Noslack-Journalen

Retep Noslacks tillhåll
Post Reply
retepnoslack
Levertransplanterad
Posts: 1503
Joined: 01 Dec 2004, 14:34
Location: Åmål, Dalslands enda stad.
Contact:

Noslack-Journalen

Post by retepnoslack »

Image

Nu hamnade det här på fel avdelning. Den skall nog snarare ligga i: "Galleriet" "Baren" eller på "Klotterplanket", men det fixar nog någon utav administratörerna kvickt. Image

Goddagens! Jag tänkte göra lite reklam för min egen tidskrift: "Noslack-Journalen", som sågs sitt första ljus i juni 2002 och nu är inne på sitt tjugosjunde nummer. Nu är det ju så, att jag väldigt gärna vill sälja några nummer utsocknes också, så jag tänkte: "Va fan" jag slänger upp några bilder ifrån tidningen och försöker locka några forumanvändare, att köpa den. Jag säljer den i tolv(?) exemplar varannan månad. Men vill ju givetvis nå en större läsarskara också. Tidningen består utav vanliga fotostatkopior på vitt papper ihophäftade till en häfte i A4-format och 40-sidor tjock(om man räknar med omslaget)

Image

Innehållet skulle kunna beskrivas, som något egensinnig bondkomisk satir, gärna med lite plumpheter eller burleska framtoningar här och var också. Den innehåller både tecknade bilder/serier samt mindre noveller och fiktiva faktasidor med galna infall och mycket gärna några påpekningar, som ger: "Dom som bestämmer i Sverige" en rejäl känga ifrån klackjärnet på en redig bonnasko. Tôrparkusinerna får härja fritt på ett par sidor och den humoristiska äventyrsserien: "Cecilia Stålhammar" går som följetong och beskriver 800-talets Sverige på ett, om inte historiskt korrekt, så åtminstone ett roligt sätt.

Image

Varje nummer inramas utav en del konflikter på den påhittade redaktionen. Där presenteras: Hans Jaarhle, som är chefsredaktör och präktigheten självt, Råggan, som är kolerisk och våldsam filmrecensent och som dessutom ger ALLA filmer dåligt betyg, Bo-August Bjärt är en retorisk besserwisser och tror sig kunna allt och slutligen jag själv under psedonymen: Retep Noslack.

Image

http://files.upl.silentwhisper.net/uplo ... ator01.gif
http://files.upl.silentwhisper.net/uplo ... ator02.gif
http://files.upl.silentwhisper.net/uplo ... ator03.gif
http://files.upl.silentwhisper.net/uplo ... ator04.gif

Jag presenterar slutligen på några sidor ifrån ett gammalt nummer, där TV FYRSTAD (Som inte finns längre) bjuder på: "The Åmål Gladiators" mitt under en tid, då teveleken: "Gladiatorerna" var som allra mest populärast i Sverige. Robban Broberg kan ses, som expertkommentator på samma sidor, där han hela tiden rabblar upp massa titlar på sina låtar. Bilden på Bert kommer ifrån julnumret.
Vill ni köpa tidningar utav mej, så kan ni bara skicka ett "mejl" till mej: peterkarlsson79@hotmail.com
Last edited by retepnoslack on 22 Mar 2006, 03:56, edited 1 time in total.
Långis
Posts: 4558
Joined: 07 Oct 2004, 07:59
Contact:

Noslack-Journalen

Post by Långis »

Jag har tyvärr inga administratörsrättigheter i den här forumdelen, så Jungbacka-Erik får flytta om han tycker det behövs.
Det skulle vara himla roigt att ha ett nummer av din tidning. Jag slänger iväg ett mail på direkten!

Edit, lade till lite å ä och ö så det blev läsbart..
Last edited by Långis on 22 Mar 2006, 21:02, edited 1 time in total.
Långis
Posts: 4558
Joined: 07 Oct 2004, 07:59
Contact:

Noslack-Journalen

Post by Långis »

Jag skickar ett tack till RetepNoslack för tidningarna och en hejdundrande vacker originalteckning!

