Hockey

Just det
wiking
Levertransplanterad
Posts: 1827
Joined: 02 Jan 2005, 17:45

Hockey

Post by wiking »

Nu drar snart Elitserien igång, förytom att FBK tar tillbaka guldet så undrar jag om det är någon mer som har några tankar eller funderingar om den kommande säsongen.
2meterhansson
Obotlig alkoholist
Posts: 989
Joined: 18 Jun 2006, 10:43
Location: Lima

Hockey

Post by 2meterhansson »

Ja man får väl vara glad om Mora håller sig kvar även i år.
ozzman
Levertransplanterad
Posts: 4728
Joined: 27 Jul 2007, 01:49
Location: Kungliga hufvudstaden
Contact:

Hockey

Post by ozzman »

Nu när Djurgårn är tillbaka på hovet så kanske man kan gå och titta på några matcher, annars är jag ingen större hockeyälskare egentligen men nu när djurgårn fightas i botten så kan det vara lite intressant eftersom även matcherna i grundserien betyder något.
Jungbacka Erik
Site Admin
Posts: 2475
Joined: 01 Jan 2001, 01:01
Location: Vasa - Finland
Contact:

Hockey

Post by Jungbacka Erik »

Nuförtiden så måste man ju ha Canal+ för att se några matcher på högre nivå, men i min ungdom var jag ett stort Björklöven-fan för att min kusin spelade där, men dom spelar väl i allsvenskan nu.
wiking
Levertransplanterad
Posts: 1827
Joined: 02 Jan 2005, 17:45

Hockey

Post by wiking »

Jag tänkte gå och se Dif-FBK nästa vecka.
Josey Wales wrote:Nu när Djurgårn är tillbaka på hovet så kanske man kan gå och titta på några matcher, annars är jag ingen större hockeyälskare egentligen men nu när djurgårn fightas i botten så kan det vara lite intressant eftersom även matcherna i grundserien betyder något.
wiking
Levertransplanterad
Posts: 1827
Joined: 02 Jan 2005, 17:45

Hockey

Post by wiking »

Matchen var bra, FBK var piggare än jag trodde dom skulle vara.

Och idag såg jag dom krossa Mora på tv.
Det du 2metern Image
User avatar
uy
Levertransplanterad
Posts: 5438
Joined: 13 Oct 2004, 15:42
Location: Dalarna, Dalarna
Contact:

Hockey

Post by uy »

Jag måste bara skriva detta inlägg för att uttrycka min skadeglödje mot Mora. Ha ha!
Image
Skitarna ska va' lika långa i år
Andreas
Helgfyllo
Posts: 188
Joined: 01 Jul 2006, 18:23
Location: Säffle

Hockey

Post by Andreas »

Tror att Hv blir farliga i år,har ett grymt bra lag! Image

2meterhansson
Obotlig alkoholist
Posts: 989
Joined: 18 Jun 2006, 10:43
Location: Lima

Hockey

Post by 2meterhansson »

wiking wrote:Och idag såg jag dom krossa Mora på tv.
Det du 2metern Image
Image Image, nejdå Färjestad är bra inget snack om saken, jag såg Mora ge Brynäs sin sjunde raka förlust igår Image Jag är ju egentligen leksing, så jag får hålla på Mora tills dom är tillbaka i elitserien.
ozzman
Levertransplanterad
Posts: 4728
Joined: 27 Jul 2007, 01:49
Location: Kungliga hufvudstaden
Contact:

Hockey

Post by ozzman »

2meterhansson wrote: Jag är ju egentligen leksing, så jag får hålla på Mora tills dom är tillbaka i elitserien.[/left]
Va Image

Borde du inte som leksing hata Mora? och hur kan man byta lag att hålla på beroende på vilken division lagen spelar i?
Om Djurgården skulle åka ur fotbollsallsvenskan så skulle jag fortfarande hata AIK, förakta Hammarby och hålla på Djurgårn. Om Djurgården skulle åka ur elitserien i hockey så skulle jag helt enkelt inte hålla på något lag i elitserien.
2meterhansson
Obotlig alkoholist
Posts: 989
Joined: 18 Jun 2006, 10:43
Location: Lima

Hockey

Post by 2meterhansson »

Dom som kommer från Mora hatar Leksand, och dom som kommer från Leksand hatar Mora, men jag som kommer från västerdalarna vill ju ha ett lag att heja på i elitserien och då naturligtvis ett från länet och då blir det ju Mora då Leksand spelar i allsvenskan, men går dom upp och båda spelar i elitserien är det Leksand som gäller, jag följer naturligtvis Leksands matcher i allsvenskan oxå.
User avatar
uy
Levertransplanterad
Posts: 5438
Joined: 13 Oct 2004, 15:42
Location: Dalarna, Dalarna
Contact:

Hockey

Post by uy »

Dom som kommer från Älvdalen hatar också Mora, och inte bara i hockey, utan i allting. Men sedan håller jag på Leksand också, så jag har ju flera skäl för att hata Mora IK Image
Skitarna ska va' lika långa i år
ozzman
Levertransplanterad
Posts: 4728
Joined: 27 Jul 2007, 01:49
Location: Kungliga hufvudstaden
Contact:

Hockey

Post by ozzman »

Nu har järnkaminerna vaknat.
Bäva månde ni hockeysverige.

Och glöm aldrig att Blue saints hade rätt redan 1983.
Håkan Loob är homosexuell
User avatar
uy
Levertransplanterad
Posts: 5438
Joined: 13 Oct 2004, 15:42
Location: Dalarna, Dalarna
Contact:

Hockey

Post by uy »

Örnen har landat! 8-) Fol ksäger att om Leksand kan hålla honom på gott humör är elitserien säkrad.
Skitarna ska va' lika långa i år
ozzman
Levertransplanterad
Posts: 4728
Joined: 27 Jul 2007, 01:49
Location: Kungliga hufvudstaden
Contact:

Hockey

Post by ozzman »

uy wrote:Örnen har landat! 8-) Fol ksäger att om Leksand kan hålla honom på gott humör är elitserien säkrad.
Det återstår att se.
Det är ju inte helt ovanligt att gamla avdankade NHL-spelare utan framtidsplaner åker runt i Europa och lallar runt några år för att i första hand dricka sprit och knulla klackbrudar´medan träning och sömn kommer rätt långt ner på prioriteringslistan.
Men visst, det kan bli en kanonvärvning både hockeymässigt och publicitetesmässigt fast som sagt, det skulle inte förvåna mej ett smackom den gode Belfour om ett par månader dyngrak lindar sin bil runt ett träd.
Post Reply