Biograf!

Filmer och Tv-program diskuteras här
Post Reply
E-M
Levertransplanterad
Posts: 4364
Joined: 08 Oct 2005, 15:21
Location: Någonstans i Västra götaland;)

Biograf!

Post by E-M »

Satan också! Tur att jag brukar gå på Bergakungen då Image.
Jungbacka Erik
Site Admin
Posts: 2475
Joined: 01 Jan 2001, 01:01
Location: Vasa - Finland
Contact:

Biograf!

Post by Jungbacka Erik »

Stör mej på en sak med biograferna: Varför i helvete ska stolraderna vara i linje rakt efter varandra? Man får alltid någon lång typ med stort huvud som skymmer nedre delen av duken. Skulle det inte vara vettigare om stolraderna var i zigzag så skulle man ju inte ha någon direkt framför sig, eller det kanske finns såna biografer redan?
Jungbacka Erik
Site Admin
Posts: 2475
Joined: 01 Jan 2001, 01:01
Location: Vasa - Finland
Contact:

Biograf!

Post by Jungbacka Erik »

Jo, sluttande golv har vi t.o.m. hemma Image
Jungbacka Erik
Site Admin
Posts: 2475
Joined: 01 Jan 2001, 01:01
Location: Vasa - Finland
Contact:

Biograf!

Post by Jungbacka Erik »

GM wrote:nackdelen är ju att de har mycket godare popcorn på biografer än de jag lyckas åstadkomma. Image
Det är väl bara det att dom inte häller smör på sina popcorn Image
2meterhansson
Obotlig alkoholist
Posts: 989
Joined: 18 Jun 2006, 10:43
Location: Lima

Biograf!

Post by 2meterhansson »

GM wrote:Varför inte införa förbud för människor över 185 cm längre fram än 5:e raden från bioduken. Image

Ta inte illa upp 2meterhansson Image


Det gör inget, jag sitter ändå längst upp, utom när det är någon jag stör mig på framför, då brukar jag byta plats, och sätta mig framför personen i fråga, om platsen är ledig. Men än värre är det med dom som har sånna jätte afro krull till hår, det tar ju upp två platser på bredden.
E-M
Levertransplanterad
Posts: 4364
Joined: 08 Oct 2005, 15:21
Location: Någonstans i Västra götaland;)

Biograf!

Post by E-M »

Jungbacka Erik wrote:Stör mej på en sak med biograferna: Varför i helvete ska stolraderna vara i linje rakt efter varandra? Man får alltid någon lång typ med stort huvud som skymmer nedre delen av duken. Skulle det inte vara vettigare om stolraderna var i zigzag så skulle man ju inte ha någon direkt framför sig, eller det kanske finns såna biografer redan?
När jag brukar gå på bio med polare så tar vi sk. Guld stolar. Det är i mittenraden, där har man skit stor plats för bena och inga framför.

Vi funderar på att köpa VIP-biljetter och se The Simpsons movie Image, VIP innebär att man får lite snacks och dricka sedan så får man sitta i ett rum där det typ bara går in 44 pers, plus att det är extra fin, fina stolar. Sist men inte minst så får man gå till en bar i VIP-slaongen en timma innan filmen och fukta strupen lite Image. Fast de biljetterna är rätt så mycket dyrare, men det kan det vara värt.
E-M
Levertransplanterad
Posts: 4364
Joined: 08 Oct 2005, 15:21
Location: Någonstans i Västra götaland;)

Biograf!

Post by E-M »

E-M wrote:The Simpsons movie
Det är en film som jag har planerat att se i sommar.
Fast då i Karlstad och från "allmogen-platser". Image
E-M
Levertransplanterad
Posts: 4364
Joined: 08 Oct 2005, 15:21
Location: Någonstans i Västra götaland;)

Biograf!

Post by E-M »

GM:

Die hard 4.0 är den jag kan komma på såhär på rak arm.

Nu blev jag nyfiken, vilket land kommer du ifrån? Eller har dina föräldrar invandrat?
Last edited by E-M on 07 Jul 2007, 05:09, edited 1 time in total.
2meterhansson
Obotlig alkoholist
Posts: 989
Joined: 18 Jun 2006, 10:43
Location: Lima

Biograf!

Post by 2meterhansson »

on 07/07/2007 at 01:57:20, GM wrote:Det är en film som jag har planerat att se i sommar.
Fast då i Karlstad och från "allmogen-platser". Image [/quote] Karlstad har en väldigt fin bio vill jag minnas, men den kanske är ombyggd nu, det var ju ett tag sen jag var där.
E-M
Levertransplanterad
Posts: 4364
Joined: 08 Oct 2005, 15:21
Location: Någonstans i Västra götaland;)

Biograf!

Post by E-M »

on 07/07/2007 at 11:52:35, GM wrote:Mina föräldrar har inte invandrat, men min fars morfar(?) invandrade från Norge, och till Norge är jag inte säker vart ifrån, och min mors släktingar kommer från Finland några generationer bakåt. Så det är nog inte det mitt hår beror på. Image [/quote]

Hehe okej Image
User avatar
uy
Levertransplanterad
Posts: 5438
Joined: 13 Oct 2004, 15:42
Location: Dalarna, Dalarna
Contact:

Biograf!

Post by uy »

Själv så kan jag skryta om att jag har kopplat in kristallampan som sitter högst upp i taket på Älvdalens biograf. Image Jag fick sätta på stickpropparna till lampan när jag hade praktik på RV EL samtidigt som bion byggdes om. Men jag har dock inte varit in där en enda gång sedan ombyffnaden blev klar.
Skitarna ska va' lika långa i år
E-M
Levertransplanterad
Posts: 4364
Joined: 08 Oct 2005, 15:21
Location: Någonstans i Västra götaland;)

Biograf!

Post by E-M »

Hehe, nu kommer det bli rena turistattraktionen när folk får veta att det är den store uy som har kopplat in kristallampan i taket Image.
E-M
Levertransplanterad
Posts: 4364
Joined: 08 Oct 2005, 15:21
Location: Någonstans i Västra götaland;)

Biograf!

Post by E-M »

on 07/07/2007 at 19:46:20, grr wrote:Sluta flörta med GM, E-M... [/quote]

Nej Image
Post Reply