Luftkaffe.se

Länkar till andra sidor om Eddie Meduza
Långis
Posts: 4558
Joined: 07 Oct 2004, 07:59
Contact:

Luftkaffe.se

Post by Långis »

Jo, jag fick till det mesta. Det enda som jag inte lyckades återskapa var kommentarerna, så de rök all världens värd.

Har nu installerat om det mesta så sidan bör snart fungera som förut.
Långis
Posts: 4558
Joined: 07 Oct 2004, 07:59
Contact:

Luftkaffe.se

Post by Långis »

Jaha, kommentarer kring den nya sidan?
BOB-blommorobin
Obotlig alkoholist
Posts: 581
Joined: 21 Jan 2010, 11:44
Location: Sweden : Västra Götaland

Luftkaffe.se

Post by BOB-blommorobin »

Det är lite buggar när man ska kolla på kassetterna, de ligger halvt över så man inte ser vilka år de är släppta eller hur många spår det är i dem. Så kan man inte söka på "Mannen Utan Hjärna" utan får söka på "Mannen Utan" för åäö inte fungerar.

Saknas lite bilder och alla länkarna som ligger till andra sidor i discografin fungerar ju ej eller om det är länk till en bild så hittar den inte bilden. Image

Annars ser det fint ut Image
Last edited by BOB-blommorobin on 25 Aug 2011, 23:43, edited 1 time in total.
Jag kunde gjort allting 100 gånger bättre, men nu gjorde jag inte det.
Långis
Posts: 4558
Joined: 07 Oct 2004, 07:59
Contact:

Luftkaffe.se

Post by Långis »

blommorobin wrote:Det är lite buggar när man ska kolla på kassetterna, de ligger halvt över så man inte ser vilka år de är släppta eller hur många spår det är i dem. Så kan man inte söka på "Mannen Utan Hjärna" utan får söka på "Mannen Utan" för åäö inte fungerar.

Saknas lite bilder och alla länkarna som ligger till andra sidor i discografin fungerar ju ej eller om det är länk till en bild så hittar den inte bilden. Image

Annars ser det fint ut Image
Just, ja. Det är nån mall jag måste fixa css:en på. Ska vara ganska lätt.
Men... vart är det sådana länkar i diskografin? Hittar inget nu... Men flera länkar är fel. det är adresserat till /meduza.

Sökningen av MUH undrar jag över också. Tror att det är sökfunktionen i diskografin som inte funkar. Den ska bort.

Edit: Mallen fixat och sökformuläret borttaget. ska man söka album funkar det med sökrutan i toppen.
Några bilder ska också vara fixade.
Men länkarna vetefasen vilka det var....
Last edited by Långis on 26 Aug 2011, 18:52, edited 1 time in total.
BOB-blommorobin
Obotlig alkoholist
Posts: 581
Joined: 21 Jan 2010, 11:44
Location: Sweden : Västra Götaland

Luftkaffe.se

Post by BOB-blommorobin »

Alla som har andra fodral, här är de som har länk till alternativa eller andra bilder som inte fungerar, samma med de som är länkade som finns på kassett/lp/cd de länkarna fungerar ej heller.

Går inte att välja "Se Alla" längst ner det händer inget när man väljer alla.

länk till bild fungerar ej:
http://luftkaffe.se/index.php?option=co ... bum&id=219

länk till bild fungerar ej:
http://luftkaffe.se/index.php?option=co ... bum&id=220

står bildens namn men bild fungerar ej:
http://luftkaffe.se/index.php?option=co ... bum&id=165

Är ju på vart och annat band så någon bör uppdatera.
Jag kunde gjort allting 100 gånger bättre, men nu gjorde jag inte det.
Långis
Posts: 4558
Joined: 07 Oct 2004, 07:59
Contact:

Luftkaffe.se

Post by Långis »

Aha, det var en gammal bildmapp som jag inte trodde behövdes då alla omslag låg på annat ställe. Men jag laddar upp de bilderna också.
BOB-blommorobin
Obotlig alkoholist
Posts: 581
Joined: 21 Jan 2010, 11:44
Location: Sweden : Västra Götaland

Luftkaffe.se

Post by BOB-blommorobin »

Långpanna wrote:Aha, det var en gammal bildmapp som jag inte trodde behövdes då alla omslag låg på annat ställe. Men jag laddar upp de bilderna också.
Nu ser det bättre ut. Image

Tycker sidan är fin, men personligen ogillar jag himmelen som bakgrund ovan där menyn är (menyn är grymt snygg för övrigt!). Borde vara något annat eller målad bild eller liknande. Annars gillar jag hemsidan, riktigt snygg!

