Den "officiella" hemsidan eddiemeduza.se - Bojkott

Länkar till andra sidor om Eddie Meduza
Post Reply
overkill
Levertransplanterad
Posts: 2400
Joined: 19 Jun 2005, 15:47

Den "officiella" hemsidan eddiemeduza.se - Bojkott

Post by overkill »

Detta är väl gamla nyheter, men den "officiella" hemsidan, eddiemeduza.se, har - föga förvånande ingen information om t.ex den nya skivan, En jävla massa hits. Han hade ju heller ingen info om boken, dokumentären eller att kassetterna från Osadal las upp på Spotify. Inte heller om skivorna från Mariann vad jag minns, förutom möjligen Live(s)! som han själv hade ett finger med i. Löfberg är enbart intresserad av att marknadsföra de saker han själv är inblandad i, men absolut inget annat.
(Rätta mig gärna om jag har fel dock eller om jag har missat nått). Han skiter m.a.o. totalt i artistnamnet som helhet, och hans "officiella" hemsida är bara ett dåligt skämt som ingen skrattar åt.

Han verkar ju heller inte fatta, att allt som rör artistnamnet Eddie Meduza, gynnar både dödsboet och honom själv även om han själv inte är inblandad. En officiell hemsida ska handla om allt som rör Eddie Meduza, inte enstaka prylar som han själv är involverad i.

Jag har bojkottat sidan sen flera år och uppmanar alla att göra detsamma. Man förstår varför Eddie inte gillade Löfberg, även om han (eddie) garanterat var lite jobbig att ha och göra med ibland också. Turnémässigt verkar det ju ha fungerat hyffsat (?). Men det är väl också det enda positiva.
Långis
Posts: 4558
Joined: 07 Oct 2004, 07:59
Contact:

Re: Den "officiella" hemsidan eddiemeduza.se - Bojkott

Post by Långis »

Jag håller med fullständigt. Jag gillar inte att prata skit om folk, men det är uppenbart att Löfbergs syfte med den officiella sidan endast är att promota det han är inblandad i - allt annat skiter han i. Det enda coverband som det skrivs om är Eddie Meduza Lever, de enda skivor han promotar är hans egna. Eddiemeduza.se är endast en kommersiell sida med värdelös uppdatering. Syftet är tyvärr endast att tjäna pengar och det är en skam att den officiella sidan inte har bättre engagemang än så här.
User avatar
uy
Levertransplanterad
Posts: 5438
Joined: 13 Oct 2004, 15:42
Location: Dalarna, Dalarna
Contact:

Re: Den "officiella" hemsidan eddiemeduza.se - Bojkott

Post by uy »

Kan man göra något åt det? Löfberg äger ju visserligen domänen eddiemeduza.se, men jag tror nog Eddies anhöriga skulle kunna ta domänen ifrån honom om de gör en ansökan om prövning hos .SE. Då är det tre punkter som prövas:

*Sökanden måste ha en rättighet (till exempel varumärke eller firma) med giltighet i Sverige.
*Innehavaren av domännamnet ska ha handlat i ond tro när han eller hon registrerade eller använde domännamnet
*Innehavaren ska inte heller ha en rätt eller ett berättigat intresse till domännamnet.
Första punkten är ju solklar, då det borde vara Fam. Norstedt som äger rättigheterna för "varumärket" Eddie Meduza. Andra och tredje punkterna kan dock bli lite klurigare, då Löfberg ändå har bedrivit verksamhet som relaterar till domänen. Men kanske prioriteras punkt ett högre än de andra två?

Tyvärr är detta något som tar tid och kostar pengar, så det är ju inte säkert att de bryr sig om att göra något åt saken.
Skitarna ska va' lika långa i år
overkill
Levertransplanterad
Posts: 2400
Joined: 19 Jun 2005, 15:47

Re: Den "officiella" hemsidan eddiemeduza.se - Bojkott

Post by overkill »

För att något ska hända överhuvudtaget måste ju dödsboet vara intresserade av att en förändring bör ske, och jag vet inte hur de ställer sig eller om de ens reflekterat över detta så mycket.

Om de vill göra nått åt det så borde ju första steget vara att föra samtal och se om innehavaren är intresserad av att frivilligt släppa sidan och ge den till nån annan, mot att denna annan, tar över kostnaden för webbhotell och andra eventuella kostnander.
Om han vägrar kan man ju överväga åtgärderna som uy skrev om eller i värsta fall rättsliga åtgärder men det är sista åtgärden och uttnyttjas bara om det behövs, som jag ser det. Dessutom kan det ju medföra ytterligare kostnader så det är knappast aktuellt som första åtgärd. Men bollen ligger som sagt i första hand hos dödsboet som jag ser det.
Evert Meduza
Levertransplanterad
Posts: 1987
Joined: 06 Jan 2011, 10:11
Location: SKÅNE!
Contact:

Re: Den "officiella" hemsidan eddiemeduza.se - Bojkott

Post by Evert Meduza »

Vi får försöka se till att fler bojkottar sidan. Kanske det pressar Löfberg till att skärpa sig.
Sen så e' de' dags å' börja ragga runt, gasa på som f*n o' bara ragga runt, spela bästa raggarlåten, dunka takten uti plåten, visa röven här o' där o' ragga runt!
Post Reply