Kallibrera font-size och halvkryptering...

Datorer, tillbehör, program, p2p, internet och sånt
Post Reply
gammalhardrockare
Levertransplanterad
Posts: 5422
Joined: 01 Jan 1970, 01:00

Kallibrera font-size och halvkryptering...

Post by gammalhardrockare »

Normalt sett brukar jag inte ha några problem, men nu har jag laddat ner en font-size-ripoff som jag inte lyckas kallibrera med de övriga binära projektionerna.
Texten kommer ca 1 min efter kodningen.
Jag använder BTL-V3, om det har någonting med saken att göra?

Har provat en mängd olika subtitles-filer, både .srt. exe.iröven.wof och .sub.mece.xt. Fontfotens filnamn innehåller XViD, och även om jag inte har en aning om vad det är så trodde jag att det var en bra sak att subtitles-filen innehöll det också. Prövade att koda om både DOS och FASEN samt körde dem mot varandra ett tag men det funkade inte. Kan det vara så att de liksom tar ut varandra? Har det blivit dubbelfasning i centralsynapserna kanske?
Vad göra?

Nästa vecka tänkte jag förresten försöka att kryptera hela min PC. Eftersom det är en aning invecklat så tänkte jag att jag skulle försöka förenkla det hela lite, jag tänkte nöja mig med en s.k. "halvkryptering", dvs jag utesluter ettorna och kodar och krypterar helt enkelt bara om nollorna. Är detta att rekommendera eller är det kanske lite överkurs?
Jungbacka Erik
Site Admin
Posts: 2475
Joined: 01 Jan 2001, 01:01
Location: Vasa - Finland
Contact:

Kallibrera font-size och halvkryptering...

Post by Jungbacka Erik »

Jag har hört om flera som har haft liknande problem, och då har det visat sig att lobotomi är enda hjälpen Image
rex
Levertransplanterad
Posts: 4375
Joined: 29 Oct 2004, 13:21

Kallibrera font-size och halvkryptering...

Post by rex »

Ja,eller att man tillslut tröttnar på sig själv.....
User avatar
uy
Levertransplanterad
Posts: 5438
Joined: 13 Oct 2004, 15:42
Location: Dalarna, Dalarna
Contact:

Kallibrera font-size och halvkryptering...

Post by uy »

Hardrockar: Jag har lösningen till ditt problem! Starta om datorn i DOS-läge. Skriv sedan
formate C:
Last edited by uy on 01 Aug 2005, 21:56, edited 1 time in total.
Skitarna ska va' lika långa i år
Post Reply