Sådärja! Nu har de jävlarna fimpat tv:n för mig!

Filmer och Tv-program diskuteras här
overkill
Levertransplanterad
Posts: 2400
Joined: 19 Jun 2005, 15:47

Sådärja! Nu har de jävlarna fimpat tv:n för mig!

Post by overkill »

Ja det låter ju för jävligt det här Långpannan. och att protestera mot Farbror Staten hjälper nog föga misstänker jag Image

Skämt åt sido, så låter det ju som att du har hamnat mellan 2 stolar. Låter ju somatt tekniken inte är helt utvecklad än om signalen låter sig blockas av ett hus.
Det nya systemet verkar överkänsligt för störningar och dylikt.

Om allt bara funkar som det ska så ser jag inga egentliga nackdelar med digital-tv övergången. Bättre bild och fler kanaler, under förutsättning att allt funkar som det ska då. Själv bor jag i hyresrätt och slipper köpa nån box, det fixar hyresvärden.
Men om det visar sig vara så att tekniken är tvivelaktig och alltför många blir drabbade är det jävligt tråkigt. Man ska ju inte behöva skaffa parabol eller dylikt för att det ska funka.

För min del slår dom över till det Digitala nätet här i höst nån gång så vi får väl se hur det går.
overkill
Levertransplanterad
Posts: 2400
Joined: 19 Jun 2005, 15:47

Sådärja! Nu har de jävlarna fimpat tv:n för mig!

Post by overkill »

Funkar det fortfarande inte alls Långpanna?

Här slog dem över till det digitala redan ibörjan av Juni - det är däremot ihöst, den 24:e september närmare bestämt som man fimpar den gamla analoga nätet för gott. Med andra ord så sänds båda delarna nu ett tag verkar det som. Så dem som inte har skaffat box ännu har tid på sig att göra det.
Funkar bra hitils - nån enstaka störning ibland men det är i det närmaste obefintligt. Dessutom upplever jag ljud & bild kvalitén som lite bättre och sen fick vi kanal 6 också som vi inte haft innan, plus nån mer (minns ej vilken men nån skitkanal). Tummen upp från mig hitils i alla fall.
Last edited by overkill on 06 Aug 2007, 19:52, edited 1 time in total.
Långis
Posts: 4558
Joined: 07 Oct 2004, 07:59
Contact:

Sådärja! Nu har de jävlarna fimpat tv:n för mig!

Post by Långis »

Jag har gett upp det här med tv nu. klarar mig alldeles utmärkt utan och hade inte tänkt försöka fixa det. Känns inte so om jag missar något, annat än när arbetskamraterna ställer frågan "Såg du filmen igår?"
E-M
Levertransplanterad
Posts: 4364
Joined: 08 Oct 2005, 15:21
Location: Någonstans i Västra götaland;)

Sådärja! Nu har de jävlarna fimpat tv:n för mig!

Post by E-M »

on 08/09/2007 at 22:15:53, Långpanna wrote:Jag har gett upp det här med tv nu. klarar mig alldeles utmärkt utan och hade inte tänkt försöka fixa det. Känns inte so om jag missar något, annat än när arbetskamraterna ställer frågan "Såg du filmen igår?"
[/quote]

Egentligen så räcker det med Internet. Där kan du ju tanka ner TV-serier etc Image
overkill
Levertransplanterad
Posts: 2400
Joined: 19 Jun 2005, 15:47

Sådärja! Nu har de jävlarna fimpat tv:n för mig!

Post by overkill »

Jag hade i varje fall begärt lite sänkt hyra eller nån slags kompensation av hyresvärden. Det ska ju ingå i hyran så du betalar ju alltså indirekt för en produkt du inte får. Däremot bör du väl slippa TV-Licensen i alla fall -är ju bara att hävda stenhårt att du har ingen fungerande TV (dom kan dock vara svårövertalade...).

Vet du om alla i kåken har samma problem eller är det bara i just din lya ?
Långis
Posts: 4558
Joined: 07 Oct 2004, 07:59
Contact:

Sådärja! Nu har de jävlarna fimpat tv:n för mig!

Post by Långis »

Det är bara min lya som har svårigheter. Grannen ovanför mig får in om han har antennen längst upp vid taket.

Tv-tjänst ringde förresten härom dagen. Jag förklarade helt enkelt att jag slutade med tv i samband med att de stängde nätet för mig och det var inte så mycket mer än så. Han tackade för informationen och lät hälsa att jag när som helst kunde ringa om jag skaffade apparat igen.
gammalhardrockare
Levertransplanterad
Posts: 5422
Joined: 01 Jan 1970, 01:00

Sådärja! Nu har de jävlarna fimpat tv:n för mig!

Post by gammalhardrockare »

Jag bor i stan och både bild och ljud blev bättre efter övergången, fler kanaler har jag fått också!
E-M
Levertransplanterad
Posts: 4364
Joined: 08 Oct 2005, 15:21
Location: Någonstans i Västra götaland;)

Sådärja! Nu har de jävlarna fimpat tv:n för mig!

Post by E-M »

Här blir det väldigt bra bild fast ljudet är sämre, fast ska nog få bukt på det.
Post Reply