Piratebay Nere!

Datorer, tillbehör, program, p2p, internet och sånt
Post Reply
Långis
Posts: 4558
Joined: 07 Oct 2004, 07:59
Contact:

Piratebay Nere!

Post by Långis »

Jag var bara tvungen...
Last edited by Långis on 01 Jun 2006, 13:49, edited 1 time in total.
Långis
Posts: 4558
Joined: 07 Oct 2004, 07:59
Contact:

Piratebay Nere!

Post by Långis »

De kanns forjavligt att min pratbay-trad ar den ena
nollposten..
ozzman
Levertransplanterad
Posts: 4728
Joined: 27 Jul 2007, 01:49
Location: Kungliga hufvudstaden
Contact:

Piratebay Nere!

Post by ozzman »

Långpanna wrote:De kanns forjavligt att min pratbay-trad ar den ena
nollposten..
Pirate bays frånvaro får oanande konsekvenser.
Inte nog med att internettrafiken i Sverige har minskat drastiskt, nu drabbas även skötsamma och hederliga Meduzalandsanvändare av allvarliga depressioner pga polisens razzia.
Häng i långis, det finns många som älskar dej och du har mycket att leva för.
User avatar
uy
Levertransplanterad
Posts: 5438
Joined: 13 Oct 2004, 15:42
Location: Dalarna, Dalarna
Contact:

Piratebay Nere!

Post by uy »

Såg att polisens hemsida var sönderhackad som hämnd för Piratebay.
Skitarna ska va' lika långa i år
Långis
Posts: 4558
Joined: 07 Oct 2004, 07:59
Contact:

Piratebay Nere!

Post by Långis »

ozzman wrote:Pirate bays frånvaro får oanande konsekvenser.
Inte nog med att internettrafiken i Sverige har minskat drastiskt, nu drabbas även skötsamma och hederliga Meduzalandsanvändare av allvarliga depressioner pga polisens razzia.
Häng i långis, det finns många som älskar dej och du har mycket att leva för.
Tack!.

För övrigt. Vad fan gör man åt detta jäkla mozilla? Mina Å ä och Ö tenderar att försvinna lite då och då. Finns det nån bra uppdatering att ta hem?
Långis
Posts: 4558
Joined: 07 Oct 2004, 07:59
Contact:

Piratebay Nere!

Post by Långis »

grr wrote:Varför sitter du på Firefox? Jag har provat det i skolan, känns ovant. Det enda jag vet är att Mozilla Firefox är bättre (snabbare), men tag det gamla vanliga (Explorer) istället. Det är grejer. Men vill du ha det andra kanske det går att tanka hem på deras hemsida, då skall man få senaste versionen. Eller om de har någon svensk hemsida. Installera svenska som språk i webläsaren, mejla kundtjänst etc...
Firedox har bättre säkerhet, har en google sökbar som standard och stoppar pupup-fönster.
Har kört med det ett år nu och kan inte tänka mig att byta tillbaka...
User avatar
uy
Levertransplanterad
Posts: 5438
Joined: 13 Oct 2004, 15:42
Location: Dalarna, Dalarna
Contact:

Piratebay Nere!

Post by uy »

Jag bytte till Firefox när explorer började låsa sig om jag försökte skriva inlägg på meduzaland. men den byter kodning till någon jävla unicode hela tiden. Kan man inte ta bort den skiten?
Skitarna ska va' lika långa i år
elo
Periodare
Posts: 362
Joined: 21 Mar 2005, 17:20
Location: Färila

Piratebay Nere!

Post by elo »

Snarare så borde det vara så att allt borde ändra till UTF-8 (unicode)...

Den dag när Internet Explorer följer webbstandarder (inte försöker skapa egna), stödjer fliksurfining, förbättrar sin säkerhet (Internet Explorer är ett av dom största säkerhetshålen i Windows), innehar popup-blockare och samt att man får möjlighet att kunna avinstallera det (vilket är näst intill omöjligt i dag) så kommer jag eventuellt att försöka använda det igen, men när den dagen kommer är fömodligen FireFox, Opera etc, redan flera andra steg före Internet Explorer...

Popupblockare och fliksurfning är för övrigt på väg i verison 7, men inte det andra... (möjligtvis förbättrad säkerhet då)

Långpanna -> Ett tips som jag läst om detta är att gå in på
Kontrollpanelen -> Nationella inställningar och språkinställningar -> Språk -> Information
och där se till så att du inte har något annat språk än svenska inställt... Har ingen aning om det fungerar men du kan ju prova... Eller så går du in på
visa-> kodning
och ändrar till Windows-1252 när problemet uppstår.
Last edited by elo on 04 Jun 2006, 00:31, edited 1 time in total.
ozzman
Levertransplanterad
Posts: 4728
Joined: 27 Jul 2007, 01:49
Location: Kungliga hufvudstaden
Contact:

Piratebay Nere!

Post by ozzman »

Långpanna wrote:Tack!.

För övrigt. Vad fan gör man åt detta jäkla mozilla? Mina Å ä och Ö tenderar att försvinna lite då och då. Finns det nån bra uppdatering att ta hem?
Det finns en klockren uppdatering att ladda hem. Den heter Internet Explorer 7.0 Beta 2.

Den funkar riktigt bra och tillsammans med Micrsofts övriga säkerhetsprogram och brandväggen i XP så slipper man massor av tredjeparts program.
Post Reply