DEATH METAL!

Diskutera musik i alla former i detta forum
rex
Levertransplanterad
Posts: 4375
Joined: 29 Oct 2004, 13:21

DEATH METAL!

Post by rex »

Detvar som hoggarn,jaja där ser man Image Fast inga hittar det senaste decenniet väl?
genitalia
Periodare
Posts: 284
Joined: 26 Jul 2007, 14:28
Location: Hising Island

DEATH METAL!

Post by genitalia »

Njae....inte direkt, men Resurrection från -00 är ganska bra iaf
forever
Glad amatör
Posts: 28
Joined: 28 Nov 2004, 05:16
Location: Karlstad

DEATH METAL!

Post by forever »

Äh va fan!.Det är väl bara cronos kvar.Nä det duger inte.
forever
Glad amatör
Posts: 28
Joined: 28 Nov 2004, 05:16
Location: Karlstad

DEATH METAL!

Post by forever »

Å sen jag vill ha förklarat för mig hur kan ni tycka att sångarna är bra i ett Deathband.Trummisarna avgudar jag som kan smattra på i ett jäkla tempo.Men sången är ju ett hån mot hela musikerkåren,stå där och growla ur sig utan ton och finess.Bara att hålla takten.Det klarar tom med jag.Jag har kollegor som spelar sån musik.Och sångarna är inga speciella talanger precis.Vad är det som är bra med detta vrålande.Nä Hard Rock halleluja säger jag !!!!!
genitalia
Periodare
Posts: 284
Joined: 26 Jul 2007, 14:28
Location: Hising Island

DEATH METAL!

Post by genitalia »

on 05/21/2006 at 04:17:17, forever wrote: Å sen jag vill ha förklarat för mig hur kan ni tycka att sångarna är bra i ett Deathband.Trummisarna avgudar jag som kan smattra på i ett jäkla tempo.Men sången är ju ett hån mot hela musikerkåren,stå där och growla ur sig utan ton och finess.Bara att hålla takten.Det klarar tom med jag.Jag har kollegor som spelar sån musik.Och sångarna är inga speciella talanger precis.Vad är det som är bra med detta vrålande.Nä Hard Rock halleluja säger jag !!!!! [/quote]

Här drar vi alla över en kam ser jag....Mikael Åkerfeldt i Opeth har en grym stämma, han kan minsann sjunga rent och när han gör det är det grymt bra asså.

Att growla kräver sin talang me...kolla på Tägtgren, det är talang! Ohh...för å inte tala om Angela Gossow i Arch Enemy, bruden growlar bättre (å trotsar alla naturlagar!) än en jefvla massa grabbar!!

Håller faktiskt med Hellboy, smattrande å gurglande hör ihop Image
lumberjack
Levertransplanterad
Posts: 1204
Joined: 06 Dec 2004, 13:28
Location: Ja, inte hemma i alla fall.

DEATH METAL!

Post by lumberjack »

Lyssna till exempel på David Vincents gutturala stämma på Domination, eller Tommy "Spääz" Dahlgrens manliga röst i Aeon. Kom sen inte och säg att det är bra. Image

En annan favorit är Kirk Winstein i sludgekombon Crowbar, vilken röst! Image
Monster
Glad amatör
Posts: 8
Joined: 06 Jun 2006, 14:26
Location: Svitjod

DEATH METAL!

Post by Monster »

Jag gillar också Death Metal,speciellt Morbid Angel.
Även Aeon är bra.
lumberjack
Levertransplanterad
Posts: 1204
Joined: 06 Dec 2004, 13:28
Location: Ja, inte hemma i alla fall.

DEATH METAL!

Post by lumberjack »

on 06/30/2006 at 01:58:14, grr wrote:Slayer, Sepultura, Megadeth, Meshuggah, Morbid Angel är väl det enda som funkar i death-väg för närvarande. [/quote]De tre första är helt klart Trash Metal, Meshuggah har gått från Trash till något helt eget cyberaktigt. Morbid Angel lirar Florida-döds i dess renaste form!
lumberjack
Levertransplanterad
Posts: 1204
Joined: 06 Dec 2004, 13:28
Location: Ja, inte hemma i alla fall.

DEATH METAL!

Post by lumberjack »

Gitarrerna och basen är inte nedstämda, sången är långt ifrån grawl. Sepultura är inte döds.

Black Sabbath är klassisk Heavy Metal, skapad innan genrens ens fans!
genitalia
Periodare
Posts: 284
Joined: 26 Jul 2007, 14:28
Location: Hising Island

DEATH METAL!

Post by genitalia »

on 06/30/2006 at 22:21:02, hellboy wrote: Sepultura är inget jag skulle blanda ihop med döds.
Sepultura med Max C,alltid.
Sepultura utan Max C,aldrig. [/quote]

Sanna mina ord...Max är saknad men jag måste nog erkänna att Derrick Green är ganska bra han med...visst d kändes skumt som fan å se dom live utan Max, ist står där en chokladtomte med dreads...men han fyllde Max plats ganska så bra ändå.
lumberjack
Levertransplanterad
Posts: 1204
Joined: 06 Dec 2004, 13:28
Location: Ja, inte hemma i alla fall.

DEATH METAL!

Post by lumberjack »

on 06/28/2006 at 19:38:11, hellboy wrote:Månadens skiva måste helt enkelt vara "As Rapture Comes" med svenska Grave.
Kanon grym skiva. Image Image Image
[/quote]
Bra, helt klart. Men det är ingen ny Soulless...
lumberjack
Levertransplanterad
Posts: 1204
Joined: 06 Dec 2004, 13:28
Location: Ja, inte hemma i alla fall.

DEATH METAL!

Post by lumberjack »

on 07/07/2006 at 22:26:16, grr wrote:Beneath the Remains är en riktigt klassisk skiva. [/quote]
Fy fan när den kom. Jag och polarna söp till den en hel midsommarhelg. Till campinggrannarnas förtret kanske ska tilläggas. Det är skönt att vara en hel hög långhåriga fyllon på över 1.90 ibland. Image
Last edited by lumberjack on 08 Jul 2006, 15:07, edited 1 time in total.
genitalia
Periodare
Posts: 284
Joined: 26 Jul 2007, 14:28
Location: Hising Island

DEATH METAL!

Post by genitalia »

on 07/07/2006 at 22:26:16, grr wrote:Beneath the Remains är en riktigt klassisk skiva. Senaste Roorback är långt därifrån. [/quote]

Javohl....men Roorback är inte så jävla pissig ändå trots att den inte håller samma standard som de första albumen.

Deicide ja....är för tillfället helt loss på "Once upon the cross" plattan...suveränt!!
forever
Glad amatör
Posts: 28
Joined: 28 Nov 2004, 05:16
Location: Karlstad

DEATH METAL!

Post by forever »

Moss!
Nja, jag drog väl alla över en kam,ursäkta för det.Men fattar inte vitsen ändå med sången .Måste försvara mig med att jag har titta och lyssnat på lite låtar de senaste veckorna.Men det är tur att smaken är som baken.Nä nu ska jag gå och lyssna på Cat Stevens för att få bort pipet i mina öron. Image
lumberjack
Levertransplanterad
Posts: 1204
Joined: 06 Dec 2004, 13:28
Location: Ja, inte hemma i alla fall.

DEATH METAL!

Post by lumberjack »

Såg Aeon på Storsjöyran i lördagsnatt, fy fan så bra dom var. Ny bassist, men det funkade alldeles ypperligt ändå. Dessutom blev man namedroppad, fy fan vad jag är cool! Image
Post Reply