Vad ska jag fylla mitt kylskåp med?

Meduzalands gastronomiska avdelning
Post Reply
Långis
Posts: 4558
Joined: 07 Oct 2004, 07:59
Contact:

Vad ska jag fylla mitt kylskåp med?

Post by Långis »

Det skall erkännas: Jag hatar att laga mat. Tar hellre en bit på stan istället för att ställa till me något storkok. Det blir dock rätt dyrt i längden, men jag ser det som så att den tid jag sparar är värd så mycket mer.

Tog mig en titt i kylskåpet idag och det var sannerligen ingen ståtlig syn. Det ekar där inne! Detta måste åtgärdas!

http://img46.imageshack.us/my.php?image=dscn1551vs8.jpg

Så, vad har ni för tips till mig, vad är ett måste i kylskåpet?
Långis
Posts: 4558
Joined: 07 Oct 2004, 07:59
Contact:

Vad ska jag fylla mitt kylskåp med?

Post by Långis »

grr wrote:Bra fråga, hade varit enklare för mig att tipsa om vad som ska in i frysen. Billys panpizzor av kebab- och bolognesevariant (ska ätas med massor av tabasco och oregano på), ICA's stenugnsbakade kebabpizzor (ska ätas med massa vitlökssås på) och Grandiosa's stenugnsbakade Mexicanapizzor. Det är nog det enda jag behöver... Tycker nog du har för lite öl och cider i kylen förresten! Image
snabbmat, ja... Fåt mycket sånt på jobbet och det är skönt att slippa dte hemma...

Angående ölen så var bilden tagen i måndags och jag hade inte hunnit fylla på förrådet efter helgens bravader Image
Eddie
Obotlig alkoholist
Posts: 894
Joined: 14 Dec 2004, 13:32
Location: Strängnäs

Vad ska jag fylla mitt kylskåp med?

Post by Eddie »

Ägg, sylt, bacon, potatis, ost, gärna riven och givetvis massor av öl.
Sprutgrädde om du gillar irish coffee.
Sen är det bara att fylla på med vad du gillar ungefär.
Skaffa dig en kokbok och kolla vad som behövs till maträtter du kan tänka dig att laga så köper du det. Planera så att du inte köper mat för en vecka och sedan går ut och firar en kompis födelsedag på resturang eller liknande och dagen efter käkar ute med jobbarkompisar, det är aldrig kul att slänga mat tycker jag.

Sedan hoppas jag att du har torrvaror och konserver som behövs också.
Långis
Posts: 4558
Joined: 07 Oct 2004, 07:59
Contact:

Vad ska jag fylla mitt kylskåp med?

Post by Långis »

Märker att jag skriver som en kråka. "Får köpa" ska det stå. Jag är lite för snabb på tangenterna ibland...
ronka
Periodare
Posts: 443
Joined: 21 Oct 2004, 06:42
Location: Hemma
Contact:

Vad ska jag fylla mitt kylskåp med?

Post by ronka »

Image Ha ha att se ditt kylskåp Långpanna var som att se mitt eget Image
Post Reply