Nu blir det snart......

Datorer, tillbehör, program, p2p, internet och sånt
Post Reply
rex
Levertransplanterad
Posts: 4375
Joined: 29 Oct 2004, 13:21

Nu blir det snart......

Post by rex »

ett psykbryt här Image Skulle ominstallera XP,men det stannar på 13 minuter kvar........orkar inte slita ur hD och grejer igen,några tips?
gammalhardrockare
Levertransplanterad
Posts: 5422
Joined: 01 Jan 1970, 01:00

Nu blir det snart......

Post by gammalhardrockare »

Ja va fan ska du hålla på och rota med datorn för? Låt den vara ifred, surfa och var glad!
Rör aldrig något som fungerar helt enkelt.
User avatar
uy
Levertransplanterad
Posts: 5438
Joined: 13 Oct 2004, 15:42
Location: Dalarna, Dalarna
Contact:

Nu blir det snart......

Post by uy »

Rock:
Om du har läst Rex's tidigare inlägg så borde du förstå att det har krånglat ett tag för honom. Jag tror en ominstallation av XP behövdes.
Skitarna ska va' lika långa i år
ozzman
Levertransplanterad
Posts: 4728
Joined: 27 Jul 2007, 01:49
Location: Kungliga hufvudstaden
Contact:

Nu blir det snart......

Post by ozzman »

Rex:

Har du gjort en ren installation(formaterat HD, vad du gör, använd inte snabbformateringen den funkar aldrig) eller är det en ominstallation av en befintlig instalaltion?

Om det är en ominstallation ovanpå en befintlig XP installation så kan du glömma att få det att fungera, jag har iaf aldrig hört om någon som fått det att fungera.

Har du formaterat HD och installationen ändå hänger sej så är det förmodligen fel på installationsskivan eller HD (har du en S-ATA disk så behövs det separata drivare för den som skall läggas in alldeles i början av installationen).
rex
Levertransplanterad
Posts: 4375
Joined: 29 Oct 2004, 13:21

Nu blir det snart......

Post by rex »

ozzman wrote:Om det är en ominstallation ovanpå en befintlig XP installation så kan du glömma att få det att fungera, jag har iaf aldrig hört om någon som fått det att fungera.
JOHOO!! Image Image Det går visst,iaf såpass att jag kunde rädda de prylar jag ville ha kvar*PUUH*
ozzman
Levertransplanterad
Posts: 4728
Joined: 27 Jul 2007, 01:49
Location: Kungliga hufvudstaden
Contact:

Nu blir det snart......

Post by ozzman »

Då är mitt tips att du bränner ner det du vill spara och sedan gör en ren nyinstallation på en nyformatterad HD annars lär aldrig datorn funka som den ska
rex
Levertransplanterad
Posts: 4375
Joined: 29 Oct 2004, 13:21

Nu blir det snart......

Post by rex »

Precis vad jag gjort....fyfan vad skönt att det löste sig utan större mankemang den här ggn iaf Image
Post Reply