Lost

Filmer och Tv-program diskuteras här
ozzman
Levertransplanterad
Posts: 4728
Joined: 27 Jul 2007, 01:49
Location: Kungliga hufvudstaden
Contact:

Lost

Post by ozzman »

on 06/02/2005 at 21:49:25, GammalHardrockare wrote:Ozzman:

Är inte det där en serie för feta hemmafruar som drömmer sig bort till en konstgjord amerikansk siliconvärld där alla är rika och evigt unga med små tiny änglaproblem? [/quote]

Det handlar snarare om hur jävligt det så mytomspunna rika hemmafrulivet är under ytan.
Mord, prostitution, otrohet, knark, rattfylla och tung kriminalitet är bara en bråkdel av de ämnen som tagits upp under den första säsongen.
ozzman
Levertransplanterad
Posts: 4728
Joined: 27 Jul 2007, 01:49
Location: Kungliga hufvudstaden
Contact:

Lost

Post by ozzman »

GM:

Det är sista avsnittet för säsongen på Tisdag Image

Jag antar att det kommer igen i höst
whonka
Periodare
Posts: 340
Joined: 21 Oct 2004, 09:46
Location: Jämtland

Lost

Post by whonka »

Det blir förjävla jobbigt att vänta till i höst för de resterande sex avsnitten!
Last edited by whonka on 03 Jun 2005, 20:27, edited 1 time in total.
ozzman
Levertransplanterad
Posts: 4728
Joined: 27 Jul 2007, 01:49
Location: Kungliga hufvudstaden
Contact:

Lost

Post by ozzman »

on 06/03/2005 at 20:26:54, Whonka wrote:Det blir förjävla jobbigt att vänta till i höst för de resterande sex avsnitten! [/quote]

De håller väl på och spelar in nya avsnitt av både Lost och desperate housewives så det måste väl finnas fler än 6 avsnitt att visa i höst.
rex
Levertransplanterad
Posts: 4375
Joined: 29 Oct 2004, 13:21

Lost

Post by rex »

Ja........ Image
ozzman
Levertransplanterad
Posts: 4728
Joined: 27 Jul 2007, 01:49
Location: Kungliga hufvudstaden
Contact:

Lost

Post by ozzman »

Det trodde jag också men det håller åtminstone lika hög klass som Sopranos och Vita huset.
Jag blev väldigt överraskad när jag såg det första avsnittet.
Och ni vet väl att jag är har väldigt bra kontakt med min kvinnliga sida Image
ozzman
Levertransplanterad
Posts: 4728
Joined: 27 Jul 2007, 01:49
Location: Kungliga hufvudstaden
Contact:

Lost

Post by ozzman »

on 06/05/2005 at 13:45:15, hellboy wrote:ozzman: jag tycker du har lite FÖR bra kontakt med din kvinnliga sida. [/quote]

Image

Titta på det själv på Tisdag. Du kommer att bli överraskad
gammalhardrockare
Levertransplanterad
Posts: 5422
Joined: 01 Jan 1970, 01:00

Lost

Post by gammalhardrockare »

Ozzman:

Ja Ozzman, den här gången måste jag hålla mig Hellboyen. Uppryckning för helvete karl! Du ser på ett program med anorektiska hemmafruar enbart producerat för feta hemmafruar som gärna skulle vilja ha råd med att vara anorektiska och springa och göra plastikoperationer mellan bjudningarna.
Jag förstår inte varför folk är så fascinerade av ett påhittat amerikansk öfvre medelklassliv?
Och vilka kvinnor i fyrtioårsåldern ser ut på det där viset? Vilka kan leva en sådan slappartillvaro?
ozzman
Levertransplanterad
Posts: 4728
Joined: 27 Jul 2007, 01:49
Location: Kungliga hufvudstaden
Contact:

Lost

Post by ozzman »

on 06/05/2005 at 23:10:32, GammalHardrockare wrote:Ozzman:

Ja Ozzman, den här gången måste jag hålla mig Hellboyen. Uppryckning för helvete karl! Du ser på ett program med anorektiska hemmafruar enbart producerat för feta hemmafruar som gärna skulle vilja ha råd med att vara anorektiska och springa och göra plastikoperationer mellan bjudningarna.
Jag förstår inte varför folk är så fascinerade av ett påhittat amerikansk öfvre medelklassliv?
Och vilka kvinnor i fyrtioårsåldern ser ut på det där viset? Vilka kan leva en sådan slappartillvaro? [/quote]

Jag tycker serien är bra, punkt.

Och det här kanske känns jobbigt för en högskattesamhällets förkämpe som dej, men det handlar inte om någon övre medelklass utan helt vanliga människor som kommit något snäpp upp på karriärstegen.
Så kan det vara i ett land där man inte pinas under gigantiska skatter och pålagor; ett land där det lönar sej att arbeta och anstränga sej, till skillnad från Sverige där apati och viljelöshet belönas.
User avatar
uy
Levertransplanterad
Posts: 5438
Joined: 13 Oct 2004, 15:42
Location: Dalarna, Dalarna
Contact:

Lost

Post by uy »

Lost började igen för några veckor sedan. Image men hur går det med dem nya avsnitten? Jag läste i våras att dem kanske skulle spela in nästa säsong någon annanstans, för att det var för dyrt där dem är nu.
Skitarna ska va' lika långa i år
Jungbacka Erik
Site Admin
Posts: 2475
Joined: 01 Jan 2001, 01:01
Location: Vasa - Finland
Contact:

Lost

Post by Jungbacka Erik »

Läste någonstans att en film också ska spelas in. Den tror jag däremot inte kan bli så bra som serien har varit.
Jungbacka Erik
Site Admin
Posts: 2475
Joined: 01 Jan 2001, 01:01
Location: Vasa - Finland
Contact:

Lost

Post by Jungbacka Erik »

Så var det bara ett avsnitt kvar då Image Skulle nog vilja påstå att Lost är den bästa serie som gått på tv sedan Twin Peaks.
User avatar
uy
Levertransplanterad
Posts: 5438
Joined: 13 Oct 2004, 15:42
Location: Dalarna, Dalarna
Contact:

Lost

Post by uy »

on 09/30/2005 at 20:38:33, Jungbacka Erik wrote:Så var det bara ett avsnitt kvar då Image [/quote] Det är nog ingen fara, eftersom säsong 2 redan har börjat i USA, och i TV4 skulle dem köra den direkt efter den första.
Last edited by uy on 30 Sep 2005, 22:00, edited 1 time in total.
Skitarna ska va' lika långa i år
whonka
Periodare
Posts: 340
Joined: 21 Oct 2004, 09:46
Location: Jämtland

Lost

Post by whonka »

on 09/30/2005 at 21:59:21, uy wrote: Det är nog ingen fara, eftersom säsong 2 redan har börjat i USA, och i TV4 skulle dem köra den direkt efter den första. [/quote]

Ja, hoppas bara att det inte blir lika dåligt som uppföljarna till 24.
Jungbacka Erik
Site Admin
Posts: 2475
Joined: 01 Jan 2001, 01:01
Location: Vasa - Finland
Contact:

Lost

Post by Jungbacka Erik »

Kan inte tänka mig att det kan gå att göra en bra uppföljare till Lost Image
Post Reply