Vinyler

Sälj, köp eller byt dina Eddie Meduza prylar här
Post Reply
wiking
Levertransplanterad
Posts: 1827
Joined: 02 Jan 2005, 17:45

Vinyler

Post by wiking »

köper jag ju inte. Jag ser ingen meninge med det, många gånger dyra för att man samlar på en specifik artist. Men idag köpte jag tre stycken med Meduza!
Eftersom det inte var stora pengar (skulle aldrig betala flera hundra för en vinyl) så köpte jag dom i alla fall.
Så nu kan jag också vara med och skryta om mina vinylerImage
2meterhansson
Obotlig alkoholist
Posts: 989
Joined: 18 Jun 2006, 10:43
Location: Lima

Vinyler

Post by 2meterhansson »

Vad var det för plattor du köpte.
wiking
Levertransplanterad
Posts: 1827
Joined: 02 Jan 2005, 17:45

Vinyler

Post by wiking »

För Jävle Braa!, Gasen i Botten (men det står Mera Brännvin på ryggen, fanns visst med både Gasen i Botten och Mera Brännvin på ryggen sa Overkill till mig) och Punkjävlar. Punkjävlar var den enda jag hade från förr men den här var den som är gjord så att det ser ut som jackan har dragkedjan ner dragen. Plasten på skivan är kvar också så klistermärket är kvar.
2meterhansson
Obotlig alkoholist
Posts: 989
Joined: 18 Jun 2006, 10:43
Location: Lima

Vinyler

Post by 2meterhansson »

Okej, ja Gasen i botten finns med olika namn på ryggen, jag har tre olika versioner av den plattan. Första versionen av punkjävlar (den med dragkedjan) tycker jag är så jävla cool. Låter som du gjort ett bra köp.
wiking
Levertransplanterad
Posts: 1827
Joined: 02 Jan 2005, 17:45

Vinyler

Post by wiking »

Ja jag vet som sagt inte vad skivor är värda efter som jag inte är någon stor samlare. Vill ju ha allt Eddie gjort men är nöjd om jag har cd skivorna. Köpte dessa skivor för att dom inte kostade några stora pengar, betalad 170 spänn. Skulle aldrig falla mej in att betala flera hundra för en skiva som sagt.
overkill
Levertransplanterad
Posts: 2400
Joined: 19 Jun 2005, 15:47

Vinyler

Post by overkill »

Bra plattor & bra pris. Bara att gratulera. Faktum är att den första skivan, Eddie Meduza & The Roaring Cadillacs med det utskurna omslaget är inte helt vanlig - i synnerhet inte med plasten kvar och klistermärket på den. Oftast är plasten borta och därmed också klistermärket. På den senare upplagan, med stängd framsida är ju klistermärket just inget klistermärke utan är tryckt i själva omslags-färgen så att säga. Tror faktiskt aldrig jag sett ett ex med plasten & klistermärket kvar.
wiking
Levertransplanterad
Posts: 1827
Joined: 02 Jan 2005, 17:45

Vinyler

Post by wiking »

Jo Punkjävlar med klistermärket som tryck har jag sedan förr.
Post Reply