Huliganfilmer

Filmer och Tv-program diskuteras här
Post Reply
lumberjack
Levertransplanterad
Posts: 1204
Joined: 06 Dec 2004, 13:28
Location: Ja, inte hemma i alla fall.

Huliganfilmer

Post by lumberjack »

På allmän begäran plitar jag härmed ned några ord om filmen Green Street Hooligans. Jag hade lite blandade förväntningar på denna film. En amerikan, dessutom spelad av den gamle Frodo-skådespelaren Elijah "Babyface" Wood, dimper ner i London och hamnar med ett gäng huliganer. Det ger inte direkt några goda vibbar, men engelsmän är ju kända för att alltid göra förnämliga skådespelarprestationer, så vissa förväntningar hade jag som sagt.

Men alla farhågor om en amerikansk Hollywoodfiering, och politisk korrekt moralisering, av en stenhård europeisk subkultur visar sig komma på skam. Filmen är riktigt bra och Elijah Wood lyckas verkligen överaska med en utmärkt rollprestation, han ser t.o.m lite småelak ut ibland. Ett par rejäla slagsmålsscener finns med och några sekunders spel av Englands utan tvekan bästa fotbollslag, West Ham, ingår också. Det är bara att köpa eller hyra filmen eller kasta in den man redan har i DVD-spelaren.

3.5 knogjärn av 5 möjliga ger jag denna rulle. Nästan lika bra som Football Factory är den och inte heller så långt efter den enligt mig bästa huliganrullen ID. Fast i ärlighetensnamn känner jag på rak arm inte till några andra, men bra är de, alla tre.

Huliganism är bäst på film och bör bara hålla sig där!
rex
Levertransplanterad
Posts: 4375
Joined: 29 Oct 2004, 13:21

Huliganfilmer

Post by rex »

Då tackar vi för denna förnämliga recension och laddar DVD:n Image
gammalhardrockare
Levertransplanterad
Posts: 5422
Joined: 01 Jan 1970, 01:00

Huliganfilmer

Post by gammalhardrockare »

Säkert fint underhållningsvåld men jag klarar helt enkelt inte av engelska filmer.
Engelsk miljö, snor, rött hår, sot, regn och tegel klarar jag fan inte av. Därför kan jag inte se engelska filmer oavsett hur bra de är.
Post Reply