Minnen...

Diskutera Eddie Meduzas texter
E-M
Levertransplanterad
Posts: 4364
Joined: 08 Oct 2005, 15:21
Location: Någonstans i Västra götaland;)

Minnen...

Post by E-M »

jag började lyssna på eddie ngn gång 1999-2000 sedan dess är det det enda jag har lyssnat på då menar jag bara eddie meduza, å fassan min berätta att han såg eddie meduza i kungälvsparken och i ellös han sa att det var ett jävla ös Image
E-M
Levertransplanterad
Posts: 4364
Joined: 08 Oct 2005, 15:21
Location: Någonstans i Västra götaland;)

Minnen...

Post by E-M »

Långpanna wrote:en härlig historia, och ganska sorglig då jag påmindes om natten då jag fick dödsbudet.

Jag skulle precis gå och lägga mig och klockan var runt 1 den 18 januari. Det var min brorsa (igen) som ringde.

- Du, sa han. Eddie Meduza har dött!
- Va? Du skämtar?
- Nej, kolla på text tv!

Jag slog snabbt på tvn och kollade igenom nöjesnyheterna på fyrans text. Där stod det. Jag ville inte tro att det var sant, Det KUNDE inte vara sant. Eddie var ju odödlig.

Efter att vi avslutat samtalet slängde jag mig ned på sängen och grät som ett barn. Jag trodde inte att jag skulle påverkas så mycket av det, men de senaste åren hade jag levt med eddies musik varje dag, jag hade ringt och pratat med honom för bara något år sen (pratat och pratat, samtalen blev väldigt nervöst från min sida, men PRATADE, det gjorde jag).

Jag tände ett ljus och lyssnade på Eddie och det blev nog inte så mycket sömn den natten...

(en bild från text-tv´n)
http://a.domaindlx.com/humbug/meduza/bild/ed_texttv.jpg
Vad sade Eddie då Image?
Post Reply