joined: 07 Oct 2004, 07:59
Contact:

"Eleganten från vidderna" - åsikter.

Post by Långis »

En bild jag fick skickad till mig, tagen på Jula.
Visst känner ni igen dödskallen?

Image
ELN
Levertransplanterad
Posts: 2713
Joined: 06 May 2008, 07:38
Location: Strömstad

"Eleganten från vidderna" - åsikter.

Post by ELN »

Fick nyss detta jag Image






Eddie Meduza säljer just nu bättre än storheter som Michael Jackson, Iron Maiden, Abba och Queen. Faktum är att han just tagit förstaplatsen på den officiella listan över musikreaterade DVD-album. Fick han sin upprättelse nu?



Edit: Ops! Såg precis att det stod det på Långis sida Image
Last edited by ELN on 22 Mar 2010, 00:59, edited 1 time in total.
sharpie
Helgfyllo
Posts: 104
Joined: 08 Sep 2008, 11:40

"Eleganten från vidderna" - åsikter.

Post by sharpie »

on 03/17/2010 at 20:54:03, Långpanna wrote:En bild jag fick skickad till mig, tagen på Jula.
Visst känner ni igen dödskallen?

Image [/quote]

Nä, vad är den döskallen för nått? Fanns inte på min som jag fick från ginza Image
Vad står där på pris? 179 eller 119?
Post Reply