Ny kassett upptäckt!

Allmän diskussion om Eddie Meduza
2meterhansson
Obotlig alkoholist
Posts: 989
Joined: 18 Jun 2006, 10:43
Location: Lima

Ny kassett upptäckt!

Post by 2meterhansson »

Ja då får jag grattulera, jag misstänkte nästan att det var du, den gör sig bra i din samling. Jag har oxå köpt några kassetter av honom, dom var nästan i ny skick, så det verkar vara en skötsam person.
Långis
Posts: 4558
Joined: 07 Oct 2004, 07:59
Contact:

Ny kassett upptäckt!

Post by Långis »

Kul att den hamnat i rätthänder. Grattis!
kingmeduza
Helgfyllo
Posts: 239
Joined: 08 Dec 2006, 08:10
Contact:

Ny kassett upptäckt!

Post by kingmeduza »

Tackarrrr, ja detta bandet var också i bra skick förutom att det va lite kladd på det, men det gör ju inget när det står "Meduza" Image. Jag tror mig vara ganska säker på att kassetten kommer från 78-79, killen som jag köpte bandet av sa att han hade för sig att han köpte det -81, men bandet stämer exakt med dom andra tidiga kassetterna jag har från -79 (den första utgåvan av: Nr 3 del 1 / Nr 3 del 2)

Last edited by kingmeduza on 04 Sep 2007, 19:34, edited 1 time in total.
kingmeduza
Helgfyllo
Posts: 239
Joined: 08 Dec 2006, 08:10
Contact:

Ny kassett upptäckt!

Post by kingmeduza »

on 09/04/2007 at 18:57:39, martinsson wrote:KingMeduza:

Kan du inte lägga upp HELA kassetten här i forumet?

Image Image Image Image Image Image Image Image

[/quote]

Jag har inga prylar så jag kan föra av bandet till mp3,

User avatar
uy
Levertransplanterad
Posts: 5438
Joined: 13 Oct 2004, 15:42
Location: Dalarna, Dalarna
Contact:

Ny kassett upptäckt!

Post by uy »

Grattis till köpet, kul att se att sådanna rariteter hamnar i rätt händer. Image

Det är faktiskt jättelätt att spela över kassetter till datorn, man behöver inga avancerade grejjor om man inte är ute efter proffsljud. Det enda som behövs är en kabel vars ena ände passar i mikrofoningången på datorn, och andra änden passar i hörlursuttaget på bandspelaren. Sådanna säljs i de fleste butiker, och i värsta fall kan man ju skarva ihop en själv om man inte hittar någon som passa.
Skitarna ska va' lika långa i år
kingmeduza
Helgfyllo
Posts: 239
Joined: 08 Dec 2006, 08:10
Contact:

Ny kassett upptäckt!

Post by kingmeduza »

on 09/05/2007 at 21:28:59, uy wrote:Grattis till köpet, kul att se att sådanna rariteter hamnar i rätt händer. Image

Det är faktiskt jättelätt att spela över kassetter till datorn, man behöver inga avancerade grejjor om man inte är ute efter proffsljud. Det enda som behövs är en kabel vars ena ände passar i mikrofoningången på datorn, och andra änden passar i hörlursuttaget på bandspelaren. Sådanna säljs i de fleste butiker, och i värsta fall kan man ju skarva ihop en själv om man inte hittar någon som passa. [/quote]

Tackarrr..

Det låter inte så svårt..men vilket program ska man använda i datorn?, har inte grejjat med sånt här Image

får väll provapå detta vid något tillfälle,
Last edited by kingmeduza on 06 Sep 2007, 15:20, edited 1 time in total.
retepnoslack
Levertransplanterad
Posts: 1503
Joined: 01 Dec 2004, 14:34
Location: Åmål, Dalslands enda stad.
Contact:

Ny kassett upptäckt!

Post by retepnoslack »

Jag blev tillbakadirigerad till "Spekpannas" sida, när jag klickade på nerladdningslänken, så jag gissar väl, att jag var lite väl sent ute där. Image
User avatar
uy
Levertransplanterad
Posts: 5438
Joined: 13 Oct 2004, 15:42
Location: Dalarna, Dalarna
Contact:

Ny kassett upptäckt!

Post by uy »

Kingmeduza: På den fronten behövs det inte heller något avancerat. Ljudinspelaren räcker, men jag använder nero wave editor som låter en spara filen direkt som mp3. Om du använder ljudinspelaren behövs ett program att omvandla wav- filer till mp3.

Retep: Detta borde gå att ordna via mail, om inte filen är för stor. Jag ska kolla i helgen om jag kan skicka den till dig.
Skitarna ska va' lika långa i år
whonka
Periodare
Posts: 340
Joined: 21 Oct 2004, 09:46
Location: Jämtland

Ny kassett upptäckt!

Post by whonka »

on 09/06/2007 at 22:03:08, uy wrote:Kingmeduza: På den fronten behövs det inte heller något avancerat. Ljudinspelaren räcker, men jag använder nero wave editor som låter en spara filen direkt som mp3. Om du använder ljudinspelaren behövs ett program att omvandla wav- filer till mp3.
[/quote]
Jag kör också med Nero Wave editor, enkelt program med bra resultat.

Kingmeduza: Men om du inte har Nero så kan du ladda ned gratisprogrammet Audacity.
Post Reply