Image
User avatar
uy
Levertransplanterad
Posts: 5438
Joined: 13 Oct 2004, 15:42
Location: Dalarna, Dalarna
Contact:

Noslack-Journalen

Post by uy »

RetepNoslack, du tecknar jävligt bra, och jag skulle beställt lite tidningar av dig om det inte vore för att jag är totalt black. Alla mina besparingar har gått åt till körkortet.
Skitarna ska va' lika långa i år
E-M
Levertransplanterad
Posts: 4364
Joined: 08 Oct 2005, 15:21
Location: Någonstans i Västra götaland;)

Noslack-Journalen

Post by E-M »

Jag gillar också din tecknarstil, den är originell.
retepnoslack
Levertransplanterad
Posts: 1503
Joined: 01 Dec 2004, 14:34
Location: Åmål, Dalslands enda stad.
Contact:

Noslack-Journalen

Post by retepnoslack »

Roligt, att "Långpanna" gillade teckningen. Beställer du fler tidningar i framtiden, så får du rabatt, för jag råkade lura dej på 18-spänn. Frakten gick inte alls på 40 kronor(som jag trodde), utan bara 22.

Tack också "EddieMeduza" för berömmet och även "Uy". Hoppas du ror iland med körkortet. Det är inte alltid det lättaste. Enligt tidningen: "Diligensen" så är en flaska brännvin behövligt samt utdelandet utav en rejäl smäll, när väl godkännandet ifrån körskoleläraren överlämnats. Image
User avatar
uy
Levertransplanterad
Posts: 5438
Joined: 13 Oct 2004, 15:42
Location: Dalarna, Dalarna
Contact:

Noslack-Journalen

Post by uy »

RetepNoslack wrote:Enligt tidningen: "Diligensen" så är en flaska brännvin behövligt samt utdelandet utav en rejäl smäll, när väl godkännandet ifrån körskoleläraren överlämnats. Image
Den där smällen skulle jag också kunna tänka mig att dela ut om jag inte blir gödkänd. He he.
Skitarna ska va' lika långa i år
retepnoslack
Levertransplanterad
Posts: 1503
Joined: 01 Dec 2004, 14:34
Location: Åmål, Dalslands enda stad.
Contact:

Noslack-Journalen

Post by retepnoslack »

Jasså, du kör DEN varianten. Ja, det kanske kan gå det med. Men då får man säkert inte en andra chans.
User avatar
uy
Levertransplanterad
Posts: 5438
Joined: 13 Oct 2004, 15:42
Location: Dalarna, Dalarna
Contact:

Noslack-Journalen

Post by uy »

Jodå, om man inte får samma nästa gång man ska köra upp.
Skitarna ska va' lika långa i år
retepnoslack
Levertransplanterad
Posts: 1503
Joined: 01 Dec 2004, 14:34
Location: Åmål, Dalslands enda stad.
Contact:

Noslack-Journalen

Post by retepnoslack »

Det senaste numret utav Noslack-Journalen är januari-fenruarinumret 2006. Det har inte blivit så mycket på sistone p.g.a. att jag har försökt (åter igen) att få tecknarjobb på en riktig tidning.

Men jag har tre, fyra exemplar kvar och dessa finns till förfogande till de, som är intresserade.

Image
Last edited by retepnoslack on 05 Sep 2006, 12:51, edited 1 time in total.
User avatar
uy
Levertransplanterad
Posts: 5438
Joined: 13 Oct 2004, 15:42
Location: Dalarna, Dalarna
Contact:

Noslack-Journalen

Post by uy »

Då ska jag ta och beställa ett ex.
Skitarna ska va' lika långa i år
retepnoslack
Levertransplanterad
Posts: 1503
Joined: 01 Dec 2004, 14:34
Location: Åmål, Dalslands enda stad.
Contact:

Noslack-Journalen

Post by retepnoslack »

Kanon! Jag har skickat ett EImageostmeddelande till dej idag. Det har du säkert redan upptäckt.
Långis
Posts: 4558
Joined: 07 Oct 2004, 07:59
Contact:

Noslack-Journalen

Post by Långis »

Ja, jag fortsätter i samma anda. De andra numren roade mig några timmar så jag är förväntansfull!

beställer gärna ett ex om du har kvar!
retepnoslack
Levertransplanterad
Posts: 1503
Joined: 01 Dec 2004, 14:34
Location: Åmål, Dalslands enda stad.
Contact:

Noslack-Journalen

Post by retepnoslack »

Kanon, ännu en gång. Har du kvar min adress, Långpanna? Eller skall jag skicka den till dej via EImageost?
Långis
Posts: 4558
Joined: 07 Oct 2004, 07:59
Contact:

Noslack-Journalen

Post by Långis »

RetepNoslack wrote:Kanon, ännu en gång. Har du kvar min adress, Långpanna? Eller skall jag skicka den till dej via EImageost?
jag tror jag har slarvat bort den. Du ville ha pengarna löst i ett kuvert va? ..jaja, skriv det jag behöver veta i mailet.
Post Reply