Förjävligt att Eddie Meduza är så underskattad!

Allmän diskussion om Eddie Meduza
E-M
Levertransplanterad
Posts: 4364
Joined: 08 Oct 2005, 15:21
Location: Någonstans i Västra götaland;)

Förjävligt att Eddie Meduza är så underskattad!

Post by E-M »

Det är helt sjukt tycker jag, när artister som inte ens förtjänar det får en massa uppmärksamhet och en så intelligent musiker och komiker som Eddie Meduza var blir helt censurerad Image
Last edited by E-M on 09 Oct 2005, 01:30, edited 1 time in total.
whonka
Periodare
Posts: 340
Joined: 21 Oct 2004, 09:46
Location: Jämtland

Förjävligt att Eddie Meduza är så underskattad!

Post by whonka »

EddieMeduza wrote:Det är helt sjukt tycker jag, när artister som inte ens förtjänar det får en massa uppmärksamhet och en så intelligent musiker och komiker som Eddie Meduza var blir helt censurerad Image
Jag håller med dig, han var ju inte ens med på folktoppen nu ikväll där temat var roligaste kultlåten.
E-M
Levertransplanterad
Posts: 4364
Joined: 08 Oct 2005, 15:21
Location: Någonstans i Västra götaland;)

Förjävligt att Eddie Meduza är så underskattad!

Post by E-M »

Ja d har du rätt i ja menar hur kult e inte epa traktorn med eddie meduza lr gasen i botten ja d finns en massa
Långis
Posts: 4558
Joined: 07 Oct 2004, 07:59
Contact:

Förjävligt att Eddie Meduza är så underskattad!

Post by Långis »

Jag tycker absolut han borde ha varit med på den listan, vem i Sverige är mer kult än Eddie?
titta på låten som vann t.ex.: Köttbullelåten? Vad ända in i helwete?
User avatar
uy
Levertransplanterad
Posts: 5438
Joined: 13 Oct 2004, 15:42
Location: Dalarna, Dalarna
Contact:

Förjävligt att Eddie Meduza är så underskattad!

Post by uy »

Köttbullelåten. Hur i helvete kan en sån låt vinna? Nej, det borde varit Volvo.
Skitarna ska va' lika långa i år
gammalhardrockare
Levertransplanterad
Posts: 5422
Joined: 01 Jan 1970, 01:00

Förjävligt att Eddie Meduza är så underskattad!

Post by gammalhardrockare »

Det är helt sjukt tycker jag, när artister som inte ens förtjänar det får en massa uppmärksamhet och en så intelligent musiker och komiker som Eddie Meduza var blir helt censurerad
Ja det är för jävligt! Istället så får en massa jävla enfaldig dagispop massor med uppmärksamhet.
Jungbacka Erik
Site Admin
Posts: 2475
Joined: 01 Jan 2001, 01:01
Location: Vasa - Finland
Contact:

Förjävligt att Eddie Meduza är så underskattad!

Post by Jungbacka Erik »

Men jag tror nog att Eddie i sin himmel är glad att inte behöva nämnas i samma sammanhang som största delen av dom som var nominerade.
E-M
Levertransplanterad
Posts: 4364
Joined: 08 Oct 2005, 15:21
Location: Någonstans i Västra götaland;)

Förjävligt att Eddie Meduza är så underskattad!

Post by E-M »

nej d har du ju nog rätt i, men d e d att han blir så censurerad idag är det typ så att såna som skriver sina egna texter är så jävla intelligenta musiker eddie då! spelar alla instrumment mixar körar ahh fan vet allt men hur ofta nämns det på en skala. För det mesta när han har nämnts i media brukar det stå "provoaktiv artist som solg igenom i slutet av 70-talet med låtar som mera brännvin" visst det stämmer väl till viss del men det nämns aldrig alla hans seriösa låtar som säkert är nästan lika många som dem roliga/"snuskiga". JAg bli så förbannad på d, ja menar har det tex ngn gång nämnts att det var eddie som lärde john norum lira gittar?
elo
Periodare
Posts: 362
Joined: 21 Mar 2005, 17:20
Location: Färila

Förjävligt att Eddie Meduza är så underskattad!

