Det bästa med nittiotalet?

Nostalgilänkar och sentimentala diskussioner
Långis
Posts: 4558
Joined: 07 Oct 2004, 07:59
Contact:

Det bästa med nittiotalet?

Post by Långis »

[quote author=uy link=board=nostalgi&num=1108501667&start=34#2 date=1163614537]..Men det var egentligen bara när båten sjönk som den blev intressant.

Jahopp. Jag som hade tänkt se filmen, men nu när man vet hur den slutar så är ju det helt meninglöst!
E-M
Levertransplanterad
Posts: 4364
Joined: 08 Oct 2005, 15:21
Location: Någonstans i Västra götaland;)

Det bästa med nittiotalet?

Post by E-M »

Antar att du är ironsik Långis, för den är ju verklighetsbaserad och dom flesta vet väl hur det slutar utan sett filmen.

Även jag har sett den, men det var några år sedan nu.
User avatar
uy
Levertransplanterad
Posts: 5438
Joined: 13 Oct 2004, 15:42
Location: Dalarna, Dalarna
Contact:

Det bästa med nittiotalet?

Post by uy »

Grr: Att vara fördomsfull tycker inte jag pekar på något högre IQ Image
Skitarna ska va' lika långa i år
ozzman
Levertransplanterad
Posts: 4728
Joined: 27 Jul 2007, 01:49
Location: Kungliga hufvudstaden
Contact:

Det bästa med nittiotalet?

Post by ozzman »

on 11/16/2006 at 00:49:38, uy wrote:Om man inte sett filmen kan man faktiskt inte avgöra om det är en skitfilm. [/quote]

Normalt sett så skulle jag hålla med om det men just Titanic är ett undantagsfall som faller utanför både människans och naturens lagar.
Även Bodyguard är en sådan film fast den gjorde jag misstaget att se, efter det sa jag; aldrig mer!
gammalhardrockare
Levertransplanterad
Posts: 5422
Joined: 01 Jan 1970, 01:00

Det bästa med nittiotalet?

Post by gammalhardrockare »

Titanic är den bästa filmen någonsin! Jag hade hoppats på att det skulle komma ut en extra lång version på DVD, en directors cut men så verkar inte vara fallet. Image
ozzman
Levertransplanterad
Posts: 4728
Joined: 27 Jul 2007, 01:49
Location: Kungliga hufvudstaden
Contact:

Det bästa med nittiotalet?

Post by ozzman »

on 11/16/2006 at 22:29:52, GammalHardrockare wrote:Titanic är den bästa filmen någonsin! Jag hade hoppats på att det skulle komma ut en extra lång version på DVD, en directors cut men så verkar inte vara fallet. Image [/quote]

Det skulle komma ut en directors cut men det visade sej att den "cut" som var gjord var James Cameron som skar upp sina handleder när han tänkte till på hur jävla riksusel Titanic var.
Det var därför Terminator 3 regisserades av en annan regisssör.
ozzman
Levertransplanterad
Posts: 4728
Joined: 27 Jul 2007, 01:49
Location: Kungliga hufvudstaden
Contact:

Det bästa med nittiotalet?

Post by ozzman »

on 11/17/2006 at 11:16:29, grr wrote:uy och de som avgudar honom: Men att göra antaganden då man är 99,9% säker på sin sak gör det.
Förresten är det bara genom omslaget man bedömer om filmen är något att ha eller inte. Vad har du ögonen till annars? Du kan väl sätta på dig en ögonbindel när du går in i filmbutiken nästa gång och se vad du får med dig hem? Eller har du erfarenhet av att bra filmer har dåliga omslag och tvärtom? Image

ozzman:
Begriper inte hur Terminator III kommer in i bilden men att den suger så jävla mycket bajs råder det väl inget tvivel om. Har sett ettan och tvåan och de är så jävla pissdåliga.
[/quote]

james cameron regisserade Titanic och terminator 1&2 (grymt bra filmer), däremot inte Terminator 3 (grymt usel film)
Långis
Posts: 4558
Joined: 07 Oct 2004, 07:59
Contact:

Det bästa med nittiotalet?

Post by Långis »

Jo, jag var ironiskt, men det antar jag att de flesta förstod Image

En annan sak som är rätt kul är att denna tråd är ett år gammal och trots detta så har vi inte kommit så mycket längre i diskussionerna än att det gjordes en film under 90-talet som hette "Titanic"
Last edited by Långis on 17 Nov 2006, 17:41, edited 1 time in total.
ozzman
Levertransplanterad
Posts: 4728
Joined: 27 Jul 2007, 01:49
Location: Kungliga hufvudstaden
Contact:

Det bästa med nittiotalet?

Post by ozzman »

Långis:

Det är vad jag kallar framsteg Image

Annars är väl det bästa med 90-talet att Internet blev var mans egendom
User avatar
uy
Levertransplanterad
Posts: 5438
Joined: 13 Oct 2004, 15:42
Location: Dalarna, Dalarna
Contact:

Det bästa med nittiotalet?

Post by uy »

on 11/17/2006 at 11:16:29, grr wrote:Förresten är det bara genom omslaget man bedömer om filmen är något att ha eller inte.
[/quote]

Jag brukar läsa lite om filmen för att se efter om jag vill se den eller inte. Eftersom jag sällan hyr filmer (tror det var våren 1999 jag gjorde det senast) brukar jag inte se omslaget annat än i någon katalog. Jag brukar oftast se filmerna som visas på Tv, och så får man inte se något omslag.
Skitarna ska va' lika långa i år
E-M
Levertransplanterad
Posts: 4364
Joined: 08 Oct 2005, 15:21
Location: Någonstans i Västra götaland;)

Det bästa med nittiotalet?

Post by E-M »

Jag tycker väl att "Titanic" är sådär, det är ju inte den bästa filmen jag har sett direkt, men som uy säger så blir den bättre framåt slutet. Det är så segt i början.

En film från 1988 som jag tycker är bra är "Rainman" med Tom Cruise och Dustin Hoffman. Jag brukar inte gilla drama så mycket annars men det är något med den filmen som jag gillar. Har sett den typ 3 gånger.
E-M
Levertransplanterad
Posts: 4364
Joined: 08 Oct 2005, 15:21
Location: Någonstans i Västra götaland;)

Det bästa med nittiotalet?

Post by E-M »

Har för mig att den är från 1994, där håller jag med dig fullständigt, det är en riktig kanonfilm!!
Post Reply