TV-serier man minns...

Filmer och Tv-program diskuteras här
gammalhardrockare
Levertransplanterad
Posts: 5422
Joined: 01 Jan 1970, 01:00

TV-serier man minns...

Post by gammalhardrockare »

UY:

Nej faktiskt inte, men jag hade en flickvän på den tiden som alltid skulle se det där och hon retade sig alltid på att jag inte ville se det. Hon ansåg att jag inte hade någon humor och kanske hade hon rätt.
Jag skrattar ytterst sällan åt humorserier på TV.
ozzman
Levertransplanterad
Posts: 4728
Joined: 27 Jul 2007, 01:49
Location: Kungliga hufvudstaden
Contact:

TV-serier man minns...

Post by ozzman »

on 01/13/2005 at 23:30:02, uy wrote:Är det någon som har sett Blackadder från 80-talet med Rowan Atkinsson? [/quote]


Blackadder är ett mästerverk.
Så sent som igår var jag dock till soptippen och slängde hela serien på VHS. Men jag skall naturligtvis fixa den på DVD.

Kolla gärna upp Not the 9'o clock news också, en engelsk komediserie med bl.a Rowan Atkinson och Rik Mayall (från Hemma värst och Parlamentets svarta får).
Den är ganska gammal men vad jag minns riktigt bra, vet dock ej om den finns på DVD/VHS.
Last edited by ozzman on 14 Jan 2005, 17:22, edited 1 time in total.
Eddie
Obotlig alkoholist
Posts: 894
Joined: 14 Dec 2004, 13:32
Location: Strängnäs

TV-serier man minns...

Post by Eddie »

Rik Mayall, han tycker jag om. Hemma värst (the young ones) är riktigt förbannat kul, väldigt bizarrt men otroligt kul i sina stunder. Samma med hotel parardiso som han medverkar i enormt skum men jävligt kul vissa stunder.

Black Adder är också riktigt roligt, sändes på fyran sent nittiotal har jag för mig.
User avatar
uy
Levertransplanterad
Posts: 5438
Joined: 13 Oct 2004, 15:42
Location: Dalarna, Dalarna
Contact:

TV-serier man minns...

Post by uy »

Dem visade Blackadder på femman för två år sedan. det finns en DVD-box med hela serien. Jag borde köpa den någon dag.
Skitarna ska va' lika långa i år
gammalhardrockare
Levertransplanterad
Posts: 5422
Joined: 01 Jan 1970, 01:00

TV-serier man minns...

Post by gammalhardrockare »

Någon som kommer ihåg en svensk serie som hette "Lära för livet"?
Handlade om en svensk högstadieklass under sjuttiotalet med missanpassade snorungar som sniffade lim och liknande.

Lite märkligt att den aldrig har gått i repris. Eller var den en utav serierna som strök med under branden de hade i TV-arkivet för flera år sedan?
wiking
Levertransplanterad
Posts: 1827
Joined: 02 Jan 2005, 17:45

TV-serier man minns...

Post by wiking »

Blackadder är helt klart kanon! Bottom är också en mästerlig serie.
ronka
Periodare
Posts: 443
Joined: 21 Oct 2004, 06:42
Location: Hemma
Contact:

TV-serier man minns...

Post by ronka »

ImageSäkert ingen här som kommer ihåg den Image The Prisoner från mitten av 60 talet .En serie med
Patrick McGoohan i huvudrollen har för mig att i Sverige hette den fångad.Jag har hittat dom flesta avsnitten ute på nätet.Om du inte kommer ihåg kolla länken!

http://www.retroweb.com/prisoner.html

Image
Last edited by ronka on 11 Aug 2005, 01:14, edited 1 time in total.
wiking
Levertransplanterad
Posts: 1827
Joined: 02 Jan 2005, 17:45

TV-serier man minns...

Post by wiking »

Vad handlade den om?
Jag har Snobbar som jobbar på dvd Image
Jungbacka Erik
Site Admin
Posts: 2475
Joined: 01 Jan 2001, 01:01
Location: Vasa - Finland
Contact:

TV-serier man minns...

Post by Jungbacka Erik »

on 08/09/2005 at 17:17:33, Evert Lundin/Tidigare "RONKA" wrote: ImageSäkert ingen här som kommer ihåg den Image The Prisoner från mitten av 60 talet .En serie med
Patrick McGoohan i huvudrollen har för mig att i Sverige hette den fångad.Jag har hittat dom flesta avsnitten ute på nätet.Om du inte kommer ihåg kolla länken!

http://www.retroweb.com/prisoner.html

Image [/quote]Den serien gick på finsk TV för ett par år sen. Det är f.ö. från den filmen Iron Maiden har samplat introt till låten "the prisoner" (We want information, information) kanske hela låten handlar om serien?
lumberjack
Levertransplanterad
Posts: 1204
Joined: 06 Dec 2004, 13:28
Location: Ja, inte hemma i alla fall.

TV-serier man minns...

Post by lumberjack »

Onedien Linjen var en annan gammal TV-serie jag följde med förtjusning på 70/80-talet, minns inte riktigt. Men jag hoppas den fortfarande ska falla mig i smaken då jag just beställt den.
gammalhardrockare
Levertransplanterad
Posts: 5422
Joined: 01 Jan 1970, 01:00

TV-serier man minns...

Post by gammalhardrockare »

Ingen som minns "James, 15 år"? Har för mig att den gick 80 eller 81.
Amerikansk. Första avsnittet var en långfilm och handlade om en snubbe som tvingades att flyttar från Oregon till Boston.
rex
Levertransplanterad
Posts: 4375
Joined: 29 Oct 2004, 13:21

TV-serier man minns...

Post by rex »

Jo,jag kommer ihåg den,men minns inte mycket av handlingen.
Post Reply