west a fool away

Allmän diskussion om Eddie Meduza
Post Reply
felix
Obotlig alkoholist
Posts: 540
Joined: 15 Aug 2005, 12:36
Location: sweden
Contact:

west a fool away

Post by felix »

ibland har man tur. vann skivan för 1 spänn på tradera

det var ingen som hade bjudit så jag satt och väntade till det var en minut kvar av auktionen.

tycker ändå det är lite skumt att ingen hade bjudit på den innan för eddies skivor brukar ju bli dyrare

iofs så har jag redan skivan både på cd och mp3 men en vinyl till är ju alltid rolig att ställa i samlingen.

får se när skivan kommer vilken ver det är av dom två olika.. till 99% är det ju säkert den censurerade, skivan har iaf orange etikett det vet jag
Last edited by felix on 10 Dec 2005, 01:51, edited 1 time in total.
User avatar
uy
Levertransplanterad
Posts: 5438
Joined: 13 Oct 2004, 15:42
Location: Dalarna, Dalarna
Contact:

west a fool away

Post by uy »

Egentligen är ju den tillåtna versionen mer sällsynt, efterssom de flesta Eddie-fansen köpte skivan direkt den kom ut. Så när skivbolaget bytte ut den fanns det knappt några kvar som var intresserade av skivan.
Skitarna ska va' lika långa i år
E-M
Levertransplanterad
Posts: 4364
Joined: 08 Oct 2005, 15:21
Location: Någonstans i Västra götaland;)

west a fool away

Post by E-M »

Grattulerar till ditt köp Image
overkill
Levertransplanterad
Posts: 2400
Joined: 19 Jun 2005, 15:47

west a fool away

Post by overkill »

Trevligt, gratulerar till ett bra köp.

När det gäller hur vanlig/ovanlig dom båda versionerna är så är min erfarenhet att versioen med Heil Hitler dyker upp ganska ofta på Tradera, men man ser den nästan aldrig på nån skivbörs, skivmässa eller dylikt. Däremot den utan Hitler-låten ser jag lite då och då på skivbörsar för en billig peng. Man får hålla isär Tradera och IRL.
overkill
Levertransplanterad
Posts: 2400
Joined: 19 Jun 2005, 15:47

west a fool away

Post by overkill »

För övrigt så är ju det här med auktioner mycket slumpbaserat också. bara för att pryl brukar gå för en viss summa bettyder det inte att den alltid gör det...beror ju på t.ex hur många som sett den, vilka som har cash för tillfället osv. Jag vann en del grejer billigt i somras - alltså mitt under semesterperidoden och hur många sitter vid en dator och glor då ? förmodligen bara dårar som jag Image
felix
Obotlig alkoholist
Posts: 540
Joined: 15 Aug 2005, 12:36
Location: sweden
Contact:

west a fool away

Post by felix »

hehe..

det är du och jag som sitter där då Image
raggarbond
Helgfyllo
Posts: 90
Joined: 29 Dec 2004, 18:16

west a fool away

Post by raggarbond »

Precis i detta nu så köpte jag på mig en samling på 11kassetter och en film på 35min. Antar att det är filmen "Jag har världens största...." Kostade mig 500kr Ska bli skoj att se vilka kassetter det är man får. Julklappar är bäst när man själv köper dem Image
overkill
Levertransplanterad
Posts: 2400
Joined: 19 Jun 2005, 15:47

west a fool away

Post by overkill »

Om allt är orginal så var det inget dåligt kap du gjorde Raggarbond!
felix
Obotlig alkoholist
Posts: 540
Joined: 15 Aug 2005, 12:36
Location: sweden
Contact:

west a fool away

Post by felix »

nu i efterhand så kan jag säga att det var första ver av skivan (den med heil hitler alltså)
Post Reply