Post by elo »

EddieMeduza wrote:nej d har du ju nog rätt i, men d e d att han blir så censurerad idag är det typ så att såna som skriver sina egna texter är så jävla intelligenta musiker eddie då! spelar alla instrumment mixar körar ahh fan vet allt men hur ofta nämns det på en skala. För det mesta när han har nämnts i media brukar det stå "provoaktiv artist som solg igenom i slutet av 70-talet med låtar som mera brännvin" visst det stämmer väl till viss del men det nämns aldrig alla hans seriösa låtar som säkert är nästan lika många som dem roliga/"snuskiga". JAg bli så förbannad på d, ja menar har det tex ngn gång nämnts att det var eddie som lärde john norum lira gittar?
Nja, han lärde ju inte upp John från grunden och så, däremot så tror jag att det var så att han bla lärde John att spela Chuck Berrys solon (eller snarare att spela solon)
Det står lite om det någonstans på johnnorum.com , samt så nämndes det i någon Slitz artikel (eller någon annan tidning, minns ej vilken)
Nämn detta nästa gång du träffar någon som gillar Europe.

Jag håller naturligtvis med om att det är för jävligt hur underskattad Errol var och är, dock så verkar det vara en hel del musiker som mer eller mindre beundrar Errol's musikaliska förmåga (även om inte alla gillar texterna, men då har dom antagligen inte hört dom mest seriösa)
Last edited by elo on 11 Oct 2005, 00:18, edited 1 time in total.
Jungbacka Erik
Site Admin
Posts: 2475
Joined: 01 Jan 2001, 01:01
Location: Vasa - Finland
Contact:

Förjävligt att Eddie Meduza är så underskattad!

Post by Jungbacka Erik »

Håller helt med om att han är underskattad. Jag tror han hade sålt minst lika många skivor som vilken artist som helst om skivorna hade fått säljas fritt.
elo
Periodare
Posts: 362
Joined: 21 Mar 2005, 17:20
Location: Färila

Förjävligt att Eddie Meduza är så underskattad!

Post by elo »

Jungbacka Erik wrote:Håller helt med om att han är underskattad. Jag tror han hade sålt minst lika många skivor som vilken artist som helst om skivorna hade fått säljas fritt.
Skivorna (förutom dom från UT då) har väl sålts fritt?
Annar är det konstiga skivförsäljare, då deras uppgift är att tjäna pengar, och då ger åtminstonde dom vettigaste fan i vad dom säljer (i dom flesta fall, vitmakt och sånt skit borträknat)
Last edited by elo on 11 Oct 2005, 19:12, edited 1 time in total.
Jungbacka Erik
Site Admin
Posts: 2475
Joined: 01 Jan 2001, 01:01
Location: Vasa - Finland
Contact:

Förjävligt att Eddie Meduza är så underskattad!

Post by Jungbacka Erik »

Hade för mig att dom "oseriösa" skivorna bara fick säljas på postorder Image
elo
Periodare
Posts: 362
Joined: 21 Mar 2005, 17:20
Location: Färila

Förjävligt att Eddie Meduza är så underskattad!

Post by elo »

Jungbacka Erik wrote:Hade för mig att dom "oseriösa" skivorna bara fick säljas på postorder Image
Finns det någon oseriös skiva förutom Garagetaper (som dock innehåller lite seriöst och som var frampressade av skivbolaget), och Dance Mix (Bert's hämd?)
Jungbacka Erik
Site Admin
Posts: 2475
Joined: 01 Jan 2001, 01:01
Location: Vasa - Finland
Contact:

Förjävligt att Eddie Meduza är så underskattad!

Post by Jungbacka Erik »

Alltså nu menar jag också kassetterna, fastän jag inte nämnde dom enskilt.
elo
Periodare
Posts: 362
Joined: 21 Mar 2005, 17:20
Location: Färila

Förjävligt att Eddie Meduza är så underskattad!

Post by elo »

Jungbacka Erik wrote:Alltså nu menar jag också kassetterna, fastän jag inte nämnde dom enskilt.
Just att kasseterna såldes via postorder stämmer, och i det fallet så har jag lite förståelse för det faktiskt.
Post Reply