Första låten.

Diskutera Låtarna
Jungbacka Erik
Site Admin
Posts: 2475
Joined: 01 Jan 2001, 01:01
Location: Vasa - Finland
Contact:

Första låten.

Post by Jungbacka Erik »

Minns ni första låten ni hörde med EM. Jag kommer ihåg då jag hörde Fruntimmer sa an ha... Jag blev helt såld och året var 1983 tror jag Image
gammalhardrockare
Levertransplanterad
Posts: 5422
Joined: 01 Jan 1970, 01:00

Första låten.

Post by gammalhardrockare »

Börje Lundin:

Jag hörde "Mera Brännvin" för första gången 1983 och jag sprang genast iväg och köpte skivan. Hörde sedan även "Fruntimmer sa en ha..." och då bestämde jag mig för att även Eddie skulle få förekomma i min fina skivsamling. Där fick han bekanta sig med giganter som Angus Young, Ritchie Blackmoore, Jimmy Page, Jimi Hendrix och Rob Halford. De trivdes bra ihop och vad jag har förstått så har de fortfarande trevligt tillsammans i mina skivbackar.
rockabillyhoodlums
Periodare
Posts: 289
Joined: 01 Jan 1970, 01:00

Första låten.

Post by rockabillyhoodlums »

Ja jag och tidpunkter minns ju knappt vad jag gjorde igår hehe... Men den första låten som jag hörde med Eddie tror jag var (Young Girls And Cadillac Cars) vid 6års ålder det ska alltså ha varit 1989.
Efter det så var man fast för hans musik!
Långis
Posts: 4558
Joined: 07 Oct 2004, 07:59
Contact:

Första låten.

Post by Långis »

nångång imitten av 80-talet ägde brorsan en sönderspelad kassett som jag senare förstått var nr1, fast den var kopierad och klippt och en del låtar var bara halva.
Jag och polarna garvade som satan åt "Hokala" och greve von boegroeff.
Först flera år senare så nåsade jag upp namnet eddie meduza nånstans och sen dess e jag fast.
Jungbacka Erik
Site Admin
Posts: 2475
Joined: 01 Jan 2001, 01:01
Location: Vasa - Finland
Contact:

Första låten.

Post by Jungbacka Erik »

Spekpanna wrote:nångång imitten av 80-talet ägde brorsan en sönderspelad kassett som jag senare förstått var nr1, fast den var kopierad och klippt och en del låtar var bara halva.
Beskrivningen av kassetten stämmer bra överens med mina första kassetter av meduza. Före internet visste man inte riktigt var man skulle få tag på material, så det blev kopia av kopia av kopia.... till slut var diskanten helt borta, men det var inget man brydde sig om. Man hörde ju att det var brännvin, fitta och runka han sjöng om och det räckte Image. Till slut fick man tag på en adress var man kunde beställa hans skivor.
grovsnus
Helgfyllo
Posts: 78
Joined: 15 Oct 2004, 13:38

Första låten.

Post by grovsnus »

Jag kommer inte ihåg vilken av hans låtar jag hörde först. Man var ju liten. Dock så minns jag att jag var oerhört förtjust i låten "Dä ä gött å supa pöjka"! Den är fortfarande så jävla bra!
User avatar
uy
Levertransplanterad
Posts: 5438
Joined: 13 Oct 2004, 15:42
Location: Dalarna, Dalarna
Contact:

Första låten.

Post by uy »

Spekpanna wrote:nångång imitten av 80-talet ägde brorsan en sönderspelad kassett som jag senare förstått var nr1, fast den var kopierad och klippt och en del låtar var bara halva.
Jag och polarna garvade som satan åt "Hokala" och greve von boegroeff.
Först flera år senare så nåsade jag upp namnet eddie meduza nånstans och sen dess e jag fast.
Hokala är ju klockren!
Skitarna ska va' lika långa i år
lumberjack
Levertransplanterad
Posts: 1204
Joined: 06 Dec 2004, 13:28
Location: Ja, inte hemma i alla fall.

