Skivbolagen och Gammal Hårdrockare jublar

Datorer, tillbehör, program, p2p, internet och sånt
ozzman
Levertransplanterad
Posts: 4728
Joined: 27 Jul 2007, 01:49
Location: Kungliga hufvudstaden
Contact:

Skivbolagen och Gammal Hårdrockare jublar

Post by ozzman »

GammalHardrockare wrote:Ozzman:



Helt riktigt! Däremot så är det mycket få människor som köper skedar för att preparera knark med.
Det troliga är rent av att dom personerna stjäl en sked på nån lunchrestaurang eller liknande.

Det jag tycker är så sjukt är att jag som konsument skall betala en straffavgift för en möjlig brottslig handling som det inte finns några bevis på att jag ens tänker göra.
User avatar
uy
Levertransplanterad
Posts: 5438
Joined: 13 Oct 2004, 15:42
Location: Dalarna, Dalarna
Contact:

Skivbolagen och Gammal Hårdrockare jublar

Post by uy »

Tacka fan för att skivförsäljningen minskar! Nästan allt som produceras i dag är ju skit!
Skitarna ska va' lika långa i år
elo
Periodare
Posts: 362
Joined: 21 Mar 2005, 17:20
Location: Färila

Skivbolagen och Gammal Hårdrockare jublar

Post by elo »

on 07/29/2005 at 14:21:41, uy wrote:Tacka fan för att skivförsäljningen minskar! Nästan allt som produceras i dag är ju skit! [/quote]
Håller med, jag och brosan konstaterade igår att nästan alla band/artister som vi lyssnar på är runt 50år eller äldre...
ozzman
Levertransplanterad
Posts: 4728
Joined: 27 Jul 2007, 01:49
Location: Kungliga hufvudstaden
Contact:

Skivbolagen och Gammal Hårdrockare jublar

Post by ozzman »

Uy och Elo:

Om man tittar på topplistorna så är åtminstone 40% av låtarna rena covers eller har inslag av äldre llåtar (väldigt populärt bland sk. rappare)
elo
Periodare
Posts: 362
Joined: 21 Mar 2005, 17:20
Location: Färila

Skivbolagen och Gammal Hårdrockare jublar

Post by elo »

Rap är inte musik!
ozzman
Levertransplanterad
Posts: 4728
Joined: 27 Jul 2007, 01:49
Location: Kungliga hufvudstaden
Contact:

Skivbolagen och Gammal Hårdrockare jublar

Post by ozzman »

Elo:

Det är sant men lik förbannat så inkluderas det på topplistor över mest sålda/spelade skivor.

Jag kan med stolthet säja att jag i år endast har köpt en (1) skiva och detta utan att ladda ner någon musik som jag inte redan innehar på skiva.
Det är ungefär så mycket lyssningsvärd musik som släppa på skiva under ett år nu för tiden, så jag räknar inte med att behöva köpa någon mer skiva under 2005.
User avatar
uy
Levertransplanterad
Posts: 5438
Joined: 13 Oct 2004, 15:42
Location: Dalarna, Dalarna
Contact:

Skivbolagen och Gammal Hårdrockare jublar

Post by uy »

Jag har bara köpt två skivor i år. Den ena var en återutgivning av en 25 år gammal skiva. Den andra var en 20 år gammal LP-skiva. men jag ska nog köpa någonEddie Cochran-skiva senare i år.
Skitarna ska va' lika långa i år
User avatar
uy
Levertransplanterad
Posts: 5438
Joined: 13 Oct 2004, 15:42
Location: Dalarna, Dalarna
Contact:

Skivbolagen och Gammal Hårdrockare jublar

Post by uy »

Jag kom på en annan sak,,,
Borde man inte höja priset på TV-apparater för att straffa dem som inte betalar Tv-licens?
Skitarna ska va' lika långa i år
ozzman
Levertransplanterad
Posts: 4728
Joined: 27 Jul 2007, 01:49
Location: Kungliga hufvudstaden
Contact:

Skivbolagen och Gammal Hårdrockare jublar

Post by ozzman »

www.aftonon 08/05/2005 at 00:52:39, uy wrote:Jag kom på en annan sak,,,
Borde man inte höja priset på TV-apparater för att straffa dem som inte betalar Tv-licens? [/quote]

Självklart, jag är förvånad att Rockarnen man som stjäl ca 250 timmars media i veckan (TV1 och TV2) inte har tänkt på det.
gammalhardrockare
Levertransplanterad
Posts: 5422
Joined: 01 Jan 1970, 01:00

Skivbolagen och Gammal Hårdrockare jublar

Post by gammalhardrockare »

Ozzman:
Självklart, jag är förvånad att Rockarnen man som stjäl ca 250 timmars media i veckan (TV1 och TV2) inte har tänkt på det
Jag ser nämligen inte på ettan och tvåan, jag använder TV:n till att se på de riktiga kanalerna istället. Det argument höll inte det heller du!
Jungbacka Erik
Site Admin
Posts: 2475
Joined: 01 Jan 2001, 01:01
Location: Vasa - Finland
Contact:

Skivbolagen och Gammal Hårdrockare jublar

Post by Jungbacka Erik »

Man betalar TV-licens, inte för vilka kanaler man ser på Image
ozzman
Levertransplanterad
Posts: 4728
Joined: 27 Jul 2007, 01:49
Location: Kungliga hufvudstaden
Contact:

Skivbolagen och Gammal Hårdrockare jublar

Post by ozzman »

on 08/06/2005 at 21:22:47, GammalHardrockare wrote:Ozzman:



Jag ser nämligen inte på ettan och tvåan, jag använder TV:n till att se på de riktiga kanalerna istället. Det argument höll inte det heller du! [/quote]

Jungbacken har så rätt. Det är faktiskt innehavet av en TV som beskattas i Sverige. Oavsett vad man använder sagda apparat till så skall skatten betalas.
gammalhardrockare
Levertransplanterad
Posts: 5422
Joined: 01 Jan 1970, 01:00

Skivbolagen och Gammal Hårdrockare jublar

Post by gammalhardrockare »

Ozzman:
Jungbacken har så rätt. Det är faktiskt innehavet av en TV som beskattas i Sverige. Oavsett vad man använder sagda apparat till så skall skatten betalas.
Jovisst, men det skiter jag i! Jag vägrar helt enkelt att betala för sport, obegripliga kulturprogram, kinesiska musikaler och vinklade nyhets- och samhällsprogram. Så länge inte den statliga TV:n är fri och respekterar yttrandefriheten och så länge de envisas med att visa sport på bästa sändningstid så kan de fara och flyga åt helvete!
ozzman
Levertransplanterad
Posts: 4728
Joined: 27 Jul 2007, 01:49
Location: Kungliga hufvudstaden
Contact:

Skivbolagen och Gammal Hårdrockare jublar

Post by ozzman »

Rockarn:

Som sagt, vad som visas på TV spelar ingen roll det är innehavet av en TV-apparat som beskattas i Sverige.

Satans skattesmitare, är du moderat?
Post Reply