Frukost-TV?

Filmer och Tv-program diskuteras här
Post Reply
E-M
Levertransplanterad
Posts: 4364
Joined: 08 Oct 2005, 15:21
Location: Någonstans i Västra götaland;)

Frukost-TV?

Post by E-M »

Jag kan tänka mig att det är en liten TV som man har i köket.
E-M
Levertransplanterad
Posts: 4364
Joined: 08 Oct 2005, 15:21
Location: Någonstans i Västra götaland;)

Frukost-TV?

Post by E-M »

1. Just att den är liten, man har oftast inte en 14-19 tums TV i vardagsrummet nu för tiden.

2. För att man äter oftast frukost i köket, då sätter man väl på den lilla TV:n i köket när man äter frukost, för att kolla på nyheter etc.

3. Just för att ha något att kolla på när man käkar frukost etc.

Nu vet jag ju inte om det är det dem menar med "Frukost-TV", fast jag antar det.
gurlf
Helgfyllo
Posts: 236
Joined: 13 Dec 2006, 07:54
Location: mellan norge och finland

Frukost-TV?

Post by gurlf »

E-M wrote:1. Just att den är liten, man har oftast inte en 14-19 tums TV i vardagsrummet nu för tiden.

2. För att man äter oftast frukost i köket, då sätter man väl på den lilla TV:n i köket när man äter frukost, för att kolla på nyheter etc.

3. Just för att ha något att kolla på när man käkar frukost etc.

Nu vet jag ju inte om det är det dem menar med "Frukost-TV", fast jag antar det.
man äter inte bara frukost i köket
Last edited by gurlf on 04 Jun 2007, 18:20, edited 1 time in total.
E-M
Levertransplanterad
Posts: 4364
Joined: 08 Oct 2005, 15:21
Location: Någonstans i Västra götaland;)

Frukost-TV?

Post by E-M »

Ja, ja, jag försöker bara reda ut varför det kallas "Frukost-TV" och vad det är. De punkterna jag räknade upp ovan kan vara en anledning till varför det kallas "Frukost-TV", "Frukost-TV" kanske kan vara program som man kollar på när man äter frukost med. Funderar på att googla runt, så att man får veta vad fan det är!

Edit: Som jag misstänkte... Frukost-TV är en liten TV som man tittar på när kan käkar frukost Tryck "ctrl+F" och skriv, "Frukost"
Last edited by E-M on 04 Jun 2007, 19:31, edited 1 time in total.
2meterhansson
Obotlig alkoholist
Posts: 989
Joined: 18 Jun 2006, 10:43
Location: Lima

Frukost-TV?

Post by 2meterhansson »

Jag köpte en liten 14 tummare att ha i köket på "netonnet" men den höll inte ett år ens, men så fort jag får tillbaka skatte pengarna ska en ny av bättre kvalite innföskaffas, för tv i köket är ett måste, jag tillbringar nästan mer tid framför den än tvn i vardagsrummet, när jag kommer hem efter att jag jobbat kväll, blir jag ofta sittandes i köket ett par timmar med några mackor eller någon pan pizza. Jag skulle inte kalla den frukost tv, vet inte vad man skulle kalla den.
2meterhansson
Obotlig alkoholist
Posts: 989
Joined: 18 Jun 2006, 10:43
Location: Lima

Frukost-TV?

Post by 2meterhansson »

Vi har en mycket skön gungstol i köket, och tvn sitter på ett vridbart väggfäste, så det händer att jag slummrar till i den, det är bara drygt att spring upp och ner i trappan så fort man vill ha något mer i kylskåpet, det vore kanske en annan sak om tv rummet varit vägg i vägg med köket.
Last edited by 2meterhansson on 05 Jun 2007, 15:50, edited 1 time in total.
rex
Levertransplanterad
Posts: 4375
Joined: 29 Oct 2004, 13:21

Frukost-TV?

Post by rex »

TV ser man i sängen och endast där! Varför skulle jag sitta och se på TV när jag kan ligga?
2meterhansson
Obotlig alkoholist
Posts: 989
Joined: 18 Jun 2006, 10:43
Location: Lima

Frukost-TV?

Post by 2meterhansson »

Jag vill hellre ha sex i sängen, jag har prövat att ha tv i sovrummet och det är inte bra för sexlivet.
rex
Levertransplanterad
Posts: 4375
Joined: 29 Oct 2004, 13:21

Frukost-TV?

Post by rex »

2meterhansson wrote:Jag vill hellre ha sex i sängen, jag har prövat att ha tv i sovrummet och det är inte bra för sexlivet.
Dumheter! Har du hört talas om porrfilm? En 42" Plasma i sovrummet ger porren en helt ny dimension Image
2meterhansson
Obotlig alkoholist
Posts: 989
Joined: 18 Jun 2006, 10:43
Location: Lima

Frukost-TV?

Post by 2meterhansson »

Jodå jag har prövat med det oxå, men för det mesta somnar antingen hon eller jag till någon dålig film Image
rex
Levertransplanterad
Posts: 4375
Joined: 29 Oct 2004, 13:21

Frukost-TV?

Post by rex »

Somnar ni? Hmm,ja då vette fan vad som skall till Image
2meterhansson
Obotlig alkoholist
Posts: 989
Joined: 18 Jun 2006, 10:43
Location: Lima

Frukost-TV?

Post by 2meterhansson »

Ja det återstår nog bara att byta ut kärringen mot en ny Image
Post Reply