Första låten.

Post by lumberjack »

Den första låten jag hörde var Punkjävlar, och jag tror tamme fan det var 1979, fast det kan ha varit 80 också. Image En kille i klassen över mig hade "tjuvlånat" en köpt kasset av sin raggarbrorsa och var givetvis kung över 3-4:an med förkörsrätt på den gamla silverfärgade bandaren med endast monoljud. Vilken fantastisk upplevelse det var. Image
retepnoslack
Levertransplanterad
Posts: 1503
Joined: 01 Dec 2004, 14:34
Location: Åmål, Dalslands enda stad.
Contact:

Första låten.

Post by retepnoslack »

"Jättepary Ikväll" var den första JAG hörde.

Den gjorde jag flera år senare en "musikvideo" på, där jag och mina kompisar klädde ut oss till olika figurer och klippte in till själva låten. Image
User avatar
uy
Levertransplanterad
Posts: 5438
Joined: 13 Oct 2004, 15:42
Location: Dalarna, Dalarna
Contact:

Första låten.

Post by uy »

RetepNoslack wrote:"Jättepary Ikväll" var den första JAG hörde.

Den gjorde jag flera år senare en "musikvideo" på, där jag och mina kompisar klädde ut oss till olika figurer och klippte in till själva låten. Image
Jag och min kusin har gjort egna videos till Kräftkalas och Bonnatwist.
Skitarna ska va' lika långa i år
whonka
Periodare
Posts: 340
Joined: 21 Oct 2004, 09:46
Location: Jämtland

Första låten.

Post by whonka »

Den första jag hörde var Epa Traktorn som min farsa spelade för mig då jag var 15.
Last edited by whonka on 03 Mar 2005, 20:01, edited 1 time in total.
retepnoslack
Levertransplanterad
Posts: 1503
Joined: 01 Dec 2004, 14:34
Location: Åmål, Dalslands enda stad.
Contact:

Första låten.

Post by retepnoslack »

Det är kul, att göra musikvideos. Fast jag har bara gjort det EN gång. Fast jag minns, att jag tyckte det var kul.

Det mesta av materialet "lånade" jag från studions blandband. Och jag blev förvånad över, hur bra det passade till låten. Mycket bilar, visserligen inte raggarbilar, men ändock bilar. Sedan spelade jag in lite konstruerade "fyllescener" på några minuter och fyllde ut resten med.

"Epatraktorn" hörde jag först 1997. Jag skulle precis fylla 18-år och gick fortfarande på gymnasiet. Ah, sköna minnen. Jag hade köpt fyra kassetter samtidigt via Meduzas order-tele-fån (jo, så HETTE det).
raggarbond
Helgfyllo
Posts: 90
Joined: 29 Dec 2004, 18:16

Första låten.

Post by raggarbond »

Antar att första låten jag hörde var "Rollin Down" efter som att jag aldrig hade hört Eddie Meduza när jag köpte albumet Harley Davidsson som tioåring 1995. Så då kan ni ju räkna ut hur gammal jag är nu Image

Om ni undrar varför jag köpte skivan utan att veta vem det var så berodde det på att jag frågade farsan om vad han tyckte jag skulle köpa för skiva till min nya stereo jag fick som grabb, och det blidde som sagt Meduza.
E-M
Levertransplanterad
Posts: 4364
Joined: 08 Oct 2005, 15:21
Location: Någonstans i Västra götaland;)

Första låten.

Post by E-M »

den första jag hörde var mera kärnkraft sedan ville ja bara höra fler å fler
elo
Periodare
Posts: 362
Joined: 21 Mar 2005, 17:20
Location: Färila

Första låten.

Post by elo »

Måste ha varit epa-traktorn, under den glada gästmapptiden
Last edited by elo on 23 Oct 2005, 00:02, edited 1 time in total.
Post Reply