EDIT: Ursäkta om jag låter gnällig, gillar sidan, alltid varit impad av luftkaffe! Den är bäst. Image
Last edited by BOB-blommorobin on 26 Aug 2011, 22:32, edited 1 time in total.
Jag kunde gjort allting 100 gånger bättre, men nu gjorde jag inte det.
Långis
Posts: 4558
Joined: 07 Oct 2004, 07:59
Contact:

Luftkaffe.se

Post by Långis »

blommorobin wrote:Nu ser det bättre ut. Image

Tycker sidan är fin, men personligen ogillar jag himmelen som bakgrund ovan där menyn är (menyn är grymt snygg för övrigt!). Borde vara något annat eller målad bild eller liknande. Annars gillar jag hemsidan, riktigt snygg!

EDIT: Ursäkta om jag låter gnällig, gillar sidan, alltid varit impad av luftkaffe! Den är bäst. Image
Inte alls gnälligt. Alla förslag är bra. Ska fundera lite på baksidan, vet inte riktigt vad som skulle kunna passa, men jag skulle iofs kunna köra på de gula urklippen som var på förra versionen.
User avatar
uy
Levertransplanterad
Posts: 5438
Joined: 13 Oct 2004, 15:42
Location: Dalarna, Dalarna
Contact:

Luftkaffe.se

Post by uy »

Den nya sidan ser bra ut, men det kanske skulle vara kul med någon annan färg än vit som bakgrund. Den gamla designen såg lite mer personlig ut, med tidningsurklippen och det.
Skitarna ska va' lika långa i år
BOB-blommorobin
Obotlig alkoholist
Posts: 581
Joined: 21 Jan 2010, 11:44
Location: Sweden : Västra Götaland

Luftkaffe.se

Post by BOB-blommorobin »

uy wrote:Den nya sidan ser bra ut, men det kanske skulle vara kul med någon annan färg än vit som bakgrund. Den gamla designen såg lite mer personlig ut, med tidningsurklippen och det.
Jo det håller jag med om också.

Det gula var fint tror nästan det räcker med det till början istället för himlen. Image Vill se hur det ser ut först.
Jag kunde gjort allting 100 gånger bättre, men nu gjorde jag inte det.
Långis
Posts: 4558
Joined: 07 Oct 2004, 07:59
Contact:

Luftkaffe.se

Post by Långis »

Jag provade sådär:
http://www.luftkaffe.se/index.php

Funkar det?
Länk till hela bakgrunden: http://www.luftkaffe.se/templates/yoo_s ... header.jpg
User avatar
uy
Levertransplanterad
Posts: 5438
Joined: 13 Oct 2004, 15:42
Location: Dalarna, Dalarna
Contact:

Luftkaffe.se

Post by uy »

Funkar för mig! Image Fast det var mer den vita bakgrundsfärgen jag tänkte på. Men jag har ju inget förslag på vad du skulle byta den mot, så jag kanske ska vara tyst.

Layouten på sidan är fantastisk dock! Image
Last edited by uy on 27 Aug 2011, 22:49, edited 1 time in total.
Skitarna ska va' lika långa i år
Långis
Posts: 4558
Joined: 07 Oct 2004, 07:59
Contact:

Luftkaffe.se

Post by Långis »

Ja, det vita får jag fundera på. Kanske kan man prova en lite gråare variant i utkanterna. Ska kolla på det.
mrrogerballis
Obotlig alkoholist
Posts: 669
Joined: 28 Mar 2011, 23:39
Location: Mölndalesien;-)
Contact:

Luftkaffe.se

Post by mrrogerballis »

Långpanna wrote:Ja, det vita får jag fundera på. Kanske kan man prova en lite gråare variant i utkanterna. Ska kolla på det.
Jag tycker att du skall ha någon form utav guld bakgrund,det tror jag blir snyggt,för allt som han gjorde var ju guld ju. Image
User avatar
uy
Levertransplanterad
Posts: 5438
Joined: 13 Oct 2004, 15:42
Location: Dalarna, Dalarna
Contact:

Luftkaffe.se

Post by uy »

Förresten, har du skrotat Luftkaffe Play? Jag kan inte hitta den någonstans.
Skitarna ska va' lika långa i år
Post Reply