Luftkaffe.se

Länkar till andra sidor om Eddie Meduza
overkill
Levertransplanterad
Posts: 2400
Joined: 19 Jun 2005, 15:47

Luftkaffe.se

Post by overkill »

Långpanna, vad har du gjort med hemsidan?

Jag kommer bara in på nyhetsidan när jag går in där. Alla menyer, diskografin, artiklar osv finns inte där. Eller rättare sagt, jag kan inte se de länkarna längre.
Vad händer? uppdatering av sidan?
Jag kan logga in på sidan, vilket i sig var en nyhet att man kunde/skulle, men väl där finns inget mer än förut.
Last edited by overkill on 25 Aug 2011, 23:01, edited 1 time in total.
Långis
Posts: 4558
Joined: 07 Oct 2004, 07:59
Contact:

Luftkaffe.se

Post by Långis »

Ja, jag har ingen aning. Upptäckte det på jobbet idag och satte mig genast för att försöka lösa det nu när jag kom hem.
har ingen aning om vad jag har lyckats med, men har stängt ned en aning nu under tiden jag försöker fixa.
Jag har väl lyckats klanta till det igen...
Långis
Posts: 4558
Joined: 07 Oct 2004, 07:59
Contact:

Luftkaffe.se

Post by Långis »

Ja jävlar sicken pärs, men nu är det fixat. Har fortfarande ingen aning om vad som hände.
overkill
Levertransplanterad
Posts: 2400
Joined: 19 Jun 2005, 15:47

Luftkaffe.se

Post by overkill »

Japp, nu ser det ut som vanligt igen. Tanken slog mig först att det kanske var jag som hade råkat trycka på nån konstig länk eller liknande, så att sidan bara såg konstig ut för mig. Men så var tydligen inte fallet...knepigt att det kan bli så galet.
Men bra att det är fixat Image
overkill
Levertransplanterad
Posts: 2400
Joined: 19 Jun 2005, 15:47

Luftkaffe.se

Post by overkill »

Jag tycker att sidan fortfarande bitvis ser skum och konstig ut.

Kolla t.ex här: http://www.luftkaffe.se/meduza/index.ph ... &Itemid=20

Ett stort glapp mellan 2 av banden? även sidan med turnédatum ser lite skum ut, som om allt har tryckts ihop i sidled. Innan var ju datumen direkt under varandra, men nu har kommentarerna blivit kortare rader och därmed blir det glapp mellan datumen. Lite svårt att förklara men det ser inte ut som förut i alla fall. Vissa bilder verkar inte fungera heller (om det inte är min dator som spökar).

En liten översyn av samtliga sidor skulle nog inte skada. och alla som ser andra eventuella konstigheter kan ju skriva det här. Image Verkar som att sidan inte blev sig helt lik sen det här hände - vad det nu än var Image
Last edited by overkill on 13 Mar 2010, 16:38, edited 1 time in total.
Långis
Posts: 4558
Joined: 07 Oct 2004, 07:59
Contact:

Luftkaffe.se

Post by Långis »

Ja,d et är en del grejer som slutat funka där... Ska sätta mig ned och koda om allt nån dag...
User avatar
uy
Levertransplanterad
Posts: 5438
Joined: 13 Oct 2004, 15:42
Location: Dalarna, Dalarna
Contact:

Luftkaffe.se

Post by uy »

Jag kan inte komma in på sidan. När jag försöker besöka den får jag bara ett felmeddelande: "Database Error: Unable to connect to the database:Could not connect to MySQL".
Skitarna ska va' lika långa i år
Långis
Posts: 4558
Joined: 07 Oct 2004, 07:59
Contact:

Luftkaffe.se

Post by Långis »

uy wrote:Jag kan inte komma in på sidan. När jag försöker besöka den får jag bara ett felmeddelande: "Database Error: Unable to connect to the database:Could not connect to MySQL".
Jo, det hände nåt igår kväll. men det funkar nu igen.
User avatar
uy
Levertransplanterad
Posts: 5438
Joined: 13 Oct 2004, 15:42
Location: Dalarna, Dalarna
Contact:

Luftkaffe.se

Post by uy »

Konstigt, nu fungerar sidan bara i Internet Explorer för mig. I Firefox får jag bara fram en vit bakgrund Image

Förresten, kul att man kan välja språk på sidan. Det kanske gör att fler utlänningar hittar Eddies musik också Image
Skitarna ska va' lika långa i år
Långis
Posts: 4558
Joined: 07 Oct 2004, 07:59
Contact:

Luftkaffe.se

Post by Långis »

uy wrote:Konstigt, nu fungerar sidan bara i Internet Explorer för mig. I Firefox får jag bara fram en vit bakgrund Image

Förresten, kul att man kan välja språk på sidan. Det kanske gör att fler utlänningar hittar Eddies musik också Image
Det borde ha nåt med din cache att göra...
BOB-blommorobin
Obotlig alkoholist
Posts: 581
Joined: 21 Jan 2010, 11:44
Location: Sweden : Västra Götaland

Luftkaffe.se

Post by BOB-blommorobin »

Klicka på F5 när du är på startsidan om det inte fungerar. Fick jag göra.
Jag kunde gjort allting 100 gånger bättre, men nu gjorde jag inte det.
User avatar
uy
Levertransplanterad
Posts: 5438
Joined: 13 Oct 2004, 15:42
Location: Dalarna, Dalarna
Contact:

Luftkaffe.se

Post by uy »

Detta är kanske inget problem, men jag tänkte i alla fall påpeka det. Användaren "Gäddan" lägger upp texter i Eddiefakta som är kopierade rakt av från Wikipedia. Själv så tycker jag det är roligare om de skriver det de lägger upp själva.
Last edited by uy on 24 Apr 2010, 23:24, edited 1 time in total.
Skitarna ska va' lika långa i år
Långis
Posts: 4558
Joined: 07 Oct 2004, 07:59
Contact:

Luftkaffe.se

Post by Långis »

uy wrote:Detta är kanske inget problem, men jag tänkte i alla fall påpeka det. Användaren "Gäddan" lägger upp texter i Eddiefakta som är kopierade rakt av från Wikipedia. Själv så tycker jag det är roligare om de skriver det de lägger upp själva.
Det har du bannemig rätt i... får se om det kanske bör åtgärdas...
Långis
Posts: 4558
Joined: 07 Oct 2004, 07:59
Contact:

Luftkaffe.se

Post by Långis »

Nu har jag klantat till det ordentligt. Installerade en modul och allt slutade fungera. Sitter nu och installerar om allt från början och ber till gudarna att jag ska kunna installera om samma databas igen.
Jag vet inte när sidan kan komma upp igen, men den installeras då direkt under www.luftkaffe.se
Last edited by Långis on 13 May 2010, 23:07, edited 1 time in total.
retepnoslack
Levertransplanterad
Posts: 1503
Joined: 01 Dec 2004, 14:34
Location: Åmål, Dalslands enda stad.
Contact:

Luftkaffe.se

Post by retepnoslack »

Den verkar funka nu, i alla fall. Jag antar, att "Långpanna" fick ordning på det.

Jag tittade in på din samling utav gamla hus, bilar och bondgårdar. Det är ganska faccinerande med gamla lämningar. Vi har några stycken i närheten utav där jag bor, men tyvärr har alltför många blivit jämnade till marken. Antingen utav ligister eller utav grävmaskiner.

Post Reply