Gör ni nåt vettigt...

Datorer, tillbehör, program, p2p, internet och sånt
gammalhardrockare
Levertransplanterad
Posts: 5422
Joined: 01 Jan 1970, 01:00

Gör ni nåt vettigt...

Post by gammalhardrockare »

Ozzman:

Det stämmer CD-skivorna är helt klart inte lika roliga att samla på och känsliga är de också. De repas för ingenting och därför vågar man knappt spela dem och därmed är ju hela syftet med dem borta.
Jag bränner av dem och spelar bara kopiorna.

Men jag hoppas verkligen inte att CD-skivorna dör ut! Hur kul är det att samla på ettor och nollor på en hårddisk?
Och tänk vad mycket som kommer att gå förlorat i och med att folk raderar så fort de har tröttnat. Jämför gärna med gårdagens författare, tänk all deras intressanta korrespondens, utkast till romaner, opublicerade noveller som man har hittat i deras gömmor efter att de har kilat vidare osv. Dagens generation kommer inte att lämna något efter sig till eftervärlden!
Tänk bara en sådan sak som alla tankar och funderingar, dagböcker, tidsdokument och liknande som går förlorat tack vare denna förbannade "utveckling"!

Dagens ungdom kommer inte att kunna ha några nostalgiplattor och liknande att plocka fram när de bli i vår ålder.
Last edited by gammalhardrockare on 19 Jan 2005, 17:02, edited 1 time in total.
rex
Levertransplanterad
Posts: 4375
Joined: 29 Oct 2004, 13:21

Gör ni nåt vettigt...

Post by rex »

Jungbacka Erik wrote:Jag har ett litet diskussionsforum på internet, som jag kallar Meduzaland. Vettigt? vette fan Image
Ja det är iaf något vettigt!
Post Reply