A Non Smoking Generation LP

Sälj, köp eller byt dina Eddie Meduza prylar här
Post Reply
overkill
Levertransplanterad
Posts: 2400
Joined: 19 Jun 2005, 15:47

A Non Smoking Generation LP

Post by overkill »

... har jag en dublett av och kan tänka mig att byta mot nått annat roligt.
Skiva & omslag är i helt OK skick. Inte helt lätt att hitta idag. Låg nyligen uppe på Tradera för 250 bananer i utropspris.

För den o-invigde kan jag berätta att Eddie medvärkar här med låten "Hallå Louise", specialskriven för denna skiva. Låten finns sen 1991 på samlingen "Collection" och även på CD-versionen av Garagetaper, som bonus-spår. Även låten med Magnus Uggla, "Everything you do" är lite udda då den endast är tidigare utgiven i England.

Skriv här eller PM:a förslag på om ni vill byta mot nått.

... och endast seriösa förslag, tack..
overkill
Levertransplanterad
Posts: 2400
Joined: 19 Jun 2005, 15:47

A Non Smoking Generation LP

Post by overkill »

Upptäckte nyss en intressant detalj med detta exemplaret, jämfört med mina 2 gamla ex. och det är att den rosa färgen på omslaget, ser mycket ljusare ut på detta exet.. både fram & baksidan. Den kan ju såklart ha legat i solen och blivit blekt men eftersom det är bägge sidor och jämt över hela omslaget känns det inte så troligt. På Dom gamla jag har, så är färgen mer lila/mörkrosa.
Lite som med skillnaderna på omslagsfärgen till Punkjävlar-singeln, som ju finns i minst 2 upplagor.

Nån som vet nått om detta, kanske är olika upplagor?
Last edited by overkill on 21 Oct 2006, 14:35, edited 1 time in total.
2meterhansson
Obotlig alkoholist
Posts: 989
Joined: 18 Jun 2006, 10:43
Location: Lima

A Non Smoking Generation LP

Post by 2meterhansson »

Angående "punkjävlar singeln" så börjar jag faktiskt misstänka att den finns i fler än 2 upplagor. Jag har nämligen 2 upplagor, den som går mot rosa och den som går mot lila, men nu har jag sett en på tradera som går mer mot det röda hållet. Är det helt osanolikt att den finns i 3 upplagor Image
2meterhansson
Obotlig alkoholist
Posts: 989
Joined: 18 Jun 2006, 10:43
Location: Lima

A Non Smoking Generation LP

Post by 2meterhansson »

Jag ser nu att den lila finns i både slät och knottrig yta, och det är inte kondomer jag pratar om, utan jag är fortfarande på " Punkjävlar singeln" då kanske den finns i 4 upplagor. Edit jag kanske har spårat ur tråden för dig overkill
Last edited by 2meterhansson on 21 Oct 2006, 22:33, edited 1 time in total.
overkill
Levertransplanterad
Posts: 2400
Joined: 19 Jun 2005, 15:47

A Non Smoking Generation LP

Post by overkill »

Du är förlåten 2meterhanson (nästan) Image
Jag tänker ändå behålla skivan nu när färgen skiljer sig. Tänkte att det kanske hade med att göra i vilket land skivan är pressad, men jag hittar ingen info om det alls, på nån av skivorna...
Lite knepigt för det brukar stå på alla (?) skivor vart dom är gjorda.
Jag söker för övrigt denna skivan på kassett också, nån som har? vet att den låg uppe på tradera för en tid sen och den blev ganska dyr har jag för mig.

Angående Punkjävlar, jag har 2 olika pressningar (Sverige och Holland), och på dom skiljer sig dels omslagsnyansen och själva ytan (knottrig och "vanlig"), och dels låtskrivar-infon. Står Eddie Meduza på den ena och Errol Norstedt på den andra. Minns dock inte vilken pressing som står vad på nu, men jag har för mig att det är på 1:a upplagan som det står Norstedt på. Troligen så ändrade bolaget det på senare pressningar då Eddie blev känd, som just Eddie Meduza...
Detta är dom upplagorna som jag känner till, men det kanske finns ännu fler versioner. Inget som jag är direkt bekant med i alla fall.
Last edited by overkill on 22 Oct 2006, 14:52, edited 1 time in total.
2meterhansson
Obotlig alkoholist
Posts: 989
Joined: 18 Jun 2006, 10:43
Location: Lima

A Non Smoking Generation LP

Post by 2meterhansson »

Jag vet en kompis som har kassetten, och han är inte intresserad av Eddie utan han har den av andra anledningar, jag kan ju fråga lite snällt om han kan tänka sig att sälja den till dig.
overkill
Levertransplanterad
Posts: 2400
Joined: 19 Jun 2005, 15:47

A Non Smoking Generation LP

Post by overkill »

Gör gärna det 2meterhanson.

Nån som vet hur man addar bilder i inlägg? tog en bild på plattorna så man tydligt ser färgskillnaden, för skoj skull Image
2meterhansson
Obotlig alkoholist
Posts: 989
Joined: 18 Jun 2006, 10:43
Location: Lima

A Non Smoking Generation LP

Post by 2meterhansson »

Overkill wrote:Gör gärna det 2meterhanson.
Nix avslag han skulle ha kvar den av en anledning nämligen Magnus Uggla så tyvärr.....
overkill
Levertransplanterad
Posts: 2400
Joined: 19 Jun 2005, 15:47

A Non Smoking Generation LP

Post by overkill »

Okay, tack ändå 2meterhansson. kan förstå han, plattan är rätt ovanlig på kassett, och Ugglas låt är också lite udda, som jag skrev ovan.
User avatar
uy
Levertransplanterad
Posts: 5438
Joined: 13 Oct 2004, 15:42
Location: Dalarna, Dalarna
Contact:

A Non Smoking Generation LP

Post by uy »

När man skriver inlägg finns det en massa knappar ovanför rutan man skriver i. För att lägga in bilder klickar man på rutan ovanför den här gubben: Image. Sen skriver man bildens adress där det står "URL".
Skitarna ska va' lika långa i år
Långis
Posts: 4558
Joined: 07 Oct 2004, 07:59
Contact:

A Non Smoking Generation LP

Post by Långis »

Man måste först ladda upp den npnstans. Testa http://tinypic.com/
Långis
Posts: 4558
Joined: 07 Oct 2004, 07:59
Contact:

A Non Smoking Generation LP

Post by Långis »

Man måste välja adressen med bildnamnet sedan man laddat upp. Fixade till det åt dig.
Post Reply