USA bra eller dåligt.

Snacka om vad som helst.

Moderator: hakan

Jungbacka Erik
Site Admin
Posts: 2475
Joined: 01 Jan 2001, 01:01
Location: Vasa - Finland
Contact:

USA bra eller dåligt.

Post by Jungbacka Erik »

Nu ska vi se vad Meduzalands medlemmar anser om USA. Inget käbbel och ingen motivering behövs.
gammalhardrockare
Levertransplanterad
Posts: 5422
Joined: 01 Jan 1970, 01:00

USA bra eller dåligt.

Post by gammalhardrockare »

Jungbacka-Erik:

Jo men det är en svår fråga. Jag gillar USA´s kultur, dvs snabbmaten, rocken, det coola osv men jag gillar inte deras inrikespolitik. Däremot gillar jag utrikespolitiken så jag vet fan i mig inte hur jag ska välja?
Hade jag varit rik hade USA varit drömlandet, men är man arbetare så suger det stor kuk.
Man får inte heller glömma att USA inte är vad det har varit. Cykelhjälmeriet har gått ännu längre där, allt är farligt osv. Engelskan är också på tillbakagång, spanskan är på väg att bli det största språket och är det redan i flera delstater. USA är inte längre ett "nordeuropeiskt land" längre helt enkelt.

User avatar
uy
Levertransplanterad
Posts: 5438
Joined: 13 Oct 2004, 15:42
Location: Dalarna, Dalarna
Contact:

USA bra eller dåligt.

Post by uy »

Nu ligger det lika. Ska bli kul att se hur det går.
Skitarna ska va' lika långa i år
Långis
Posts: 4558
Joined: 07 Oct 2004, 07:59
Contact:

USA bra eller dåligt.

Post by Långis »

Ja, nu ligger emot-sidan i topp...
Detta är en sån där ödesfråga som egentligen är rätt svår att besvara, som rockarn säger.
Det är precis som med kvinnor, det kan vara fabulöst svårt att säga blankt nej, men ibland är det en fråga om liv och hälsa.
rex
Levertransplanterad
Posts: 4375
Joined: 29 Oct 2004, 13:21

USA bra eller dåligt.

Post by rex »

Ja,alltså....om nu klagosångssidan skulle vinna denna omröstning så skulle jag allt bra gärna vilja veta vilka länder i världen som ni tycker är bra.

Rwanda kanske? Syrien? Colombia?

Edit: Jaja,jag vet inget käbbel var det..... Image
Last edited by rex on 16 Jun 2005, 23:51, edited 1 time in total.
gammalhardrockare
Levertransplanterad
Posts: 5422
Joined: 01 Jan 1970, 01:00

USA bra eller dåligt.

Post by gammalhardrockare »

Liksom USA tidigare var en motvikt mot kommunismen så är de idag en motvikt mot islam och "arabiseringen" i världen.
Ser inget positivt med islam eller arabkultur, däremot ser jag inget fel i demokrati.

Därför så röstade jag positiv till USA.
Men som sagt, landet är inte vad det har varit. Tycker de har mesat riktigt rejält i Irak och varför tar de egentligen skit av ett ickefungerande stenålderskockobockaland som Iran?

Sedan så har vi då de förbannade kineserna, det behövs en motvikt även mot dem. Muslim och kommunistkramande EU lär knappast våga ta ton mot dem när de börjar att ta för sig lite väl mycket.
Last edited by gammalhardrockare on 16 Jun 2005, 23:59, edited 1 time in total.
EddieMeduzaFan
Glad amatör
Posts: 13
Joined: 17 May 2005, 12:43

USA bra eller dåligt.

Post by EddieMeduzaFan »

Nästan all kultur och mode kommer från u.s.a så inte förnekar jag att ja gillar den. MEN deras politik ger jag inte så mycket för
Långis
Posts: 4558
Joined: 07 Oct 2004, 07:59
Contact:

USA bra eller dåligt.

Post by Långis »

GammalHardrockare wrote:Muslim och kommunistkramande EU lär knappast våga ta ton mot dem när de börjar att ta för sig lite väl mycket.
EU är väl annat annat än "Kommunistkramande". Mer höger än Eu är svårt att finna idag.
Last edited by Långis on 17 Jun 2005, 11:25, edited 1 time in total.
Jungbacka Erik
Site Admin
Posts: 2475
Joined: 01 Jan 2001, 01:01
Location: Vasa - Finland
Contact:

USA bra eller dåligt.

