Ny bil!

Snacka om vad som helst.

Moderator: hakan

gammalhardrockare
Levertransplanterad
Posts: 5422
Joined: 01 Jan 1970, 01:00

Ny bil!

Post by gammalhardrockare »

Hellboy:

Det stämmer. Blev helt absorberad av det intressanta ämnet!
rex
Levertransplanterad
Posts: 4375
Joined: 29 Oct 2004, 13:21

Ny bil!

Post by rex »

Image
gammalhardrockare
Levertransplanterad
Posts: 5422
Joined: 01 Jan 1970, 01:00

Ny bil!

Post by gammalhardrockare »

Är inte whiskey för de Gamla Människorna?
rex
Levertransplanterad
Posts: 4375
Joined: 29 Oct 2004, 13:21

Ny bil!

Post by rex »

Grants är alltid rätt! Morgon,middag,kväll.
Långis
Posts: 4558
Joined: 07 Oct 2004, 07:59
Contact:

Ny bil!

Post by Långis »

Tala inte om whiskey... När det gäller mig o whiskey så är vi väldigt goda vänner... Finns bannemig ingen godare dryck...

Det här jävla blasket som folk för sig med nuförtiden, så kallad alkoläsk är ju helt meninglös... ALKOLÄSK har ni nånsin hört nåt så fånigt?

(som en lite parantes kan jag tala om att mitt inlägg blir mitt hundrade... sitter här o funderar över vad jag ska göra med det)
gammalhardrockare
Levertransplanterad
Posts: 5422
Joined: 01 Jan 1970, 01:00

Ny bil!

Post by gammalhardrockare »

Det ska vara tysk lågprisvodka, inget annat. Det är billigt och fyllan sitter som en käftsmäll redan efter en halvtimma.
ozzman
Levertransplanterad
Posts: 4728
Joined: 27 Jul 2007, 01:49
Location: Kungliga hufvudstaden
Contact:

Ny bil!

Post by ozzman »

Whisky är en gudomlig och nödvändig dryck i allra högsta grad, basta!

En rumstempererad Aberlour med en liten liten aning vatten i är så nära himmelriket på jorden man kan komma i den här jämmerdalen vi kallar Sverige
Långis
Posts: 4558
Joined: 07 Oct 2004, 07:59
Contact:

Ny bil!

Post by Långis »

av nån anledning så gillar jag iofs bara blend, och då är man väl ingen RIKTIGT whiskeydrickare
ozzman
Levertransplanterad
Posts: 4728
Joined: 27 Jul 2007, 01:49
Location: Kungliga hufvudstaden
Contact:

Ny bil!

Post by ozzman »

on 02/04/2005 at 14:03:32, Spekpanna wrote:av nån anledning så gillar jag iofs bara blend, och då är man väl ingen RIKTIGT whiskeydrickare [/quote]

Det finns många fina blended också bl.a. famous Grouse, Red Breast och Crested ten (den finns inte på bolaget men om man har vägarna förbi den gröna ön så är hemköp av ett par flaskor ett måste) så visst kan man vara Whisky/Whiskeydrickare utan att dricka Single malt.

Dom flesta jag pratat med som inte tycker om Single malt har oftast druckit Glenfiddich Image (fy fan) eller blivit ilurade nån extremt rökig och svårdrucken Laphroaig eller Lagavullin.
Ge Single malten en chans till, pröva t.ex Isle of Jura, Highland park eller ovan nämnda Aberlour så tror jag att du kommer att se Single malt-whisky i ett helt annat ljus.
Post Reply