Post by Jungbacka Erik »

GammalHardrockare wrote:Därför så röstade jag positiv till USA.
Sedan så har vi då de förbannade kineserna, det behövs en motvikt även mot dem. Muslim och kommunistkramande EU lär knappast våga ta ton mot dem när de börjar att ta för sig lite väl mycket.
Det kommer inte USA heller att göra. Jämför med Nordkorea.
ozzman
Levertransplanterad
Posts: 4728
Joined: 27 Jul 2007, 01:49
Location: Kungliga hufvudstaden
Contact:

USA bra eller dåligt.

Post by ozzman »

Jungbacka Erik wrote:Det kommer inte USA heller att göra. Jämför med Nordkorea.
Nej det är mycket lättare att ta sej an sabelviftande ökenrövare i Irak som redan har blivit sönderbombade än att ge sej på en modern miljonarmé med kärnvapen.

Amerikaner är inte bara feta, dom är fega också.
lumberjack
Levertransplanterad
Posts: 1204
Joined: 06 Dec 2004, 13:28
Location: Ja, inte hemma i alla fall.

USA bra eller dåligt.

Post by lumberjack »

Ett land där man på ett vanligt knegarjobb (alltså inte burgerflippers och au-pair verksamhet) kan föda en familj är ett föredömligt land.

Ett land där man för 50$ i månaden får en sjukförsäkring som även innefattar tandvård är förträffligt.

Ett land där personligt ansvarstagande och inte slabbedabberier (ett fint uttryck influerat av GH) och gnällande ger en bra levnadstandard är utmärkt.

Ett land som slåss för den bästa livsstilen, nämligen den småkonservativt kristna med ett stort inslag av demokrati måste stödjas, därför är jag "på" när det gäller USA.

Det finns mycket skit, men de flesta amerikaner har det bättre än medelsvensson och levnadsstandarden sjunker inte som ett torpederat skepp, vilket kommunistpressen alltid försöker sopa undan matten.
Oh say can you see...
Jungbacka Erik
Site Admin
Posts: 2475
Joined: 01 Jan 2001, 01:01
Location: Vasa - Finland
Contact:

USA bra eller dåligt.

Post by Jungbacka Erik »

LumberJack wrote:Ett land där man på ett vanligt knegarjobb (alltså inte burgerflippers och au-pair verksamhet) kan föda en familj är ett föredömligt land.
Vilket land menar du? I USA är det vanligt att ha fler än ett jobb, och ofta arbetar båda föräldrarna.
LumberJack wrote:Ett land där man för 50$ i månaden får en sjukförsäkring som även innefattar tandvård är förträffligt.
50$ i månaden, ska det vara billigt. 600$ i året är fan så mycket mer än vad jag betalar i tandläkarräkningar och sjukvård för hela familjen tillsammans (och vi går inte med trasiga tänder heller)
LumberJack wrote:Ett land där personligt ansvarstagande och inte slabbedabberier (ett fint uttryck influerat av GH) och gnällande ger en bra levnadstandard är utmärkt.
Så dom otaliga fattiga som finns i USA, är bara fattiga för att dom inte tagit sitt ansvar?
LumberJack wrote:
Ett land som slåss för den bästa livsstilen, nämligen den småkonservativt kristna med ett stort inslag av demokrati måste stödjas, därför är jag "på" när det gäller USA.
USA slåss för att få utnyttja andras naturtillgångar, deras levnadsstandard skiter dom i.
LumberJack wrote:Det finns mycket skit, men de flesta amerikaner har det bättre än medelsvensson
Image
Last edited by Jungbacka Erik on 04 Jul 2005, 00:02, edited 1 time in total.
rex
Levertransplanterad
Posts: 4375
Joined: 29 Oct 2004, 13:21

USA bra eller dåligt.

Post by rex »

Jassåå,så du är kommunist, Jungbacken? Image
Jungbacka Erik
Site Admin
Posts: 2475
Joined: 01 Jan 2001, 01:01
Location: Vasa - Finland
Contact:

USA bra eller dåligt.

Post by Jungbacka Erik »

rex wrote:Jassåå,så du är kommunist, Jungbacken? Image
Nej, sadist.
ozzman
Levertransplanterad
Posts: 4728
Joined: 27 Jul 2007, 01:49
Location: Kungliga hufvudstaden
Contact:

USA bra eller dåligt.

Post by ozzman »

Jungbacka Erik wrote:Nej, sadist.
Image Image Image

Jag hoppas få sen rejäl dos sadistpropaganda i nästa års valrörelse.
Post Reply